Toon posts:

[Debian] Mounten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik heb geen problemen of zo met het mounten, maar heb wel een vraagje.
In men bakkie steken nu 3 IDE HDs; 1 van 6, 1 van 40 en 1 van 60 Gb, en daarop draait Debian Stable 3.0 (dacht ik of de 2.2). M'n BIOS detecteert slechts 1 van men HDs zodat ik de overige 2 niet kan laten auto-mounten in fstab (ik had dit geprobeerd maar tijdens booten gaf dit dan een error). Op zich geen probleem, en mount ik ze zelf bij het inloggen. Maar men vraag is nu of ik geen bash scriptje kan schrijven dat bij het booten van linux deze partities mount en vooral waar ik dat scriptje dan moet zetten. Het enigste wat ik vond van boot files, waren .bashrc en .bash_profile (of iets dergelijks ... slecht geheugen 8-)), die ik al genoeg heb aangepast naar believen, maar deze worden toch pas gelezen/opgestart tijdens inloggen :? Zijn er zo geen dirs/scripts waar ik die mount instructies kan bij in plaatsen (en nu niet fstab :P) zodat de partities gemount worden bij booten ? :)

de firma dankt u

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PSN: Houtvlot

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
/etc/init.d/rcS

daar kan je ze kwijt. :)

Verwijderd

Topicstarter
overgelezen .. sorry

toch bedankt :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Nee, daar moeten ze niet. Ze moeten gewoon in /etc/fstab. Tijdens het booten worden de disks in /etc/fstab ook door de files in /etc/init.d gemount, dus ze zelf in /etc/init.d zetten gaat niet helpen, tenzij (en dat vermoed ik) je iets fout hebt gedaan in /etc/fstab.

GNU/Linux kijkt niet naar wat de BIOS te zeggen heeft over de drives, dus on-boot mounten moet gewoon kunnen.