Toon posts:

Abit KR7A DDR / socket A / KT266A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik willen weten of de volgende onderdelen van goede kwaliteit zijn en of ze goed met elkaar samenwerken.
:? :? :?
Abit KR7A DDR / socket A / KT266A
AMD Duron 1200 MHz Socket A
256 MB DDR-Ram 266 Mhz OEM
Coolmaster DP5-7H53F-01 < 2.0 GHz
Creative SB live Player 5.1 bulk

Bij voorbaat dank voor de info.

(p.s. En zeg nou niet dat ik maar moet gaan searchen)

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
ik kan geen rede bedenken waarom dit niet samen zou kunnen werken. Ik zou er echter geen genoegen mee nemen.
Mobo is iig wel super.

Verwijderd

Het bord is top ! ik heb zelf de raid versie ervan. >:)

Maar ik zie verders geen problemen in je config op de creative kaart na dan.
Ik verwacht (en hoop) het niet voor je, maar er zijn verhalen dat die live en de kt266a chipsets elkaar niet echt mogen.
Daar zul je dus nog wat huiswerk op moeten verrichten en wellicht wat patches/drivers alvast downloaden.

Veel plezier met het spul! :)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op dinsdag 26 maart 2002 18:33 schreef DragonLord het volgende:

Ik verwacht (en hoop) het niet voor je, maar er zijn verhalen dat die live en de kt266a chipsets elkaar niet echt mogen.
Daar zul je dus nog wat huiswerk op moeten verrichten en wellicht wat patches/drivers alvast downloaden.

Veel plezier met het spul! :)
Die mensen die problemen hiermee hebben, daar ligt het toch echt aan de gebruiker zelf.
Ik heb mijn SBLIVE kaart in ieder mainboard gehad en meegenomen naar het volgende en nooit problemen gehad. Deze boarden hadden allemaal verschillende chipsets.
Kwestie van weten hoe je wat moet doen. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 01:24 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Die mensen die problemen hiermee hebben, daar ligt het toch echt aan de gebruiker zelf.
Ik heb mijn SBLIVE kaart in ieder mainboard gehad en meegenomen naar het volgende en nooit problemen gehad. Deze boarden hadden allemaal verschillende chipsets.
Kwestie van weten hoe je wat moet doen. >:)
Idd, en een beetje huiswerk doen voordat je begint kan nooit geen kwaad. :+

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
nou euh

ik ben echt niet dom

maar ik krijg die audigy bij mijn broer toch echt niet aan de praat!

Tweakers Discord

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
lekker systeempje hoor, kan je weer ff vooruit, alle onderdelen zijn klasse.

misschien moet je 512mb overwegen, heb je daar nooit meer last van. bijvoorbeeld bij WinXP is 256 mb net te weinig als je veel tegelijk doet :)

en er is ook toch al een snellere duron, voor niet zoveel minder? kan je ook overwegen

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 15:13

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Op dinsdag 26 maart 2002 18:33 schreef DragonLord het volgende:

dat is geen probleem ik draai ook met die mobo en die kaart en het werkt perfect

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mobo heb ik ook in Raid deze is echt toppie, overige onderdelen weet ik niet zeken (behalve de Duron deze zal het altijd wel prima doen)

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

Het is volgens mij ook niet de Live! kaart die problemen geeft,maar de Audigy.
Heb al meerdere pc's onder handen gehad die dus echt niet wilden werken met de combo KR7A + Audigy.

En er schijnt nog steeds geen echt oplossing voor te zijn geloof ik.. (i could be wrong offcourse)

Verwijderd

Jajajajajaaa, al deze reacties vindt ik allemaal wel terecht. MAAARR !!

Het was niet mijn bedoeling om creative ff af te kraken, ik heb zelf ook ooit (toen) goeie kaartjes van creative gehad.
Alleen gingen ze naar mijn mening te snel kaduuk en dat zonder overclocking van de pci en/of isa bus.

Khad namelijk een AWE64 value kaartje, na 13 maanden deet ie ut nie meer en een sb pci 128 gehad die deed het ook nooit best in een systeem (intel overigens!). :( :(

Met andere woorden, de verhalen die rond gaan over creative en via chipsets kunnen zowel toeval zijn alsmede een probleem van een van de 2 fabrikanten.

Ik vind het daarom zeer belangrijk om een mogelijk alternatief te vinden voor creative. (Hierbij heb ik het wel over mijn eigen systeem)

Je kan dan 2 dingen goed naar drivers en patches zoeken en de faq's doorlezen (daar staan weleens oplossingen tussen).

Of je kan kijken naar een ander merk, die ook optische in- en uitgangen kunnen bieden. Tenminste als je daarop uit bent, ik mag aannemen van wel. :)

ps. mocht je van creative af willen stappen, neem dan geen terratec (da's ook weer een lang verhaal :( ) ivm de driver support die er niet is.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ja maar dan kun je dus geen enkel merk kopen.
Met elk merk zijn er altijd mensen die of pech hebben of gewoon niet ermee om kunnen gaan. Dat heb je met dure en ook met goedkope merken.
Electronica raakt altijd wel defect. Creative maakt wel kwaliteits producten wat toch wel bewezen is in de loop der jaren.
Apparaten die defect raken hoeven niet defect te raken door overclocken. Dit kan gewoon van nu op morgen gebeuren of zelfs op dit moment.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:40

MaDLiVe

.-Observer-.

Je setje ziet er goed uit.

Heb hier de Kr7a-raid incl. sb live 5.1 draaien.

Geen problemen, wel gehad maar die waren goed te verhelpen.

Verder is het een retesnel mainboard met goeie oc mogelijkheden. Ik wacht alleen op mijn nieuwe geheugen om 150FSB+ te komen.

suc6 ermee

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
Heb reeds mijn onderdelen besteld maar heb in plaats van het oem geheugen toch maar dane-elec geheugen besteld.
Pagina: 1