[RAID] Harddisk drive clonen

Pagina: 1
Acties:

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
Ik heb 2 80Gb Maxtor D740x disks. 1 is helemaal leeg (nieuw) en de andere staat mijn w2k installatie op.

Nu wil ik mijn w2k installatie op die andere disk clonen.
Sinds beide schijfen op mijn Abit KR7a Raid controller zitten (highpoint 372) kan ik ze niet clonen met ghost :(
(als dit wel kan wil ik het ook wel weten maar mijn tests met ghost vertellen dat ie mijn harddisks niet ziet)

Nu dacht ik dat ik wel ff mijn harddisk zou clonen door een mirror array op te zetten. Maar het is me niet duidelijk hoe ik die uit elkaar haal zonder data verlies.

Hopelijk weten jullie me iets te vertellen waardoor ik het aan durf.

• SkyKnife
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Heb eens even geduld..
Graag niet meer je topic binnen korte tijd omhoog schoppen
Zie ook de algemene faq.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 14:03
Als er morgen nog steeds niemand heeft gereageerd dan mag je klagen.

• SkyKnife
Kan niet langer wachten, moet het nu proberen. Jammer dat jullie me niet ff konden vertellen of ik nu mijn werk ga verneuken of niet. :(

Ook erg bedankt voor jou antwoord CrusaderNoRemorse, daar heb ik veel aan gehad.

Lock topic maar admin.

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 14:03
Op dinsdag 26 maart 2002 19:47 schreef SkyKnife het volgende:
Ook erg bedankt voor jou antwoord CrusaderNoRemorse, daar heb ik veel aan gehad.
You're welcome :)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-04 10:29

JeroenT

hoi!

/offtopic Nou nou wat schapperlijker mag ook wel dacht ik zo :? sjeez

sorry topic starter ik heb geen oplossing voor je :(

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-04 20:30

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij moet Ghost gewoon overweg kunnen met je raid controller. Deze moet nl gewoon in Dos te benaderen zijn.
Maar je kan natuurlijk ook je HD's ff aan je normale IDE controller hangen en dan clonen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• SkyKnife
Maken van een Mirrored raid array en daarna afbreken deed wat ik nodig had. Wat in de manual stond klopt dus niet (na afbreken van raid array verlies je niet al je data, iig niet met een mirror).

Heel vreemd dat niemand dit ff kon vertellen.
Pagina: 1