icq geluiden komen dwars door mp3'z in winamp heen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Topicstarter
Als ik op mijn pc met winamp mp3'z afspeel, en ik krijg een berichtje binnen via icq dan hoor ik dwars door de mp3 dat icq geluidje ... ik heb mom er een soundblaster live in zitten, maar hoor al van anderen met andere kaarten dat zij dat ook hebben..
heeft iemand een idee hoe ik dat kan voorkomen, zonder eerst in icq al m'n geluiden te hoeven uitschakelen ? dit izz nogal irri namelijk.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-09 11:47
Je ICQ op 'away' zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:25
Wat is er mis met alle geluid uit? Doet het hier prima :).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?

wat wil je nou eigenlijk? Geen geluid meer door je mp3tjes horen, maar je wil niet de instellingen van icq veranderen 'want dat is iri'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Topicstarter
Als ik online sta, dan komen de icq geluiden dus dwars door m'n mp3 heen, dat is irri.
Nu zet ik iedere keer dus mijn icq geluiden uit en aan (als ik geen mp3s speel)
icq op n/a gaan zetten is geen optie, daarvoor heb ik geen icq.
Ik zoek dus een manier om in te stellen dat er maar 1 programma tegelijk mijn audio device mag gebruiken.
Vroeger was dat automatisch zo, dan kreeg je zon mooie melding als je bv met mp3s aan het afspelen was en je starte bv mediaspeler wavje: apparaat is al in gebruik......

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden dat ik juist een Live heb gekocht was juist dat: dat ik ook hoor dat iemand mij messaged als ik muziek speel, of zelfs in een game zit.

De SBLive kan meerdere wavekanalen emuleren. Daarom hoor je ook dat geluid terwijl je muziek speelt, er is immers een extra wave kanaal vrij.

Oplossing is dus het aantal wave kanalen op 1 zetten.

Dan kill je overigens wel een van de prime features van een Live; had je net zo goed je SB128/64 of weetikveel wat je hier voor kunnen houden.

Als je in het AudioHQ venster dubbelklikt op Device Controls kun je met de slidebar het aantal wave kanalen op 1 zetten.

Je kunt ook de moeite nemen om dat afgrijselijke 'UhOh' gewoon te vervangen door een sample die niet zo erg vloekt met ander geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dat geluiden door elkaar gaan, is echt geen exclusieve feature van de SBLive.
Mijn oude vertrouwde ISA ESS 1868 Audiodrive uit 1997 doet dat al....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Mijn Soundblaster 32PnP (ISA) kan dat ook, tenminste.. onder Windows 2000, niet onder Windows 98.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ICQ zou gewoon een volume slider moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icq geluiden poepe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die O O wav opnieuw opnemen zonder dat je wat hoort, dus gewoon een leeg wav filetje :)
Pagina: 1