Toon posts:

Metal Gear Solid 2, Wat vond jij d'r van?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb het spel net 2 dagen geleden uitgespeeld, (totaal 15 uur ofzo) dus voor een PS2 spel nog wel vrij lang... (en als je dan bedenkt dat je een vette special van 3 uur en zo'n 30 minuten aan extra game erbij krijgt!) :9

Wat een RETEgoed spel.. Soap/Actie/Avontuur/Speelfilm/etc. ineen!! LOL.. stoere lui bij Konami.. en't mooiste is dat er ook nog een MGS3 aan zit te komen.. dat moet gewoon wel met zo'n ending als deze.. :)

Maaruhh.. ik was benieuwd hoe jullie't nu allemaal vonden

Ben het nu op European Extreme mode aan het spelen, maar heb een beetje moeite met de boss Fatman.. (heb iemand Hints??? :D )

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Denk dat je eerst maar effe de search moet gebruiken aangezien er al meerdere topics over dit onderwerp gaan!! :P

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-11 21:02

Raimond613

Simracer

ik was een beetje bang geworden door alle slechte verhalen in de nederlandse reviews (amerikaanse reviews waren wel allemaal enthousiast) maar ik vond het een topspel.

MGS1 was leuk, vooral omdat er na al die jaren eindelijk weer eens een Metal Gear spel uitkwam en omdat het 3d was, maar hij kon niet tippen aan de allereerste Metal Gear. MGS2 kan dat wel, en dat is een heel groot compliment :)

iracing profile

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

FF een spoiler voor degene die hem nog niet hebben uitgespeeld, dus lees dit dan niet!!!!!!!!!!!!!!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Was die Colonel Campbell bij MGS 1 ook al een AI?

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03
Nope. Hij was wel betrokken.(Ik bedoel hij was niet geheel zuiver) Maar dat om een andere reden. :)

Verwijderd

HEt was minder dan ik had verw8

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Op dinsdag 26 maart 2002 18:09 schreef Nuadu het volgende:
HEt was minder dan ik had verw8
Hoezo minder???Zeker omdat je niet meer met solid snake speelt ofzo.....of waarom?

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op dinsdag 26 maart 2002 17:49 schreef Albinoraptor het volgende:
Nope. Hij was wel betrokken.(Ik bedoel hij was niet geheel zuiver) Maar dat om een andere reden. :)
ja dat weet ik ik heb zelf MGS 1 een stuk of 5 keer uitgspeeld, maar ik vroeg me af of hij daar ook al een AI was.

Verwijderd

Ik ben echt masterlijk fan van mgs ik heb mgs 1 wel stuk of 50 x uitgespeeld....ik ken alles uit men kop :| Nou zoun ik jullie record wel es willen weten ik heb em 1 x in 1 uur en 8 min uitgespeeld(wel met alle filmpjes wegklikken nat.)Ik vind het echt gewoon het beste spel wat er bestaat,en dan nu met mgs 2 ik heb em 1 x gehuurt bij videoland en ik ben gekomen tot net de president d00d is.....Het is echt alles wat ik er van verw88 had of wat ik gehoopt had at het zou zijn EN MEER.Ik vind het echt gewoon super spellen,gameplay,
Complexiteit van verhaallijn,special effects,sfeer(muziek keuze enz)....En dat je vogels neer ken schieten nat.(zon vogel heeft een x me leven gered toen ik prongeluk op een semtex mikte in plaats van de controler,had geen van die pillen gepakt ik schoot terwijl ik op semtex gemikt zat.....vliegt er vogel voorlangs PHEW!! :7

Conclusie:Tis gewoon een super spel ik ik kan niet w88 tot ik em voor me verjaardag krijg kan ik die ook weer minimaal 50 x uitspelen :).en dan antuurlijk ook 3 ik hoop dat ze niet stoppen na 3,final fantasy zijn ze ookal bij 12 wrom mgs dan niet!? :P

Verwijderd

ik hem deel 1 gespeelt op de playstation 1 en ik moet bekennen, hoewel ik tegenwoordig een afkeur heb voor de tegenwoordige consoles, dat ik hem zeer goed vond.

