Hoe zit dat nu met bijv. kazaa (faq-gelezen)

Pagina: 1
Acties:

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als voorbeeld neem ik thuis mijn adsl modem. Dit heb ik getweaked en heb heb alle poorten dicht gelaten (van buiten niet te pingen of te benaderen). hoe kan het dan dat een programma zoals kazaa het toch voor elkaar krijgt op users bij mij te laten uploaden.

Hoe zit dat nu precies? ze kunnen toch geen verbinding tot stand brengen met mijn pc?

Ik heb kazaa als voorbeeld genomen het kon natuurlijk net zo goed audiogalaxy of iets anders zijn.

Pak je rust!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gaat kazaa nit gewoon over port80 :?
En als je wel NAT aan hebt staan, dan is 't uiteraard gewoon een legitieme port (toch?) of zet NAT 'm niet automagisch open?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op dinsdag 26 maart 2002 14:58 schreef Koffie het volgende:
Gaat kazaa nit gewoon over port80 :?
Nope, 1214 geloof ik ;)
NAT 'm niet automagisch open?
NAT zet hem dus automatisch open :)

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hmm, dit vind ik vaag, kazaa is dus in staat om nat de opdracht te geven om een poort open te gooien?

Pak je rust!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op dinsdag 26 maart 2002 15:05 schreef Den the Man het volgende:
hmm, dit vind ik vaag, kazaa is dus in staat om nat de opdracht te geven om een poort open te gooien?
mjah blijkbaar wel ;)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kazaa maakt een verbinding met een server en over die verbinding gaan de requests van andere gebruikers, tunnel dus.

• Yavi
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-12-2023
kazaa drait een mini servertje op je poort 1214.

je kun deze zien als je http://je.ip.adres.etc:1214 doet.
(natuurlijk al kazaa draait).

als je onder win2k kazaa draait heb ik gehoord dat je als je veel files shared via kazaa, dat men dan kan inbreken op je pc via die poort.

Of dit waar is, geen id. Het kan goed mogelijk zijn naar mijn mening, ik neem geen risico en laat mijn firewall de zaakjes regelen

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
KazAa levert tegenwoordig updates via het netwerk - je download dus de update van andere kazaa-gebruikers. Lijkt me erg makkelijk om dan gewoon die kazaa-update ff te vervangen door een trojan ofzo, of denk ik nu te makkelijk?
Pagina: 1