29 of 39 piek ofzo
bijna niets dus
gewoon realtec, hun 10mbit vond ik een beetje bagger, maar hun 100mbit is supersnel
bijna niets dus
gewoon realtec, hun 10mbit vond ik een beetje bagger, maar hun 100mbit is supersnel
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Ik zou gaan voor een 3Com.
Met ALLE andere merken heb je problemen met collisions op een netwerk met 100Mbit. Ik heb hier een netwerk van 450 computers en diegene met problemen hebben een goedkope netwerkkaart. In de meeste gevallen zijn de problemen opgelost door een 3Com in het systeem te zetten. Kost iets meer, heb je veel meer kwaliteit, levenslange garantie en werkt in alle computer en voor alle OS.
3Com905B:
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=491
Met ALLE andere merken heb je problemen met collisions op een netwerk met 100Mbit. Ik heb hier een netwerk van 450 computers en diegene met problemen hebben een goedkope netwerkkaart. In de meeste gevallen zijn de problemen opgelost door een 3Com in het systeem te zetten. Kost iets meer, heb je veel meer kwaliteit, levenslange garantie en werkt in alle computer en voor alle OS.
3Com905B:
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=491
If I agreed with you, we'd both be wrong.
heb nergens last van met mn 10 mbit realtek. die 3com is ook wel ff 130 piek ipv de 40 voor een 10/100 mbit van realtek
Verwijderd
Heb zelf een half jaar geleden 3com's (3c905b-tx) 2e hands op de kop getikt voor een netwerkje (3 compu's). Werken perfect. Zijn wat duurder, maar doen het prima. Heb gehoord dat Intel ook wel wat aardige kaartjes heeft, maar daar heb ik geen ervaringen mee.
Realtek 100/10 Mbit 35.-
Werkt perfect, kost een beetje.
Werkt perfect, kost een beetje.
Don't You stare there, Operate!
Als je een mission critical server wil draaien, of een workstation die bemand wordt door een gozer die 150 piek per uur krijgt dan zou ik ook een Intel, HP of 3COM netwerkkaart erin gooien
Maar als het alleen voor je gamebak is dan booit het echt niet, en last van collisions heb je toch niet als je met 3 comps op een thuis lan staat.
Met mijn realtec heb ik nooit problemen gehad.
Maar als het alleen voor je gamebak is dan booit het echt niet, en last van collisions heb je toch niet als je met 3 comps op een thuis lan staat.
Met mijn realtec heb ik nooit problemen gehad.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Verwijderd
Collisions hebben imho niets te maken met merk of kwaliteit van je kaart.
Treed op indien twee of meerdere computers gelijktijdig zenden.
Kan dus met alle merken gebeuren.
Heb in de 9 jaar dat ik netwerken doe nooit meegemaakt dat een netwerkkaart niet aan de spec's van csma protocol voldoet.
Trouwens een collission treed verhoudingsgewijs meer op in een bijna niet belast netwerk.
Met 3 a 4 PC's is de collision rate gemiddeld 3 a 4% met 20-50 PC's is dit gemiddeld 10%.
3COM heeft wel goede drivers over het algemeen en naturlijk die levenslange garantie.
Treed op indien twee of meerdere computers gelijktijdig zenden.
Kan dus met alle merken gebeuren.
Heb in de 9 jaar dat ik netwerken doe nooit meegemaakt dat een netwerkkaart niet aan de spec's van csma protocol voldoet.
Trouwens een collission treed verhoudingsgewijs meer op in een bijna niet belast netwerk.
Met 3 a 4 PC's is de collision rate gemiddeld 3 a 4% met 20-50 PC's is dit gemiddeld 10%.
3COM heeft wel goede drivers over het algemeen en naturlijk die levenslange garantie.
Pagina: 1