alu-heatsink zelf maken

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
naar aanleiding van het nieuwsbericht op de voorpagina d8 ik bij mezelf: kan ik dat ook niet?
ik heb thuis een hoop aluminium plaat staan, ongeveer 6 stuks van elk 30 bij 50 cm en ongeveer 0,8 mm dik(kweet t niet precies. is het mogelijk om zelf hiermee een heatsink te maken, of zal het koper een beter resultaat geven.

ik wil iets maken waarbij de schijven plat liggen op de procc met dan telkens lange en korte ertussen, t is en eerste idee, maarik moet effe bedenken wat het beste te maken en te produceren valt.

Verwijderd

Tuurlijk moet dat lukken.

Koper geleid beter dat aluminium. Dus koper werkt beter waarschijnlijk.

Alleen hoe wil je het geheel op je processor klemmen?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het mooie aan koper is dat je het kunt solderen met zilversoldeer, en dat geleidt warmte uitstekend. Bij aluminium wordt het wat lastiger om een goed geleidende verbinding te maken.

I reject your reality, and substitute my own.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 17:25 schreef _sNaRs_ het volgende:
Het mooie aan koper is dat je het kunt solderen met zilversoldeer, en dat geleidt warmte uitstekend. Bij aluminium wordt het wat lastiger om een goed geleidende verbinding te maken.
ja dat is idd waar, daarom d8 ik aan het idee om plaatjes op elkaar te leggen ipv tegen elkaar,totaal een cm of 5 dik, en dan alles een beetje in een boog naar buitren buigen,
ik ga hier maar eens effe goed over fabntasiteren, als het lukt scheelt dat toch weer zon 40 euro voor een cooler

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik heb effe zitte tekenen, ga van t weekend lekker prutsen, want t is ook voor t eerst dat ik een procc. boven de 200mhz in handen heb. dus moet eerst effe kijken hoe het in elkaar zit, want moederbord(epox akh8+) en duron 1000 ga ik donderdag kopen. ben nu al zenuw8ig :o

Verwijderd

Je kunt het met AS Epoxy vastmaken.

Verwijderd

ik zou ook maar ff een stdd koeler meenemen anders heb je straks een pc zonder cooler een heel weekend lang

Verwijderd

Als je 4 van die gaten om je CPU socket heen hebt kun je een heel mooi blok maken. 4 lange schroeven, grote 80mm fan erop en blazen maar.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
JOEPIEEEEE, lees mijn ondertitel, heb ik besteld bij informatique, stond wel 1week levertijd bij mobo, maar ik heb dus nu de tijd om eraan te knoeien,vond die dragon wel zeer mooie koeler, niet superstil, maar dat is mijn systeem denk straks toch al niet met totaal 8 fan's, ze zullen wel niet allemaal cont. draaien maar okee.
de temperaturen houd ie geloof ik ook wel aardig laag als ik dat zo las, dus ik kweet niet of ik nog wel zelf 1 ga maken, misschien als ik me verveel, maar dat zal wel niet:9

heb voor de rest aleen een case en een geluidskaart, voor een videokaartje mot ik nog effe een tijdelijk leen geval opzoeken ofzo, zolang asl dat ie maar draait, mijn HD zet ik wel effe over.
jullie horen het nog wel
Pagina: 1