230 watt voeding in een amd athlon systeem

Pagina: 1
Acties:

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 10:54
maakt het wat uit als je een 230watt of een 300 watt voeding in je kast hebt en als je 300watt voeding hebt loopt alles dan ook sneller

Verwijderd

Hangt er vanaf. Als jij 1 HD, 1 floppy en 1 CD-romspeler erin hebt, is het waarschijnlijk niet nodig.

Ik heb een DVD-speler, een CD-rewriter, een SBlive-frontje (ook stroom nodig), en 2 HD's. Dan is het wel aan te raden een 300W voeding te hebben.

Het gaat er niet sneller van lopen, hooguit stabieler.

Verwijderd

Ik raad je een 300 watt voeding aan, mijn Duron 700 op een KT7 was superonstabiel, zelfs toen ik maar 1 HD had aangekoppeld en verder zoveel mogelijk losgekoppeld had, en dat terwijl ik een 250 watt voeding had!

Heb nu een 300 watt voeding en alle problemen zijn over.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Ach.. ik heb 3*IDE hdd, 1 brander, 1 cdrom speler, 1 SB live, 1 100mbit NIC, 1 SCSIkaart (voor brander), 1 TVkaart, 1 floppymeuk, 3 dimmetjes, Celeron400@500 met nette koeler erop. Verder zit m'n monitor (17") in de voeding van m'n pc en ik heb nog NOOIT ook maar 1 probleem gehad met m'n 230 Watt voeding.

Dus het lijkt niet per se nodig om al naar 300 Watt te gaan als je 2 hdd's hebt.. Als het super instabiel zou je kunnen kijken of daar de oplossing ligt.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

of als je nog een oude AT kast heb staan haal de voeding eruit en tweaker er wat mee, dan werkt het ook (we zitten niet voor niks op TWEAKERS ;) )

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Je zou natuurlijk ook gewoon nog een 235 watt voeding uit een oude kast d'r in kunnen hangen.. 2 voedingen. 1tje voor je HD's en CD-ROMS enzo en 1tje voor je mobo.. zou toch ook moeten werken?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ja het koppelen van 2 voedingen lijkt me ook wel wat ... maaaaar ... zoek er wel een schematje voor ... ivm de schakelingen ... en mogelijk ook welke draden je van de mobo stekker kunt gebruiken 5v, massa en 12v voor een hdd, cdrom ofzow

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik ga ook maar een nieuw kastje kopen met nieuwe voeding. Ik heb een T-Bird 800 op KT7 raid (2 hd's, zip, cdrom, fikker en stroomslurpende GeForce) Met zware belasting van GeForce i.c.m. hoge CPU load loopt ie best wel snel vast. Oh ja, ik heb een 235 watt voeding.. Oftewel, da's dus te weinig.

Ennuh, mijn PII liep nie vast met 3 hd's en dezelfde meuk als in m'n t-bird zat. Dat was met een 230 watt voeding. T-Bird verbruikt nu eenmaal meer stroom.. Maar ja, 300 watt voeding erin, en dat probleem is ook opgelost.
Pagina: 1