Toon posts:

[delphi] multi string search (+,-,|,*,(,) etc)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:
ik heb een zoekfunctie nodig waarmee je in een (tekst) bestand kunt zoeken. Oke, geen probleem, 1 woord wil wel, maar wat als je een uitgebreide search wilt doen, zoals kort door de bocht:
"microsoft + (*nix | linux) - mac*"
(zoeken op "microsoft EN (unix OF linux) maar NIET macintosh")

Dit is nog redelijk simpel, maar wat als je nog meer EN, OF, NIET, en vooral: HAAKJES hebt? Is wel te programmeren, maar volgens mij moet zoiets wel eens eerder gedaan zijn. :?
Toch?

Weet iemand een component, code, of wat dan ook?

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt, is heel mooi, maar het liefst gratiz....

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

SynEdit heeft functionaliteit aan boord voor zoeken met regular expressions. Je kunt die functionliteit ook los van SynEdit gebruiken.

Is dat wat je bedoelt?

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
Geen regular expressions nee, dat is veel te ingewikkeld voor de meeste (normale) gebruikers.

Gewoon een "normale" 'en/of/etc' zoekfunctie, net zoiets als bij zoekmachines (google etc), maar dan voor delphi

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Wat bedoel je eigenlijk met NIET zoeken op iets in een (tekst)bestand :?

Als je in een tekst bestand zoekt naar "microsoft + (*nix | linux) - mac*" lijkt het mij dat je alle voorkomens van microsoft, nix en linux wilt zien en dan kun je net zo goed zoeken naar "microsoft + nix + linux".

Ik denk dat je binnen een verzameling (tekst)bestanden wilt zoeken naar bestanden bestanden die aan je zoekcriteria voldoen.

Ik heb je verder overigens geen hulp te bieden hoor, maar ik begreep niet helemaal wat je nou wilde...

He who knows only his own side of the case knows little of that.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Lijkt me vrij duidelijk wat ie wil.
Op zijn manier vind ie een text met minimaal:
microsoft, linux of unix, en waar mac niet in voorkomt

Op jouw manier vind ie alleen texten met:
microsoft, linux EN unix, waar ook mac in voor mag komen.

Verschilt nogal niet? :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
De onduidelijkheid zit 'm er in dat 'ie wil zoeken IN tekstbestanden. Als je zoekt op 'IBM' wordt alleen de tekst 'IBM' gematched. Als je zoekt op 'IMB -MAC' wordt ook alleen de tekst 'IBM'gematched, lijkt me, want IBM is niet MAC. Omdat dit nogal onzinnig zou het kunnen dat het de bedoeling is dat in een directory wordt gezocht naar die bestanden die aan de criteria voldoen. Dan heeft een dergelijke opzet wel weer nut. Hier zegt de topicstarter echter niets over.

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Ik snap het wel, maar ik vond het onduidelijk.

Hij zegt eerst: ik heb een zoekfunctie nodig waarmee je in een (tekst) bestand kunt zoeken.

Dus ik dacht: hij wil de locatie van iets vinden.

Daarna zegt ie dat ie ook wil kunnen zoeken naar het niet voorkomen van iets.

Dat vond ik ff onduidelijk: hoe kun je nou zoeken naar de locatie van het niet-voorkomen van iets :?

Ok, als je doordenkt is het duidelijk wat ie bedoelt, maar ik had het zelf duidelijker kunnen opschrijven.

Wat ie volgens mij dus wil doen is binnen een verzameling tekstbestanden zoeken naar bestanden die aan bepaalde voorwaarden voldoen. Daarvoor heeft een zoekfunctie nodig die een boolean terug geeft en niet een die een locatie teruggeeft, zoals ik na de eerste zin dacht dat ie bedoelde.

Kortom, het ligt gewoon aan mij, mierenneuker.

edit:
Joepie, Soultaker begrijpt mij gelukkig wel. :) En hij legt et ook nog es beter uit dan ik :Y)

[edit2]
Oh, en ik heb er ongeveer 10 minuten over gedaan om op te schrijven wat ik nou eigenlijk bedoelde (tja, zegt genoeg lijkt me), dus ik had Soultakers post nog niet gezien |:( [/edit2]

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Pagina: 1