Toon posts:

Hoe heatsink verwijderen van proc. ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe coolermaster gekocht voor op mn CPU omdat ik met me poot tussen die ouwe kwam die gelijk 3 tanden mistte en de kogellager scheef zat. Maar hoe krijg ik in hemelsnaam die oude heatsink eraf?? Hij zit echt vast met twee one-way klemmetjes. Wie kan me helpen?

edit:
sorry voor de titel, ik was iets te snel

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Op dinsdag 26 maart 2002 18:05 schreef Rogier21 het volgende:
Ik heb net een nieuwe coolermaster gekocht voor op mn CPU omdat ik met me poot tussen die ouwe kwam die gelijk 3 tanden mistte en de kogellager scheef zat. Maar hoe krijg ik in hemelsnaam die oude heatsink eraf?? Hij zit echt vast met twee one-way klemmetjes. Wie kan me helpen?
Misschien handig:

Wat voor mobo?
Wat voor CPU?
Welk type Coolermaster

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
meestal zit er ergens in die klemmetjes een ga waar je een schroevendraaier in kan steken. Met die schroevendraaier druk je de klem naar beneden, en buig je 'm van het lipje waar die aanvast zit af.
zoiets ongeveer :):

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/reviews/000250-02.jpg

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Kun je niet gewoon alleen de fan verwisselen?
Zet je die andere heatsink op je videokaart >:)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt SH007 !!! Ik zat al met een moker maar dat ie zo simpel kon :| Bedankt allemaal alvast!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Topic aangepast
+
HA>>PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Het probleem is dat je met een behoorlijke schroevendraaier het klemmetje met redelijk gemak ver genoeg naar beneden kan drukken, maar dat je het dan nog naar buiten moet wippen. Ik heb dat toen gedaan met een kleine spanningszoeker, dus eerst met de grote naar beneden, en dan met de kleine naar buite werken, als tie ver genoeg naar buiten is naar boven laten komen.

Verwijderd

Het is idd en beetje werk. Toen een vriend van mij een jaar terug mijn nieuwe systeem in elkaar kwam zetten en die coolermaster met zo'n kracht eropzette schrok ik me kapot. :) Nu is het routine ;)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Erop zetten is al zo'n gekloot...Moet je 'em er ook weer eens afhalen.

Pas op als je er een sticker op had zitten (zo'n warmtegeleidende). Die kun je NIET twee keer gebruiken. Je zult hem eerst netjes schoon moeten maken, en met koelprut opnieuw monteren.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 21:22 schreef tweakerbee het volgende:
Erop zetten is al zo'n gekloot...Moet je 'em er ook weer eens afhalen.

Pas op als je er een sticker op had zitten (zo'n warmtegeleidende). Die kun je NIET twee keer gebruiken. Je zult hem eerst netjes schoon moeten maken, en met koelprut opnieuw monteren.
wel hoor, dat gaat heel goed. Ik heb het namelijk zelf een stuk of 10 keer gedaan ;). En al mijn processortjes zijn geen graadje warmer geworden *D
Pagina: 1