HD Kapot na [OC] kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Nieuw Moederbordje gehad, en dus maar ff clocken..
me CPU celly(700) @66Mhz FSB geclockt naar 100Mhz (pci op 1/3 33Mhz)(1054)
En heb me HD meegenomen van het ene naar het andere mobo
omdat ie ATA66 had.
Nu heb ik ineens bad clusters.. waar dus niet helemaal lekker op geformat wordt... blijft bij 5% 10mins hangen en bij 70% 10mins..in windows krijg je wannneer er iets op die plek wordt weggeschreven een BSOD..
deze schijf was ongeveer drie jaar.. Seagate Baracuda2.. en echt heavy used.. maar zou het kunnen dat het van het overclocken komt of van de andere ATA66 interface?

Iemand enig idee?

Heb nu een andere HD Maxtor DX740 80gb 7200RPM udma 133 op een promise Ultra 133tx2 controler zitten.. werkt super 8-), durf me cpu alleen niet meer te clocken.. hoewel ik toch garantie heb:P

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 18:24

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heb je die bad clusters terwijl de pc overclocked is? Zet dat dan eerst even terug.

• GrandPuba
of ie nou overclock is of niet beide situaties bad clusters.. dus hd echt niet goed..
had trouwens misschien wel handig om er bij te vermelden
133Mhz geheugen... dus die kon het makkelijk aan...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 18:24

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon terug voor je HDD garantie, met stalen smoel.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 19:32

tweakerbee

dus..?

Als je 'em op 100Mhz FSB draaide was je PCI bus niet overgeklokt dus heeft de HDD geen extra belasting gehad.

Misschien gewoon slijtage?

You can't have everything. Where would you put it?

• GrandPuba
ja slijtage of de verandering van ATA33 naar ATA66..
heb nog garantie volgens Seagate dus ga hem ff opsturen
naar seagte nederland in schiphol-rijk

Maar nu is dus mijn vraag kan ik nog er gerust op zijn om hem te overclocken, hij draaide perfect, alleen nadat me hd onderuit ging ben ik er niet echt gerust op..

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb het ook meegemaakt dat mijn oude HD (Seagate 8Gb) spontaan data verloor door een te hoge FSB (118Mhz). Ik draai nu op 115Mhz zonder problemen. Kwas alleen wel al mn back-up data kwijt... :(

• GrandPuba
JA, maar ik heb dus geen uitzonderlijk rare FSB, 100mhz kan zonder problemen.
Maar ineens bad sector etc. probs met BSOD's..
heb hem ook in een andere pc gehad en dat maakte dus niks uit..
Ik wil alleen dus weten of ik hem nog kan oc'en...

Verwijderd

Ik denk niet dat het iets te maken heeft met dat oc'en hoor

• GrandPuba
Kan iemand hier nog een reactie op geven?
Ik wil alleen dus weten of ik hem nog kan oc'en...
zonder dat ik misschien weer een hd mol..

Verwijderd

Low-level format al geprobeerd?
Maar ik ga nu slapen, tot morgen!

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:30
Het kan idd gebeuren als je je pc overclocked dat er gegevens verlies optreed.
Omdat je HDcontroller op de PCI bus is aangesloten. Als je moederbord alleen een divider van 1/3 ondersteund, loopt ie op 100MHz FSB dus op 33MHz, op 133MHz FSB loopt ie dan op 44MHz, en dat trekken sommige controllers niet en dan treed er gegevensverlies op. Maar ik denk niet dat de HD er kapot van kan gaan.

• GrandPuba
me FSB loopt op 100Mhz als ik hem overclock met een divider van 1/3, dus een doodnormale PCI bus..
Ik hou het erop dat me HD gewoon dood is gegaan, of het nou door overclocken komt of niet.. of overgang van ATA33 naar ATA66..
Heb nu gelukkig een beter en snellere hd op een Promise Ultra Controler via PCI.. en aangezien met PCI overclocked normale 33Mhz loopt ga ik het gewoon proberen, je hebt toch niet voor niks garantie :)

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:30
Op dinsdag 26 maart 2002 23:26 schreef GrandPuba het volgende:
me FSB loopt op 100Mhz als ik hem overclock met een divider van 1/3, dus een doodnormale PCI bus..
Ik hou het erop dat me HD gewoon dood, of het nou door overclocken komt of niet.. of overgang van ATA33 naar ATA66..
Heb nu gelukkig een beter en snellere hd op een Promise Ultra Controler via PCI.. en aangezien met PCI overclocked normale 33Mhz loopt ga ik het gewoon proberen, je hebt toch niet voor niks garatie :)
Ik had niet goed gelezen, je draaide gewoon op 33MHz PCI... ik denk dat die HD gewoon dood aan het gaan is dan.

Verwijderd

Die vorige reply heeft gelijk. Ik denk dat je hd zijn einde nadert.

Maar je kunt volgens mij wel je hd slopen door een te hoge fsb. De pcibus werkt dan op een te hoge snelheid maar je hd ook en als dan een klein componentje van je hd het niet meer kan trekken dan is het gebeurt.
Volgens mij heb ik dat hier ca 6maanden terug gelezen toen een tweaker zijn nic had gesloopt door zeer lang een zeer hoge fsb te gebruiken.

• GrandPuba
Heb ff SiSoftsandra met mobo laten checken, en op 1054 draait met PCI bus mooi op 33Mhz(34afgerond als ik me niet vergis)... dus ik ga het gewoon proberen..
Maar ik heb nog ff een vraag, op dit mobo zit een via chipset.. maar ik heb nu een aparte controler voor me HD.. evengoed maar de via 4in1 installen? voor de performence van me AGP USB, en controler van me cdrom speler en cdrw
Pagina: 1