Toon posts:

HD ruis over de speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een leuk prijsje heb ik een A-Trend Harmony 5.1 setje gekocht. Dit bestaat uit: 5 speakers, subwoofer, PCI-geluidskaart (met los een 5.1 module...ook PCI) en een bedieningspanel voor in een 5 1\4 bay. Setje aangesloten drivers voor XP geinstalleerd en het werkt maar.......bij activiteit van mijn harddisk wordt dit signaal overgebracht op mijn speakers wat resulteert in een fantastische strandgeluidenambiance (leuk scrabblewoord)...oftewel: ruis.
Ik heb ergens gelezen (na search) dat dit aan de voeding kan liggen en je de losse 5 1\4 bay van een externe stroomtoevoer moet voorzien. Heeft iemand dit probleem ook (gehad!) en er een oplossing voor?

BVD

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Ik heb ook een keer zoiets gehad met mijn Notebook. Ik hoorde door mijn koptelefoon wanneer mijn CD-rom ging draaien/lezen.

Ik denk dat het te maken heeft met elektromagnetische straling. Ik zou zo gauw alleen niet weten wat je er aan kunt doen.

[edit]typo's[edit]

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Ik hoor net dat het ook met de aarding van je kast / speakers te maken kan hebben.

Gebruik je geaarde stopcontacten?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 15:57 schreef Mous het volgende:
Ik hoor net dat het ook met de aarding van je kast / speakers te maken kan hebben.

Gebruik je geaarde stopcontacten?
NOOP!

Vertel?!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Op dinsdag 26 maart 2002 16:02 schreef idontknow het volgende:

[..]

NOOP!

Vertel?!
Aarde maken...lost alles op.

• Yavi
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-12-2023
aarde maken is een goed id.

Ook kun je je wav-output niet helemaal open zetten, niet goed voor je speakers en de versterker van je set kan hem veel beter versterken

Ik had er ook last van, maar instalatie van een nieuwe driver voor mijn video kaart was bij mij de oplossing.
Pagina: 1