Cistron configuratie met tweaked modem

Pagina: 1
Acties:

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Ik heb een vraag, mijn lijn is geporteerd.

Ik heb dus een getweaked alcatelmodem alleen ik heb nog geen internet.., dit kan twee dingen zijn bbned/cistron zijn niet klaar. Of zie ik wat over het hoofd met instellen? Ik heb alles zo in gesteld via deze link is dit goed of moeten er nog meer dingen ingeteld worden. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Hoe zit het eigenlijk met die routing, mag daar wat staan? zoja wat?

Verwijderd

wil ik ook weten, ik heb etzelfde! maar dan wil ik de router functies houden!

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Helmaal niemand :?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
Op dinsdag 26 maart 2002 16:09 schreef Redleg het volgende:
Ik heb een vraag, mijn lijn is geporteerd.

Ik heb dus een getweaked alcatelmodem alleen ik heb nog geen internet.., dit kan twee dingen zijn bbned/cistron zijn niet klaar. Of zie ik wat over het hoofd met instellen? Ik heb alles zo in gesteld via deze link is dit goed of moeten er nog meer dingen ingeteld worden. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Hoe zit het eigenlijk met die routing, mag daar wat staan? zoja wat?
Doordat Cistron bridging gebruikt kan je je alcatel niet als router laten fungeren, je alcatel zorgt er nu alleen voor dat de adsl-verbinding wordt omgezet in een signaal dat je netwerkkaart kan begrijpen (simpel gezegd).

Wat je het beste kunt doen als het niet lukt, is je modem helemaal resetten, dus all instellingen wissen. Dit doe je door naar je modem te telnetten en dan
code:
1
=>config erase

in te voeren. Daarna
code:
1
2
=>config save
=>system reboot

om je modem even te rebooten.

Wacht nu even totdat het line-sync ledje weer brand op je modem. Ga naar de webinterface met je browser en verwijder bij routing->IP route table / pptp / ppp / bridge / cip alle instellingen door op de delete knopjes te klikken. Ga daarna naar het phonebook en verwijder alle verbindingen, wederom met de delete knopjes :P

Vul dan de volgende opties toe:
code:
1
2
3
Naam     VPI     VCI    Type

Cistron    0       35    bridge

Klik op "Add".

Ga nu naar het bridge menu en klik op "add" zodat je cistron verbinding wordt toegevoegd (encap standaard op LLC/SNAP laten staan).

Nog even kijken in het DHCP menu en zorg dat "No DHCP" geselecteerd staat. Klik nu op "save all" in het linker menu.

Dit zou in principe moeten werken, ik kan het zelf (helaas) niet testen omdat ik geen cistron adsl heb :)