Encryptiebedrijf belooft Ferrari aan codekraker

Pagina: 1
Acties:

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
[knip]Het bedrijf Meganet looft een Ferrari uit aan de eerste hacker die er in slaagt om de code van een versleuteld bestand te ontcijferen.

"De enige onbreekbare encryptie die commercieel verkrijgbaar is." Zo prijst Meganet zijn Virtual Matrix Encryption (VME) technologie aan. Zelfs met 'brute force attacks' (het uitproberen van alle mogelijkheden) zou het niet mogelijk zijn om door te dringen tot de sleutel.

Om aan te tonen hoe geweldig de VME-technologie is, heeft Meganet nu een prijsvraag uitgeschreven. Via de site van het bedrijf kan een versleuteld bestandje worden opgehaald. De eerste persoon die er in slaagt om de versleuteling te verbreken, krijgt een Ferrari 360. Winkelprijs in Nederland: een slordige 180.000 euro.

Geïnteresseerde hackers hebben nog tot 31 augustus de tijd om de code te breken. De winnaar moet de Ferrari wel zelf op het hoofdkwartier van Meganet in Los Angeles komen ophalen.
[/plak]

Voor de liefhebbers...

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Op dinsdag 26 maart 2002 16:09 schreef RobzQ het volgende:
Geïnteresseerde hackers hebben nog tot 31 augustus de tijd om de code te breken.
Tja... zo kan ik het ook :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Alles is tijd gerelateerd natuurlijk. Een nieuw anti-inbrekersysteem heeft ook tijd nodig om te ontmantelen. Hetzelfde geldt voor elke encryptie.

I agree met die ongelovidge van hierboven. Geen kunst, ik hoop dat er een aantal hackers het toch gaan proberen en hij die 180.000 uro van zijn rekening kan halen.

Grote mond :o

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
1,048,576 bit symmetric key
Zo kan ik het ook. Hoe langs zou hun eigen software doen om een bericht normaal te entripten? 15min per 1KB ofzo >:)

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd

Dit valt toch onder hacken?
Is dat niet illigaal in de meeste delen van de wereld?
Is aanzetten tot crimineel gedrag ook niet strafbaar?

Dus tenzij dit niet onder hacken valt maar onder distributed computing is het goed!
Tenzij er zwart op wit staat dat hun je niet gaan vervolgens als het je lukt niet mee doen!
Aangezien het bedrijf nu zelf aanzet tot crimineel gedrag is het dus niet zeker dat ze lang genoeg gaan bestaan om die ferrari uit te loven.

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Niets is onkraakbaar

Linux is free, when time is no money...but still I try

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
Denk het niet, het bedrijf vraagt toch of mensen het aub willen proberen? Bovendien is het hun eigen code dus niet een of andere standaard die gekraakt dient te worden.

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:16

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Op woensdag 27 maart 2002 10:52 schreef Fritzz het volgende:
Is dat niet illigaal in de meeste delen van de wereld?
Is aanzetten tot crimineel gedrag ook niet strafbaar?

Dus tenzij dit niet onder hacken valt maar onder distributed computing is het goed!
Tenzij er zwart op wit staat dat hun je niet gaan vervolgens als het je lukt niet mee doen!
Aangezien het bedrijf nu zelf aanzet tot crimineel gedrag is het dus niet zeker dat ze lang genoeg gaan bestaan om die ferrari uit te loven.
ff de Wolters Koenen erbij pakken......<blader> Hacken... <zoek> Hacken, Hmmm..... (!)
Krijg nou de $^%# het staat er niet eens in! :o :?
Schijnbaar konnen ze het woord in 1988 nog niet! |:(

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

• MeneerKrab
  • Laatst online: 28-04 18:57
hmz, ik mag die ferrari al komen ophalen.
als je x * y / Z vermenigvuldigt weer met X+Z krijg je Ferrari :+

Ik heb alleen geen geld om naar amerika te vliegen

• Appie-B
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2024

Appie-B

The Ecologist

[onzin]
...of zouden ze daar geen corrupte medewerkers hebben die me aan die code kunnen helpen :9
..zo'n autootje is best wel leuk >:) >:)
[/onzin]

De mens heeft taal uitgevonden om aan zijn behoefte tot klagen te voldoen - Mickel

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:44

[NUT]

Heppiedepeppie

Op woensdag 27 maart 2002 12:05 schreef PowerCow het volgende:
hmz, ik mag die ferrari al komen ophalen.
als je x * y / Z vermenigvuldigt weer met X+Z krijg je Ferrari :+

Ik heb alleen geen geld om naar amerika te vliegen
Verkoop je je Ferari toch? :+

• MeneerKrab
  • Laatst online: 28-04 18:57
Op woensdag 27 maart 2002 12:56 schreef [NUT] het volgende:

[..]

Verkoop je je Ferari toch? :+
hmz dan heb ik wel genoeg geld :)

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-05 21:27

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Op woensdag 27 maart 2002 11:18 schreef Pjosch het volgende:
Niets is onkraakbaar
Dat is niet waar, er zijn onkraakbare encrypties, die zijn alleen niet handig in de praktijk. Als je het vigenere-schrift gebruikt (zie bijvoorbeeld hier ), en je maakt het sleutelwoord evenlang als de boodschap, en gebruikt dat sluitelwoord maar 1 keer, is het niet te kraken.

In het geval dat je sleuterwoord gelijk is aan je boodschap, zou de gecodeerde boodschap zelfs allemaal A'tjes bevatten ;)

edit:

het nadeel hiervan is dat je telkens met sleutels moet gaan leuren, en die kunnen onderschept worden, maar zolang je geen sleutel hebt, kun je kraken wat je wilt, maar zul je de boodschap nooit vinden.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 15:06 schreef jlrensen het volgende:

...en je maakt het sleutelwoord evenlang als de boodschap, en gebruikt dat sluitelwoord maar 1 keer, is het niet te kraken.
Er is dacht ik nog een voorwaarde dan : die sleutel moet tevens perfect random zijn om het ook theoretisch onkraakbaar te maken...
Pagina: 1