Discussie naar aanleiding hoe groot is het heelal

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Na de discussie "hoe groot is het heelal" wil ik het volgende punt ff aansnijden (ga vooral rustig door met discusseren over de grootte van het heelal). Er zijn veel mensen die denken dat het heelal oneindig groot is. Volgens mij kan dat niet. Als iets oneindig groot is, is de kans op alles gelijk aan 100%. Oftewel: er bestaat een planeet Aarde met 1 molecuul water meer dan "onze" Aarde. En er bestaat er een waar mensen bijvoorbeeld 3 armen hebben... Er zouden dus bijna oneindig veel Aardes moeten bestaan als het heelal oneindig zou zijn. Dus ik denk dat er wel degelijk een einde aan het heelal zit.

En nu de topic: als je nou in een multidemensionale wereld leeft? Oftewel: elke beslissing die je maakt, heeft tot gevolg dat er in de toekomst iets veranderd. Je geeft bijvoorbeeld op de vraag "ga je vanavond mee naar de bios" het antwoord "ja". Dan ga je die avond wat anders doen als dan wanneer je met "nee" zou hebben geantwoord. Op dat moment wordt er een nieuwe dimensie aangemaakt... En zo zijn er dus zo goed als (maar net niet helemaal) oneindig veel dimensies. Want jij maakt niet alleen nieuwe aan, maar de mensen in je omgeving ook... En hun kennissen ook... :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

En waarom kon dit niet in die andere thread?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Dit topic is gesloten.