Ik geloof zo wel dat deel 2 ook goed is, misschien toch nog een reden om de ps2 aan te schaffen, maar die pc spel van deel 1 zit daar veel verschil in kwa gamepley en mooiig heid, anders w8 ik wel ff natuurlijk :)

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Op dinsdag 26 maart 2002 14:17 schreef -SeRaPhiM- het volgende:
Heb het spel net 2 dagen geleden uitgespeeld, (totaal 15 uur ofzo) dus voor een PS2 spel nog wel vrij lang... (en als je dan bedenkt dat je een vette special van 3 uur en zo'n 30 minuten aan extra game erbij krijgt!) :9

Wat een RETEgoed spel.. Soap/Actie/Avontuur/Speelfilm/etc. ineen!! LOL.. stoere lui bij Konami.. en't mooiste is dat er ook nog een MGS3 aan zit te komen.. dat moet gewoon wel met zo'n ending als deze.. :)

Maaruhh.. ik was benieuwd hoe jullie't nu allemaal vonden

Ben het nu op European Extreme mode aan het spelen, maar heb een beetje moeite met de boss Fatman.. (heb iemand Hints??? :D )
Metal gear solid2 zit nog steeds in mijn playstation sinds de dag dat ik hem heb aangeschaft.

Oh ja, european extreme gaat niet samen met iemand die net het spel heeft uitgespeeld. Want iedereen heeft al vette moeite met olga (ik ben er wel langs na eindeloos proberen) en dus kan het NIET zo zijn dat jij al bij fatman bent. ik heb gesproken

TMAXTINT

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:49
Ik heb me op de eerste plaats UITSTEKEND vermaakt met MGS2. Prachtige graphics (op nummer 1 op de PS2 tot nu toe voor mij), fantastisch gameplay dat niet verveelt, goed level design, perfecte muziek en sound effects.

Maar toch ook een paar wrange nasmaakjes: De bosses zijn lang niet zo leuk als in MGS1, het verhaal lijkt wat korter en simpeler, Solidus is lang niet zo cool als Liquid, en het ergste en grootste punt van kritiek:

Er is niet zoveel nieuws onder de zon. MGS1 was een revolutie, het dichtste dat ooit bij een interactive movie was gekomen voor mij en toch uitstekend gameplay behield. MGS2 bouwt erop voort met betere graphics, slimmere A.I., leuke details (vogels, verkoudheid, first person view, nieuwe moves etc. etc., het zijn er heel veel, goed gedaan Hideo!), maar de basics zijn NIET veranderd. Boss battles zijn bijvoorbeeld nagenoeg identiek. Het is bij lange na niet de stap voorwaarts die MGS1 wel was.

Mijn conclusie: Een hoogtepunt op de PS2 en absoluut de moeite en het geld waard, veel replay value, maar het is niet het Spel der Spellen.

En nu kan ik me eindelijk op ICO storten.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Moet ik mijn mening echt nog kenbaar maken? :P

MGS2 is g-o-e-d!

Dus.

• Albinoraptor
Op dinsdag 26 maart 2002 23:55 schreef s_roubos het volgende:
Ik heb me op de eerste plaats UITSTEKEND vermaakt met MGS2. Prachtige graphics (op nummer 1 op de PS2 tot nu toe voor mij), fantastisch gameplay dat niet verveelt, goed level design, perfecte muziek en sound effects.

Maar toch ook een paar wrange nasmaakjes: De bosses zijn lang niet zo leuk als in MGS1, het verhaal lijkt wat korter en simpeler, Solidus is lang niet zo cool als Liquid, en het ergste en grootste punt van kritiek:

Er is niet zoveel nieuws onder de zon. MGS1 was een revolutie, het dichtste dat ooit bij een interactive movie was gekomen voor mij en toch uitstekend gameplay behield. MGS2 bouwt erop voort met betere graphics, slimmere A.I., leuke details (vogels, verkoudheid, first person view, nieuwe moves etc. etc., het zijn er heel veel, goed gedaan Hideo!), maar de basics zijn NIET veranderd. Boss battles zijn bijvoorbeeld nagenoeg identiek. Het is bij lange na niet de stap voorwaarts die MGS1 wel was.
Natuurlijk zijn de boss battler nagenoeg identiek, is part van het verhaal.

