[oc] TT Heatspreader, wie ervaring?

Pagina: 1
Acties:

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:52

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Hallo,

Ik zit er al een tijd over te denken om een heatspreader op m'n geheugen te bouwen. Toevallig zag ik vandaag dat ze van ThermalTake hier complete kits voor verkopen, zowel active als passive gekoeld.

Nou leek mij die active cooling kit wel wat.

Alleen kan ik van de plaatjes die op de website staan nou niet echt aflijden of dit ook geschikt is, als je 2 DImmen wilt uitrusten met zo'n setje. Het lijkt erop dat ze dat in de voorbeelden ook gedaan hebben, maar zekerweten doe ik het niet.

Heeft iemand ervaring met dit setje? Of is er iemand die een wat beter gezichtsvermogen heeft dan mij? 8-)

http://www.thermaltake.com/products/memory/activekits.htm

Verwijderd

beetje zinloos bij 145 fsb.. maar 't ziet er natuurlijk wel 1337 uit! :) 'k heb overigens geen ervaring met mem-cooling..

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 18:36

Ligone

Moeha!

1 setje bestaat uit 2 koelblokjes voor je VGA kaart en 2 stuks voor je Dimm's, als je geheugen aan beide kanten zit van je latje is het goed voor 1 latje, en als het aan 1 kant zit dan kan je het voor 2 latjes gebruiken...

voor je geheugen maakt het geen bal uit of je het erop steekt, maar het is wel mooi :)

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Sterker nog: ik heb Corsair PC150 geheugen, dus het is niet een beetje zinloos, maar totaal overbodig.

Dat terzeide, wie zegt dat ze op die dimmetjes komen?

Anyway, 165Mhz ben ik al lang gepasseerd. 171 is da limit hehe.

Maar goed, nog meer gegaardigden?

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Weet je zeker dat bij die 'active' koeling set ook de heatsinks voor de VGA kaart zitten?

volgens mij stond op de website dit er alleen bij, bij de passive cooling kit.

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 18:36

Ligone

Moeha!

excuseer inderdaad, die zullen enkel bij de passieve zitten, maar om hetzelfde te krijgen als op die foto, (met 2 dimmetjes) zul je sowieso een extra passief kitje moeten kopen :)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het ziet er leuk uit...maar het schijnt nix te helpen.

I reject your reality, and substitute my own.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Volgens mij kan ik dan beter 2 passieve setjes halen.
Jammer dat die lompe VGA heatspreader erbij zit, die heb ik niet nodig.

Hoezo zou het net helpen?

wel eens aan je geheugenchips gevoeld als je ver overclocked?
die van mij zijn nog net vast te pakken zonder dat je de blaren op de vingers hebt staan.

ow ja, natuurlijk voltage omhoog.

Ik zat eerst namelijk te denken aan van die grote vork transistor koellichamen :)

Verwijderd

Hmmz mijn Crucial op FSB 160MHz met snelste settings (Cas 2 ed..) met 2.8 of 2.9v word echt niet zo warm hoor.. Wat voor geheugen heb jij?

Verwijderd

Het is pas nodig als je echt een hoge fsb snelheid gaat draaien 190+ en 3 volt op je geheugen hebt staan.

Dan moet je echt zo'n heatspreader hebben. Maar als je rond de 150mhz zit hoeft niet dan is het nutteloos.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb zelf passief gekoeld. Door de goede airflow in mijn kast worden mijn dimmetjes toch niet warm

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Dus volgens de meest van jullie kan ik mooi het geld in m'n zak houden.

skijken waar ik het dan aan kan uitgeven :P

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
Op dinsdag 26 maart 2002 18:23 schreef Soldier2000 het volgende:
Het is pas nodig als je echt een hoge fsb snelheid gaat draaien 190+ en 3 volt op je geheugen hebt staan.

Dan moet je echt zo'n heatspreader hebben. Maar als je rond de 150mhz zit hoeft niet dan is het nutteloos.
ff lezen :) Niet meteen aannemen dat hij DDR heeft. Hij heeft SD-Ram en 3 volt is dan MINDER dan normaal.

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 18:30 schreef InterCC het volgende:

[..]

ff lezen :) Niet meteen aannemen dat hij DDR heeft. Hij heeft SD-Ram en 3 volt is dan MINDER dan normaal.
Och, verrek ja o dan is het helemaal niet nodig.
Pagina: 1