Probleem met Internet verdelen

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Gister werkte het gewoon, maar vandaag niet meer! Opstelling: PC (server), Laptop (wilt op internet), ik kan msn online krijgen, maar www en zo werkt niet :?
Ik heb Windows XP internet delen geinstalleerd en bij instellingen alle mogelijke protocollen aangezet, dus dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.sub-gold.com/services.jpg

Iemand een idee?

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 10:45
probeer anders eens gewoon met die wizard netwerk. Op server en op laptop uitvoeren, dan werkt het gelijk, bij mij al tans. Als het niet werkt moet je eens kijken of het dezelfde ip-range is bv 192.168.0.xxx, probeer eens dezelfde werkgroep op te geven. Veel succes

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik heb alles al geprobeerd, ook die wizard enz., enige verschil is win xp (pc) en win 2k (laptop), maar toch heeft het altijd gewerkt, ik heb nu maar ff sygate geinstalleerd! nu werkt het gewoon! Ik dacht dat ik gek werd, maar ja het lag toch echt niet aan mij (ben zelf netwerkbeheerder)! Het werkt nu gewoon dus jah......

Verwijderd

je kan je topic btr verplaatsen naar netwerk troubleshooting daar weten ze er iets meer vanaf *D

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 10:45
hmz, daar heb ik ook problemen mee gehad, met win2k en winxp. Dan zag ie ze niet int netwerk en internet werkte ook niet, kheb gewoon xp installed en twas opgelost. Maar ja, dit is natuurlijk maar een domme oplossing die niet altijd kan toegepast worden.

Verwijderd

move ---> NT :)

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:02
dan heb je een probleem met je dns server-service(wat n woord) op je server.
die dingen die je hebt aangevinkt zijn(als je goed lees) services die VANAF het internet OP jet netwerk kunnen komen.. uitzetten dus :)

de oplossing.. uhm.. kijken of je dns-service wel aanstaat :P

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 22:20 schreef M@FI@ het volgende:
move ---> NT :)
Ik kan er niks aan doen dat het in INTERNET stond, want ik had het toch echt aangemaakt in NETWERKEN, schijnbaar is het meteen verplaatst geworden en nu dan weer teruggezet... :?

----------------

Verder, als ik al die services uitzet, dan kan ik niks meer zien, ze moeten dus aan, verder op mijn eigen internet verbinding staat niks ingesteld, omdat de DNS-lease na een uur vervalt en ik dan nieuwe DNS-adressen krijgt, ik kan ze dus niet instellen! Alles doet het gewoon, MSN en ICQ, maar ik kan gewoon niet browsen, ik snapte zelf ook dat het iets met de DNS moet te maken hebben, maar jah... Hoe stel je ze statisch in, als ze toch om het uur veranderen, want dan kom ik zelf ook niet meer online als ik me niet vergis! Ik heb het probleem nu maar opgelost door bij mij sygate te installeren en die op DHCP te zetten, nu kan ik zonder de sygate-client op de laptop werken! Als iemand anders nog een idee heeft, dat is altijd welkom :)

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 23:57 schreef BobR13 het volgende:
dan heb je een probleem met je dns server-service(wat n woord) op je server.
die dingen die je hebt aangevinkt zijn(als je goed lees) services die VANAF het internet OP jet netwerk kunnen komen.. uitzetten dus :)

de oplossing.. uhm.. kijken of je dns-service wel aanstaat :P
Overigens, die services staan nu niet meer allemaal aan, alleen nog maar POP3 en SMTP, HTTP, omdat je dat nodig hebt om te kunnen internetten vanuit die client!
Pagina: 1