En waarom zou je de basics veranderen, als die goed zijn.

En verkoudheid was bij 1 ook al en volgend mij first person view ook al.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-11 21:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

MGS2. aahh.. super spel.. heerlijk :)

Alleen aan het einde wordt het verhaal wel erg sterk! (primordial soup enzo.. affijn!).

Ik vond hem alleen weer aan de korte kant.. maar goed.. en aan het einde is het wel erg veel kijken, en weinig spelen.
Maar echt... blijft super.. brings back memories :)

MGS2 minder vernieuwend dan MGS1? Misschien.. maar MGS1 was nou ook niet echt vernieuwend te noemen als je MG en MG2: Solid Snake op de MSX had gespeeld. De enige "grote" stap was dat MGS 3d was.. maar voor de rest zijn alle spel ideeen zo'n beetje wel gebruik in MG en MG2 op de MSX.

Maar dat het zo weinig vernieuwend is, vindt ik juist een voordeel! De sfeer is super, het speelt heerlijk.. aaahhh... we wachten met spanning weer een paar jaartjes op het volgende deel :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 20:49 schreef Marruk het volgende:

[..]

Oh ja, european extreme gaat niet samen met iemand die net het spel heeft uitgespeeld. Want iedereen heeft al vette moeite met olga (ik ben er wel langs na eindeloos proberen) en dus kan het NIET zo zijn dat jij al bij fatman bent. ik heb gesproken
/Offtopic 1
Naaajaaa.. Kan ik het helpen dat ik blijkbaar zo goed ben dat ik daar wel ben gekomen..
/Offtopic 0

Maar dat neemt niet weg dat ik nu al zo'n 2 DAGEN bezig ben om die vieze Fatman te killen.. :( (is me trouwens nog steeds niet gelukt..)

Maar European Extreme gaat blijkbaar vrij goed samen met iemand die het net heeft uitgespeeld.. ben een snelle leerling, zal ik maar zeggen.. gaat me aardig af..

(LOL ben benieuwd wat mn eindstats zijn na uitspelen..
continues: 599 *D LOL)

Maar goed.. vet spel..

Maar inderdaad.. verhaal werd wel een beetje weird op't einde.. maar heb me doodgelachen met -----ATTENTIE!!! SPOILER!!!!------
.
.
.
.
.
.
Dat virus... Fission Mailed.. LOL.. erg goed..

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 11:14 schreef Creepy het volgende:
MGS2. aahh.. super spel.. heerlijk :)

Alleen aan het einde wordt het verhaal wel erg sterk! (primordial soup enzo.. affijn!).

Ik vond hem alleen weer aan de korte kant.. maar goed.. en aan het einde is het wel erg veel kijken, en weinig spelen.
Maar echt... blijft super.. brings back memories :)

MGS2 minder vernieuwend dan MGS1? Misschien.. maar MGS1 was nou ook niet echt vernieuwend te noemen als je MG en MG2: Solid Snake op de MSX had gespeeld. De enige "grote" stap was dat MGS 3d was.. maar voor de rest zijn alle spel ideeen zo'n beetje wel gebruik in MG en MG2 op de MSX.
Idd...het principe van verkoudheid zat ook al in MG2, als je daar te lang door de riolen liep te banjeren werd je ook verkouden. De meeste vernieuwende zaken zaten in MG2 als ik het me zo goed herinner. Dingen als geluid maken als je over roosters loopt, veranderende line of sight van de AI, onder dingen doorkruipen enzo werden allemaal in MG2 geintroduceerd.

