Toon posts:

[LCD] krijg niks op scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 20x4 lcd met volgens mij een KSS0066 controler erop zitten.
Ik hem hem gesoldeerd alles netjes aangesloten geen kortsluiting ofzoiets gehad. De blacklight regel ik met een potmeter dit gaat ook prima en het contrast wordt ook geregeld met een potmeter. De lcd is via de parralele poort aangesloten.

Maar als ik nu met bijv Smartie iets op het scherm wil krijgen krijg ik wat vage lijntjes maar meer ook niet :(
:'( |:(.
Kan dit door de poortsnelheid komen??
Ik draai windows xp en ik heb gezocht maar kan nergens iets vinden over de poortsnelheid van de poort. In me bios staat ie op standaard ingesteld. Hmmz andere instellingen zou ik niet weten wat ik moet veranderen. Nogmaals de lcd is goed aangesloten heb alles 3 keer gechecked.

Nu weet ik het dus niet meer en ik hoop dat jullie een antwoord kunnen bedenken of me op weg kunnen helpen

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:29
Heb je DLPortIO geinstalleerd? Windows XP blokkeert namelijk alle directe lees/schrijfacties naar de parallele poort.

edit:

linkje gevonden :) http://www.bosselaar.net/lcd/
dit is de LCDinf site, daar staat ie in de downloads sectie
Aaargggg ikheb geen sig wie heeft er een voor me ?
BTW ThamACE als je wat in je sig wilt hebben mag je "Neem deze sig als je Lijst Fortuyn een verschrikkelijk slechte partij vindt." er wel inzetten hoor :P

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

reiker

dan jij!

Op dinsdag 26 maart 2002 22:34 schreef BlackSash het volgende:
Heb je DLPortIO geinstalleerd? Windows XP blokkeert namelijk alle directe lees/schrijfacties naar de parallele poort.

ik ga ff zoeken naar een linkje
bitte ja, die heb ik binnenkort ook nodig :)
ik wilde dus ook gaan tupen dat je die ws nodig had, maar BlackSash was me voor :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

op http://www.smartie.tk staat het allemaal uitgelegd.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Op dinsdag 26 maart 2002 22:34 schreef BlackSash het volgende:

edit:

linkje gevonden :) http://www.bosselaar.net/lcd/
dit is de LCDinf site, daar staat ie in de downloads sectie

[..]

BTW ThamACE als je wat in je sig wilt hebben mag je "Neem deze sig als je Lijst Fortuyn een verschrikkelijk slechte partij vindt." er wel inzetten hoor :P
offtopic:
eej blacksash, dat icon is alleen voor 5chaap en mij

Ik heb hetzelfde probleem en nog steeds geen oplossing voor gevonden.

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 23:38 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

offtopic:

Ik heb hetzelfde probleem en nog steeds geen oplossing voor gevonden.
Port95NT installeren en het werkt.
Haal neer

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Op dinsdag 26 maart 2002 23:40 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

Haal neer
Been there, done that.

Heb je me toen ook al gezegde. werkte niet, remember

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 23:54 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

Been there, done that.

Heb je me toen ook al gezegde. werkte niet, remember
owja |:(

Verwijderd

Topicstarter
BTW ThamACE als je wat in je sig wilt hebben mag je "Neem deze sig als je Lijst Fortuyn een verschrikkelijk slechte partij vindt." er wel inzetten hoor
hehe leuk aanbod maar dat is mijn sig juist :P
[B] Op dinsdag 26 maart 2002 23:40 schreef KingOfDos het volgende: [B/]

[..]

Haal neer
Dat heb ik al geinstaleerd en het werkte niet.

Ik heb ook "userport" geprobeerd kreeg ik hetzelfde effect.

ik heb de search hier aardig gebruikt aantal instellingen vergeleken maar het werkt niet.

met smartie gaat alleen de 1e regel en de 3e regel knipperen zeg maar blokjes meer gebeurt er niet.

Met userport kan je de driver starten en stoppen zodra ik de driver stop zie ik ook niks meer op me lcd. En als ik hem weer start krijg ik weer hetzelfde.

Zal ik dan toch een andere windows ofzo moeten proberen :'(

Op de site van smartie staat niet dat : KSS0066 controlers worden ondersteund. Zijn er proggies die dat wel doen? had al een aantal proggies gedownload maar heb geen goeie gevonden allemaal voor serieel :(

En het licht niet aan de poortsnelheid dat het daarom zo vaag op beeld komt? want daar heb ik wel eens wat over gelzen ergens ofzo :P

naja hoop dat iemand het verlossende antwoord heb.

Verwijderd

lijkt me toch een slecht kontactje ergens.

mischien breuk in kabel of zo

edit: zou idd ook kunnen dat die KSS0066 controlers niet ondersteunt worden , of een andere pinbezetting hebben.

Verwijderd

hey voor zo ver ik weet kun ej in smartie instelle wat voor een chippiejehebt ik heb zo`n conrad ding en hij werkt perfect moejeffloeren waar je dat ding gekocht hebt hoe je um presies aan moet sluiten...
ik had het in het begin ook zo gedaan maar toen had ik 2 draadjes verkeerd om hehe omdraaien en hij werkte pics komen later van mijn hele casemod:)

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:29
Op dinsdag 26 maart 2002 23:38 schreef ajampaniki het volgende:
offtopic:
Ahhhhh komop???? :*

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
die controller van jou lcd is het probleem denk ik, die zal zeer waarschijnlijk een compleet andere commandoset hebben als de HD44780 controllers... moet je even kijken of je een datasheet van die controller kunt krijgen...

Bestuh!!

Verwijderd

Ik zou eerder het datasheet van je display te pakken proberen te krijgen en kijken of de pinlayout wel overeen komt met het door jou gebruikte schema..
Pagina: 1