Yamaha CRW SCSI + Adaptec AHA-2940U Ultra-SCSI

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Hoi,

Ik heb van mijn vader een Yamaha 16x SCSI brander gekregen. Ik heb nu een Philips 2x2x6x en dat ding is zo verrot als maar kan want schrijven doet ie niet meer :(. Nu is mijn vraag of ik deze brander gewoon kan gebruiken met de Adaptec AHA-2940U Ultra-SCSI kaart.

tnx

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Ja hoor, geen probleem. Kaartje zelf is 20mb, genoeg voor je brander. Aansluiten via 50pins scsi kabel.

Vergeet niet je brander te terminaten en je signature te updaten, die Philips moet eruit!

• LollieStick
Thanks!!! Zou je even kunnen toelichten wat je bedoeld met 20 MB? Ik heb alleen kennis van IDE en met SCSI heb ik nog nooit gewerkt.
Vergeet niet je brander te terminaten...
Mag ik vragen wat hiermee bedoeld word? Dit zal vast al wel eerder gevraagd zijn, maar nu je er over begint heb je me nieuwschierig gemaakt. Er zit een jumper op terminate, is dat goed?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op dinsdag 26 maart 2002 17:47 schreef LinuxUser het volgende:
Thanks!!! Zou je even kunnen toelichten wat je bedoeld met 20 MB? Ik heb alleen kennis van IDE en met SCSI heb ik nog nooit gewerkt.
[..]

Mag ik vragen wat hiermee bedoeld word? Dit zal vast al wel eerder gevraagd zijn, maar nu je er over begint heb je me nieuwschierig gemaakt. Er zit een jumper op terminate, is dat goed?
scsi basics mensen...

terminatie pas je toe op het laatste apparaat op de scsi bus, (dus de nieuwe 16x brander zal waarschijnlijk de enigste zijn op jouw scsi bus, dus zal hij getermineerd moeten worden)

verder zal het gewoon moeten werken (mischien de brandersoftware ff updaten)

A wise man's life is based around fuck you

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Bepaalde "soorten" scsi hebben bepaalde doorvoersnelheden.
Jouw kaartje kan maar 20mb/s doorgeven maar voor cd-roms en branders is dit ruim voldoende.

Kijk voor de aardigheid eens op de adaptec site en kijk eens naar de verschillende kaarten met specs, zie je ook het verschil tussen de verschillende soorten scsi.

Termination aan het einde van de scsi bus (kabel of laatste apparaat) zorgt ervoor dat je data niet "wegloopt" uit de kabel, plat gezegd.
De meeste scsi, fast scsi en wide scsi hebben termination op het apparaat zelf.

• LollieStick
Oke bedankt, dit wordt mijn volgende aanwinst >:)
Pagina: 1