Toon posts:

WLAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello everybody, ik heb een vraagje. Ik was opzoek naar WLAN solutions en kwam op ORiNOCO (volgens mij van Lucent)uit. Nou vraag ik mij af, wat heb je nodig om een WLAN te creeren voor ongeveer 10 mensen. Misschien is er iemand die bepaalde tips kan geven of ervaring heeft met een bepaald merk. Alvast bedankt.

Modified: Indien ik 10 ORiNOCO PC cards koop, heb ik dan ook de USB Client( http://www.orinocowireless.com/smallbusiness/productlist_02.html )nodig en zo ja hoeveel. Alvast Bedankt

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT
Heb je deserach al gebruikt?
Zijn veel toics over te vinden.
Uiteraard heb je een Access Point nodig (te verelijken met een access point zoals bij DECT telefoons) en voor elke client een wireless NIC.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:28
Ik denk dat je met 1 AP nog wel 10 clients kan bedienen. Je hebt dus 1 AP (het liefst 100Mb) en 10 Nics (PCI/PCMCIA/USB) nodig en dan alles instellen. Dan ben je al klaar!
We hebben hier ook een AP van Orinoco en die werkt gewoon goed. Bestrijkt bij ons bijna het hele gebouw. Dus dat is wel goed spul. Als je trouwens in een gebouw met meerdere verdiepingen zit kan het zijn dat je voor elke verdieping een ap nodig hebt. Maar dat kan je van te voren wel testen.

Hail to the king baby!