Toon posts:

DVD-speler en versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heej,

Ik koop binnenkort de Finlux 510 DVD-speler, maar om een beetje fatsoenlijk geluid te krijgen sluit ik deze aan op de versterker.
Ik kan de DVD-speler naast mijn TV zetten of 'm bij de versterker neerzetten. Maar het probleem is dat TV en versterker nogal een eindje uit elkaar staan (ongeveer 5 meter). Dus ik zou dan een lange kabel nodig hebben om de DVD met de TV te verbinden OF een lange kabel tussen DVD en versterker. Welke manier zou het beste/goedkoopste zijn en wat voor kabels (SCART, tulp etc.) heb ik daar dan voor nodig? En als ik ook geluid van mijn TV, dus niet alleen van DVD-speler op de versterker wil, hoe doe ik dat dan en welke manier is dan het handigst?
Bietje vaag verhaal misschien, maar ik hoop dat iemand kan helpen...

bedankt...

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
tv ook bij de versterker zetten??
tulp kabeltje van 5mtr is toch niet zo expensive?(toch)
iig veul suc6!

Lenovo Thinkpad Yoga X380

Verwijderd

Topicstarter
Mijn versterker staat nu naast de computer en is hier ook op aangesloten, daarom kan ik dus niet de versterker verplaatsen. Alleen de DVD-speler kan ik dus OF bij de versterker zetten OF bij de televisie.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
DVD bij TV zetten zou ik doen
koop een 5 meter tulp kabeltje, kost ongeveer 6 a 7 euro denk ikHeb trouwens vandaag ook die Finlux gekocht, tot nu toe alles prima. :)

specs

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:14
Zet je dvd-speler inderdaad bij je tv neer. Het kwaliteitsverlies over een audiokabel van 5 meter is namelijk veel kleiner dan het kwaliteitsverlies over een videokabel van 5 meter.
Als je een versterker hebt met een digitale ingang kan je ook je dvd-speler, wanneer die een coaxiale uitgang heeft, verbinden met de digitale coxiale ingang van je versterker.
Wanneer je versterker deze aansluiting niet heeft moet je gewoon een tulpkabel van 5 meter nemen.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 10:23

joker1977

Tweakert

TV bij DVD, uiteraard. Digitale kabel tussen receiver en DVD en klaar (mits je receiver dat ondersteund). Dan kun je ook met de a/b gemakkelijk de DVD bedienen (richten op de TV ipv. op je versterker)..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik weet genoeg!
Pagina: 1