[Mndrk 8.2] Netwerk installatie ??

Pagina: 1
Acties:

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 17:06
Ik heb Mandrake 8.2 via FTP geinstalleerd.

Op het eerste gezicht leek alles goed te gaan.

Nu blijkt dat voor de "Installation CD (ftp1)" de folder op de FTP goed is (../Mandrake/i568/RPMS), maar voor de "Contrib CD (ftp2)" is ie fout... (geeft bij SoftwareManager: ../Mandrake/i586/RPMS2)

De "RPMS2"-dir staat echter niet op de FTP, maar schijnbaar kan de SoftwareManager hier toch iets mee, aangezien ie wel de hele installatie-lijst laat zien.
Wil ik echter bv. OpenOffice van de Contrib CD installeren, dan geeft ie een heel andere RPM aan !! (Ik had tijdens installatie 'm ook al willen installeren, maar nu begrijp ik dus waarom ie dat niet deed..)

Nu is er dus een directory "/contrib/i586" waarin alle RPMs van de 2de CD staan, echter : ik krijg 'm niet ingevoerd bij de SoftwareManager, plus dat ie tijdens (volledige)installatie toch de verkeerde zal pakken.

Is er iemand die weet hoe dit kan en hoe het evt. opgelost kan worden ??

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Verwijderd

kun je niet achteraf de packages alsnog van de juiste FTP locatie installeren en deze met SoftDrake oid installeren :?

• MichielioZ
Ik krijg bij SoftDrake dus niet de "contrib/i586" dir van de FTP bij de "New Sources"...
(Zou ook niet weten wat voor <sourcename> dan ingevuld moet worden en kan niet de "originele" "Contrib CD (ftp2)" veranderen...)
Zowieso heeft ie bij installatie waarschijnlijk andere dingen gedaan en aangezien ie wel alle packages denkt te vinden, weet ik dus niet bij installatie wat nu van CD 1 en wat van CD 2 afkomstig is...
Maar op zich zou ik al errug blij zijn als ik 'm in SoftDrake krijg toegevoegd...

Verwijderd

Ik heb onder Gnome in het menu -> Programma's -> System Tools -> GnoRPM, daar kan ik gewoon locaties van RPMs opgeven die ik wil installeren (als ik dat zou willen). Heeft SoftDrake niet zo'n optie?

Probeer anders GnoRPM eens, die rare Mdk tools ook :P

[edit]
in GnoRPM: install -> add -> en dan de RPM selecteren in het file menu

Verwijderd

Naast de RPMS directory waar de rpm pakketten in staan, heeft hij nog een hdlist nodig.
Ik gok dat die verkeerd staat.
Voor de gewone RPMS kun je een relatief pad opgeven als ../base/hdlist.cz
Voor de contrib RPMS zal het relatieve pad iets groter zijn, en zal de bestandsnaaam anders zijn.

Uiteindelijk is rpmdrake een frontend van urpmi, en zo zou het moeten werken:
urpmi.addmedia contrib ftp://ftp.surfnet.nl/pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake/8.2/contrib/RPMS with ../../i586/Mandrake/base/hdlist2.cz

Het zou kunnen dat ik een keer een ../ yteveel heb gezet in het relatieve pad naar de hdlist, en dat het ../i586/Mandrake/base/hdlist2.cz zou moeten zijn.
Maar dat merk je wel als hij aangeeft dat hij hdlist2.cz niet kan vinden.

• MichielioZ
MarcelP... ik ben nogal een newbie, maar weet wel wat je bedoelt met die hdlist2.cz .. probleem is ook niet dat ie deze niet gebruikt, na netwerk-installatie geeft ie nl. wel aan dat ie een "Contrib CD (ftp2)" heeft en laat ook alle packages zien enzo.
Probleem zit 'm d'r meer in dat waarschijnlijk doe hdlist2.cz niet klopt ofzo. Als ik een package hiervan uitkies en wil installeren, dan geeft ie bij de RPM-installer een compleet andere package aan.
Misschien vind ie dus wel de 2de CD, maar zijn de links ernaar niet goed ?!
(Tijdens installatie bv. gekozen om OpenOffice te installeren... heeft ie dus niet gedaan en waarschijnlijk iets heel anders zitten installeren |:(
Als je me kan helpen... GRAAG !! Alvast bedankt.

Extra: heb net in de FTP "base"-dir gekeken, in de file "hdlists" staat 't volgende :
hdlist.cz Mandrake/RPMS Installation CD
hdlist2.cz Mandrake/RPMS2 Contrib CD
en die RPMS2 is er dus niet !! (misschien hidden ?!)

Verwijderd

Hmm, ja...
Een beetje moeilijk om van afstand te zien wat er precies aan de hand is.
Maar in plaats van rpmdrake zou ik urpmi gewoon gebruiken.
Wat gebeurt er als je:
urpmi openoffice
intikt?

Anders zou je eens je contrib source eruit kunnen gooien met urpmi.removemedia, en urpmi.addmedia gebruiken zoals ik al eerder zei.
Pagina: 1