Toon posts:

Cobalt raq directory afschermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een directory afschermen. Het gaat om een sun cobalt server. Als ik het via een .htaccess bestandje doen (zoals bij een 'normale' linuxbak) dan werkt dat voor geen meter.

Wat is er anders bij de cobalt? Het lijkt me dat het toch wel mogelijk is :)

Verwijderd

FF Cobalt mailen of bellen ?

Maargoed als je niet kunt wachten :

[copy/paste mode on]

Als u een directory af wilt sluiten met een inlognaam en een paswoord, dan is dit mogelijk. U kunt dit zelf doen. Wij raden u dit alleen te doen, als u enigzins overweg kunt met telnet. Maar als u goed de stappen volgt, moet het absoluut lukken!

Deel 1

1. Begin met een verbinding te openen in telnet
2. Zodra u ingelogd bent, drukt u in cd ../../web/directory (met directory wordt de af te sluiten directory bedoeld).
3. Dan drukt u het volgende in: pwd
U krijgt een regel in de trant van /home/sites/site29/web
4. Schrijf de regel op, die u nu ziet.
5. Deze regel zet u in het volgende scriptje dat u zelf aanmaakt in een simpel text(!). Kladblok werkt o.a. in simpel text.

AuthUserFile regel(van hierboven)/.htpasswd
AuthName afgesloten
AuthType Basic
AuthPAM_Enabled off

<limit GET>
require user uwinlognaam
</limit>

Vervolgens load u dit bestandje via uw ftp-programma up met .htaccess als bestandsnaam. Nu is deel 1 klaar. Dit bestandje kunt u niet meer terugvinden in uw ftp-programma op de remote site! U kunt deze dus ook alleen in telnet verwijderen.

Deel 2

Nu is de directory afgesloten, maar u moet nog een paswoord aan de inlognaam geven. Dit doet u op de volgende manier. U blijft in telnet en drukt in:

/usr/sbin/htpasswd -c .htpasswd uwinlognaam

Vervolgens moet u 2 keer het paswoord indrukken en is de directory met een inlognaam en paswoord afgesloten.

Als u toch iets verkeerd doet werkt of het paswoord niet of u krijgt iets als "internal server error" te zien. Verwijder .htaccess en .htpasswd en probeer het opnieuw. Verwijderen doet u op de volgende manier:
rm .htaccess
rm .htpasswd

Deel 3

U kunt ook meerdere users aanmaken om in te loggen. Wat u moet doen:

1. Bij het .htaccess script voegt u een tweede inlognaam toe (uwinlognaam2)

<limit GET>
require user uwinlognaam uwinlognaam2
</limit>

2. Om een paswoord voor deze user aan te maken drukt u in: /usr/sbin/htpasswd .htpasswd uwinlognaam2

[copy/paste mode off]

veel succes !

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit is redelijk basic. Heb ik geprobeerd en dit werkt dus niet :(

Verwijderd

En als je deze inhoud voor .htaccess neemt:
code:
1
2
3
4