Linux op Promise Fasttrack TX2 raid controller

Pagina: 1
Acties:

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Topicstarter
ik heb een +/- 5 gigabyte harde schijf wegens problemen me te korte kabels noodgedwongen op mijn raid controller moeten aansluiten.
Nou heb ik , omdat Suse linux 7.1 mijn raid controller niet ondersteund, 2 driver disks moeten maken waarmee ik de setup boot.
Partities automatisch laten maken, pakketen geselecteerd en installeren maar.
Als dan het basissysteem, linux dus geinstalleerd is gaat hij even rebooten. (gebruik hier de mbr van dezelfde schijf voor)
Hier blijft hij vasthangen met de melding
Boot= select the correct boot option
Kernel panic: .....

Wat is hier het probleem??
kun je linux niet van een harde schijf op een raid controller laten booten of is hier iets anders aan de hand?
heb ook al met bootdisk geprobeerd.
dit helpt ook niet
HELLEP !!

Meneer 1000 has spoken......

• dude123

dude123

Linux addict

Topicstarter
Kweet het is moeilijk maar echt niemand ?? :? ;)

Verwijderd

Heb je de search gebruikt ? Als de door Promise geleverde wijze niet werkt en je hebt geen werkend Linux systeem zou ik maar een langere IDE-kabel halen.

Topic omhoog schoppen binnen 24 uur wordt als ongewenst ervaren.. :)

• dude123

dude123

Linux addict

Topicstarter
nou daar sjiet ik wat mee op
ik dacht dat deze site was om elkaar te helpen en niet om maar simpele oplossingen te geven zoals koop maar een nieuwe kabel
de sport is nu om dit systeem toch werkend te krijgen
tenminste dat is mijn mening
misschien doe ik iets fout?? :?
misschien heeft hier iemand ervaring mee??
EN DE SEARCH HEB IK ALLANG GEBRUIKT :(

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:18
Rustig mensen, de search geeft een hoop nuttige info, maar niet voor jou probleem. Althans, zover ik kan zien want jij geeft ook erg weinig info. Zo zou je bijv eens die hele foutmelding kunnen posten ipv 'kernel panic', dat zegt ook zo lekker veel he..

Wat betreft het kopen van een langere IDE kabel: BULLSH*T. Hoe korter de kabel hoe beter!

Verder neem ik aan dat je de volgende dingen heb gelezen/bekeken:
[topic=215592/1/100]
http://people.redhat.com/arjanv/pdcraid/ataraidhowto.html
edit:
hier stond een link naar de highpoint site |:(

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 19:12 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Rustig mensen, de search geeft een hoop nuttige info, maar niet voor jou probleem. Althans, zover ik kan zien want jij geeft ook erg weinig info. Zo zou je bijv eens die hele foutmelding kunnen posten ipv 'kernel panic', dat zegt ook zo lekker veel he..

Wat betreft het kopen van een langere IDE kabel: BULLSH*T. Hoe korter de kabel hoe beter!

Verder neem ik aan dat je de volgende dingen heb gelezen/bekeken:
[topic=215592/1/100]
http://people.redhat.com/arjanv/pdcraid/ataraidhowto.html
http://www.highpoint-tech.com/SuSE_v13_370_372.zip
De genoemde links zijn niet de goede. Daar vindt de topicstarter geen oplossing voor zijn probleem. De driver ondersteuning van Promise is gewoon erg slecht. Of dat voor gewoon IDE mode (niet RAID) ook zo is weet ik niet. En zoals ik al aangaf:
- Als de door promise aangeleverde methode niet werkt
- en je hebt geen werkend Linux systeem
koop dan een langere IDE kabel.

De links die je noemt:
- topic van mezelf, kan alleen indien je een werkend Linux systeem hebt
- de documentatie van RedHat over de in de kernel 2.4.10 aanwezige driver die vereist dat je een kernel kunt compileren en dus een werkend Linux systeem
- site van een andere fabrikant van IDE-RAID met daarop drivers voor een HIGHPOINT controller <> Promise.

Je zou anders nog even op de SuSE site kunnen kijken.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:18
En idd op de suse site:
http://sdb.suse.de/en/sdb/html/ide_raid.html

En daar staat een link naar http://support.promise.com/Linux/Default.htm waar je een driver kunt downloaden.

En janjanjansen, waarom hamer je zo op een langere IDE kabel?? Je mag met toch eens uitleggen wat de voordelen t.o.v. een korte zijn.... Kijk als ie kapot is, ok, maar dat zal wel niet het geval zijn als ie het systeem er wel op heeft kunnen installeren

Verwijderd

/me hamert niet op een langere IDE kabel

Ik voorzie echter dat het niet gaat werken anders. Vandaar dat ik dat als laatste optie aangeef.
En waarom zou dat niet werken? Omdat Promise drivers voor Linux slecht zijn. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan HighPoint die dat wel dik voor elkaar heeft.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kernel bakken met promise pdc20xxx driver.
deze driver support iig de ultra 100 en de fasttrack 100 zolang je geen raid array hebt.
Niet naar de bagger drivers van promise kijken, die zuigen idd.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Kan je je kernel niet gewoon naar een floppy schrijven ?
Btw enkel de nieuwere kernels (lees 2.4.10>?) ondersteunen /dev/hde-h

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 16:35
ataraid werkt. ik heb dit draaien onder Gentoo. als je vragen hebt hoor ik 't wel (ICQ: 415268).

kortweg:
- van cd booten
- goeie mods proberen (ataraid, en nog wat dingen, ben 't ff kwijt)
- fdisk /dev/ataraid/disc/0 (uit mijn hoofd)
- installeren op /dev/ataraid/disc/0/part0 bijvoorbeeld
- lilo goed installeren (GRUB werkt NIET!!!)

Ik heb een kleine HOWTO gepost in de Gentoo-users mailinglist, een maand of 2 geleden. Kun je vast wel op-googelen ofzo :)
Pagina: 1