stille processorkoeler voor Athlon XP 1800?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:45

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
ik heb nu een coolermaster dp5-6i31c-a1 op m'n AMD Athlon XP 1800, dat ding maakt echter een tering herrie. Heeft iemand een tip voor een goeie en toch hele stille koeler voor mijn processor.

dank,
Petra

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Verwijderd

Noise Control Silverado , ongeveer 80 euro >:)

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 14:22

JF_

Zelfde heatsink, andere fan? 60-80mm adapter en een 80mm fan... Als je niet teveel aan koeling wilt verliezen zul je wel een redelijk stevige fan moeten hebben, met anderhalf tot twee keer de luchtverplaatsing ('unrestricted airflow'!) van je huidige fan.

Edit: Die 6i31c-a1 heeft volgens de specs een 27.7cfm, 38dB(A) fan eropzitten. Leuke vervanger lijkt me een Papst 3412NG, 40cfm, 32dB(A), alhoewel die wel wat prijzig is. 'k Heb 'm zelf niet, maar er is vast wel iemand hier die kan vertellen hoe die klinkt...

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Vulcano 7 met een Papst 8412NG
El Cheapo ding

kijk ff op www.alternate.nl
of zoek natuurlijk ff in de search

• Geckow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-07 17:57
De noisecontroll Siverado kan ik echt aanbevelen, o.a. te koop bij Gistron (en zéér snelle levering).

Kijk alleen eens goed naar je systeem. Vaak maakt de koeling van de PSU (power supply unit) méér herrie dan de koeler van je procje. Net als bij mij nu :(

Binnenkort maar een geile Enermax PSU die wat stiller is, ipv dit standaard AOPen-kastje peeee-eeeessssssss-uuuuuuutje :7

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Iets van Zalman?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Titan TTC-D5TB, 20 euro en heeft een 8 cm fan....lekker stil en houd mijn XP1800+ ook lekker koel

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[gek modus]
Whaaaaaaaaaaaaaaaa 20x in 2 dagen
[/gekmodus]

ontopic...

Gebruik de search eens

http://gathering.tweakers.net/forum/find |:(

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-05 22:00

Rocco

nightlife

Heb een Noisecontrol Magic Fleece binnenbekleding voor m'n tower gekocht. Is ff knutselen maar je hoort wonderwel helemaal niks meer behalve de voedingsfan. Kost iets van 60 euro maar dan heb je ook wat.

• Geckow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-07 17:57
Heb een Noisecontrol Magic Fleece binnenbekleding voor m'n tower gekocht.
Waar kan je dat aanschaffen. ICM met een Enermax PSU kan ik dat gebrom denk ik behoorlijk beperken ;)

Je pc stilkrijgen is een tweak-vak apart :7

Verwijderd

Hoi, welkom op GoT
Wij hebben hier al heel vaak dit soort topics voorbij zien komen, Hier kan je het een en ander vinden: [topic=378757/1/50]
Dit is een van de sticky topics bovenaan, het lijkt me raadzaam de rest ook eens goed door te lezen. Word je vast en zeker een stuk wijzer van.
Veel plezier en Have Fun @ GoT

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 16:54 schreef geckowtje het volgende:
De noisecontroll Siverado kan ik echt aanbevelen, o.a. te koop bij Gistron (en zéér snelle levering).

Kijk alleen eens goed naar je systeem. Vaak maakt de koeling van de PSU (power supply unit) méér herrie dan de koeler van je procje. Net als bij mij nu :(

Binnenkort maar een geile Enermax PSU die wat stiller is, ipv dit standaard AOPen-kastje peeee-eeeessssssss-uuuuuuutje :7
Jah hier ook meer herrie van voeding dan cpu koeling, ook een HQ-08 :(

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
Je antwoord is goed te vinden als je de search gebruikt.
Knopje bovenaan ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.