[Distributed Denial Of Service] Hoe werkt het nou?

Pagina: 1
Acties:

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het googlen geweest omdat ik DDoS en DoS wel interresant vind qua techniek, maar hoe werkt het nou precies?
Laat je client een verbinding openstaan? Wordt het target netwerk gewoon geflood met achterlijk grootte ping packets, of UDP packets ofzo..... Hoe zit het nou precies. Ik heb wel een aantal sites gevonden, alleen daar staat niet duidelijk in van " zo en zo werkt het" of "dit is het principe". Wat ik begrepen heb is dat er meerdere mogelijkheden zijn voor een DoS attack, dat zelfs een eenvoudig ping commando zou kunnen DoS'sen......
Wie weet het, of heb een goeie link?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[search=hoe werkt ddos] :P

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Topicstarter
ik zie het, ik wist dat al, maar daar staat niet echt een technisch verhaal snappez vous?
I want to have the know-how (en nee ik ben geen lame kleutertje ofzo)

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
volgensmij doet hij een soort 'halve' request ofzo aan de target....

Hij zet een verbinding open naar de target, maar LAAT deze open. Op die manier heeft de target snel een paar 1000 OPEN verbindingen, gweheugen vol, loopt vast :)

zoiets kan er in het uiterste geval gebeuren meende ik...

(me heeft zich er ook nooit echt mee beziggehouden hoor...Ddossen is lame :) )

Verwijderd

Hier vind je iig wat extra legale info ;)

http://grc.com/dos/drdos.htm
http://grc.com/dos/grcdos.htm

edit:
Typ-O

Verwijderd

Het mooiste aan DDOS tools vind ik nog wel de manier waarop clients onderling kunnen communiceren of hoe de master vertelt aan de clients hoe aan te vallen en welk adres aan te vallen.

Deze data wordt bijvoorbeeld verborgen in ICMP echo request (ping) packets in die wel gedocumenteerde, maar nooit gebruikte bitjes. Geen enkele firewall die daar rekening mee houdt.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
ik zie het altijd heel simpel.

computer stuurt aan andere computer een ping dan stuurt die andere terug jah ik heb hem ontvangen maar dan zegt die eerste weer hey dat heb ik niet gestuurd (terwijl dat wel zo is) en dat vele 1000'den malen.
Pagina: 1