• Creepy

Creepy

Op woensdag 27 maart 2002 13:32 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Idd...het principe van verkoudheid zat ook al in MG2, als je daar te lang door de riolen liep te banjeren werd je ook verkouden. De meeste vernieuwende zaken zaten in MG2 als ik het me zo goed herinner. Dingen als geluid maken als je over roosters loopt, veranderende line of sight van de AI, onder dingen doorkruipen enzo werden allemaal in MG2 geintroduceerd.
Jupz... 1 nieuw ding in MGS1 was de sniper rifle,.. voor de rest kwam alles uit MG of MG2. (dus enemies, het alarm, bossbattles, wapens, camara's, de kartonnen dozen, het in de toren rennen in MGS1, het oppakken van mijnen door er over te kruipen, de veranderende sleutel m.b.v. verschillende temperaturen (MGS1), de radio, een MR.X die je waarschuwt, silencer die je moet zoeken... ben ik iets vergeten? :) )

edit:
de liften, het kloppen op muren, de vraagtekentjes, de zzZZZzzz boven slapende koppen

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Op woensdag 27 maart 2002 13:56 schreef Creepy het volgende:

[..]

Jupz... 1 nieuw ding in MGS1 was de sniper rifle,.. voor de rest kwam alles uit MG of MG2. (dus enemies, het alarm, bossbattles, wapens, camara's, de kartonnen dozen, het in de toren rennen in MGS1, het oppakken van mijnen door er over te kruipen, de veranderende sleutel m.b.v. verschillende temperaturen (MGS1), de radio, een MR.X die je waarschuwt, silencer die je moet zoeken... ben ik iets vergeten? :) )

edit:
de liften, het kloppen op muren, de vraagtekentjes, de zzZZZzzz boven slapende koppen
Maar waarom zou je een winnend concept moeten veranderen?

TMAXTINT

• Creepy

Creepy

Op woensdag 27 maart 2002 14:05 schreef Marruk het volgende:

[..]

Maar waarom zou je een winnend concept moeten veranderen?
Waarom??
Op woensdag 27 maart 2002 11:14 schreef Creepy het volgende:
Maar dat het zo weinig vernieuwend is, vindt ik juist een voordeel! De sfeer is super, het speelt heerlijk.. aaahhh... we wachten met spanning weer een paar jaartjes op het volgende deel :)
Niet veranderen! :)

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Op woensdag 27 maart 2002 14:34 schreef Creepy het volgende:

[..]

Waarom??
[..]

Niet veranderen! :)
Helemaal mee eens!! ;)
Niks veranderen en gewoon deze megavette game laten zoals ie is!! :)

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-11 14:02
Ik heb MGS2 niet gespeeld maar ik hoor dat je niet meer met Snake kan spelen. En dat was toch eigenlijk wel een beetje mijn game-held sinds de MSX ;(

• Albinoraptor
Op woensdag 27 maart 2002 20:51 schreef Glorix Jim het volgende:
Ik heb MGS2 niet gespeeld maar ik hoor dat je niet meer met Snake kan spelen. En dat was toch eigenlijk wel een beetje mijn game-held sinds de MSX ;(
Dat maakt niets uit. Je leert hem nu alleen nog beter kennen. :)

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Op woensdag 27 maart 2002 20:51 schreef Glorix Jim het volgende:
Was voor mij ook wel een teleurstelling in het begin maar je went snel aan het nieuwe karakter en de gameplay verandert niet.. ;)
Alleen ik zou je aanraden om mgs2 te spelen en dan zul je zien dat snake alsnog te bewonderen is....en meer zeg ik niet dat moet je zelf uitzoeken.. :P ;)

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-11 14:02
Ik heb geen ps2 (en ook het geld er niet voor om er 1 te kopen). Ik hoop dat ie nog uitkomt voor de pc :)

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Op woensdag 27 maart 2002 22:54 schreef Glorix Jim het volgende:
Ik heb geen ps2 (en ook het geld er niet voor om er 1 te kopen). Ik hoop dat ie nog uitkomt voor de pc :)
Dat zal nog wel een aantal jaartjes duren denk ik zo!Op zich dan wel jammer dat geen ps2 heb want het spel is dan veel beter te spelen vind ik...althans als ik het vergelijk met mijn ervaring met metal gear solid op de pc! :)
Ik zou het echt wel aanraden om een ps2 te kopen, alleen voor deze game al, en dan heb je ook nog eens dat een aantal ps2 games een stuk goedkoper worden!! ;)
Pagina: 1