Rustacean
Verwijderd
Dit is te vinden in je '.bashrc' file, deze kan je vinden in je home dir van je gebruiker
Dat is een beetje onnodig resources eten en procesjes starten, \w of \W doen dat ook, en zonder een extra pwd te starten.Op dinsdag 26 maart 2002 14:06 schreef Reflex het volgende:
PS1=blaataap#
is in feite gewoon een bash script
PS1=[$(pwd)]#
bijvoorbeeld
De hash moet escaped worden ...Op dinsdag 26 maart 2002 14:06 schreef Reflex het volgende:
PS1=blaataap#
is in feite gewoon een bash script
PS1=[$(pwd)]#
bijvoorbeeld
code:
1
| PS1=blaataap\# |
En wat blaataaps zei over pwd ja ...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
mijn prompt denkt daar toch anders overOp dinsdag 26 maart 2002 14:11 schreef blaataaps het volgende:
[..]
Dat is een beetje onnodig resources eten en procesjes starten, \w of \W doen dat ook, en zonder een extra pwd te starten.
Dan denkt ie dat verkeerdOp dinsdag 26 maart 2002 14:17 schreef Reflex het volgende:
[..]
mijn prompt denkt daar toch anders over
code:
1
2
3
| hostname:/var/log# PS1="\W" logPS1="\w" /var/log |
gaat hier uitstekend zoals je ziet.
Okay, tnx. Het is gelukt.
PS1='$ '
Inderdaad vrij simpel, maar je moet het net even weten, en ik kon het in de bash manual niet echt vinden.
PS1='$ '
Inderdaad vrij simpel, maar je moet het net even weten, en ik kon het in de bash manual niet echt vinden.
Rustacean
Verwijderd
Het beste is trouwens 'export PS1=$' in je ~/.bashrc te zetten. De variabele wordt dan ook direct naar de environment ge-exporteerd...
code:
1
| PS1=$'\\\[\E[1;37m\\]\n\\u@\\h(pts/\\l):\\w\n\\\[\E[1;34m\\]\\W\\$\\\[\E[0m\\] \\\[\E]0;\\u@\\h:\\w\a\\]' |
Die prompt gebruik ikzelf, erg handig voor xterm e.a. maar niet voor in de console zelf
(zie er dan zo uit; let op de titelbalk:

)
Voor een simpele prompt volstaat:
code:
1
| PS1=$ |
Maar dat lijkt mij ranzig werken
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Pagina: 1