[@Home] Iemand verstand van coax,kabelmodems etc?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hai.

Ik ben sinds vrijdag verhuisd, en ja.. ik heb @Home.
Die rakkers komen pas 19 April om de boel officieel over te zetten, maar op aanraden van een aantal mensen heb ik zelf ff die wandcontactdoos hier opgehangen, kabelmodem eraan en gaan maar. Nu heb ik echter een probleem: het modem wil het grootste deel van de tijd niet aanloggen. Ik ben nu online (yay!) maar de afgelopen 24 uur heb ik met een oranje knipperend modem gezeten (=geen verbinding met kabelnetwerk). De @Home technische dienst zei dat het modem een software upgrade nodig had en dat dat als het goed is automatisch gebeurd na een half uur uitstaan. Dit heeft niks geholpen. In hun systeem hangt het modem nu ook officieel hier (ik heb het ze uitgelegd, hadden er begrip voor :)). Morgen komt iemand de lijn doormeten, maar ik heb het nare vermoeden dat hij zometeen weer uitvalt en dat ik weer 24h internetloos ben. Dit klinkt aanstellerig, maar ik heb pww, dus ik moet natuurlijk wel wat uitleg krijgen van intelligente klasgenoten. Helemaal als de doormeetman morgen niet cooperatief is en niet wil helpen ben ik een maand lang 'fucked'.
Iemand tips?

[toen ik dit net wou posten vloog ik er weer uit, ik hoop dat het dit keer wel doorkomt]

• m-m
  • Niet online
kreeg net de interessante tip dat mijn kabelmodem het autoritje misschien niet overleefd heeft, kan natuurlijk zijn. Iemand hier misschien ervaringen mee? Denk dat ik, mocht dat zo zijn, wel een nieuw modem van @home krijg, omdat in de verhuisvoorwaarden staat dat je ZELF het modem moet brengen naar je nieuwe huis. Maar zo'n ding kost wel 1200 gulden ofzo... Ieks..

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:09
Volgens mij kost zo'n ding ongeveer 500 gulden, misschien iets minder, 1200 gulden is echt veel te veel.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Maakt niet uit wat dat ding kost... Hij is niet van jou, dus ik neem aan dat @home die dingen gewoon vervangt. Ik heb vaak genoeg mensen met kapotte kabelmodems gezien. Daar zullen ze wel niet moeilijk over doen

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• m-m
  • Niet online
Op dinsdag 26 maart 2002 14:56 schreef Moartn het volgende:
Maakt niet uit wat dat ding kost... Hij is niet van jou, dus ik neem aan dat @home die dingen gewoon vervangt. Ik heb vaak genoeg mensen met kapotte kabelmodems gezien. Daar zullen ze wel niet moeilijk over doen
das mooi.
als het straks weer uitvalt ga ik het mobo even als een britse babysitter behandelen (ff schudden), misschien hoor ik idd wel iets rammelen ofzo. Ik ben er toch behoorlijk voorzichtig mee omgesprongen :s
Magoed, maar ff w88 op de diagnose van de signaalmannen van Essent.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Modem is heus niet kapot als ie het de ene keer wel doet, andere keer niet.

Ik denk eerder aan een slecht vastgezette kabel ofzo. Hierdoor heeft het modem een (te) zwak signaal, wat ervoor kan zorgen dat ie zich niet kan aanmelden.

Is het wel zo dat de comcontroller in je nieuwe buurt jou mac-adres accepteerd?

Toen @home bij mij werd geinstalleerd, hadden ze het verkeerde modem neergezet, met het verkeerde MAC adres.

Gevolg was dat het modem na 24 uur ook offline ging....

• m-m
  • Niet online
Modem is heus niet kapot als ie het de ene keer wel doet, andere keer niet.
slechte verbinding binnenin het modem? Hmm?
TV signaal is namelijk perfect, ook als ik het modem direct aan de groene essent-kabel hang, dus buiten de splitter/overdraagpunt om, heb ik het.
Ik denk eerder aan een slecht vastgezette kabel ofzo. Hierdoor heeft het modem een (te) zwak signaal, wat ervoor kan zorgen dat ie zich niet kan aanmelden.
te zwak signaal zei @Home ook ja, vandaar de meting. Maar dat zou dan bij hun moeten liggen, want de ene keer prima verbinding hebben en dan weer niet eens kunnen aanmelden zonder iets aan te raken vind ik wel heel triviaal.
Is het wel zo dat de comcontroller in je nieuwe buurt jou mac-adres accepteerd?

Toen @home bij mij werd geinstalleerd, hadden ze het verkeerde modem neergezet, met het verkeerde MAC adres.

Gevolg was dat het modem na 24 uur ook offline ging....
Ja, dat hebben de lui van de technische dienst zelfs nog ff opnieuw erin gezet toen ik belde, ik heb t juiste macadress en serienummer gegeven.

Maargoed het werkt nu nog steeds, record!, het zou leuk zijn als hij het tot morgen red, essent komt, concludeerd dat er een nieuw plugje in de wijkkast ff moet hangen, het doet en fixt ben ik een zeer gelukkig mens 8-)

• m-m
  • Niet online
:(
valt weer weg :(
80% packetloss naar de eerst hop..
vraag niet hoe ik deze post nog kan doen, het gaat _TRAAG_

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Het zal pas goed gaan werken als die mannen van @home zijn geweest. Die zetten het modem weer op de juiste controller en hcx. Teminste ze zullen het modem over laten zetten door @home zelf en tevens zullen ze de installatie weer eens nalopen (kijken of alles juist is aangesloten)

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• m-m
  • Niet online
Op dinsdag 26 maart 2002 22:17 schreef maontje het volgende:
Het zal pas goed gaan werken als die mannen van @home zijn geweest. Die zetten het modem weer op de juiste controller en hcx.
das al gebeurd, dat hebben ze eergister aan de telefoon voor me gedaan :)
en tevens zullen ze de installatie weer eens nalopen (kijken of alles juist is aangesloten)
mja idd. ze zijn er trouwens nog niet, maar ik heb weer eens ff internet holadiehee holadiehoo ;).

Verwijderd

Haha jij bent fucked, volgens de regels van @Home mag een kabelmodem alleen worden geinstalleerd worden door @Home zelf.
Ciao

• m-m
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 14:50 schreef Aneurism het volgende:
Haha jij bent fucked, volgens de regels van @Home mag een kabelmodem alleen worden geinstalleerd worden door @Home zelf.
Ciao
Aantal posts: 266
Zolangerzamerhand zou je toch wel moeten weten dat zulke posts onzinnig en vervelend zijn...

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 14:55 schreef m-m het volgende:

[..]

[..]

Zolangerzamerhand zou je toch wel moeten weten dat zulke posts onzinnig en vervelend zijn...
Nee, bel eens met ze...
En lees het regelement door :)
Dat jij iets verneukt en dat iemand tegen je zegt dat je het verneukt hebt omdat je te dom bent om op een afspraak te wachten is niet mijn fout...

• m-m
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 15:02 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Nee, bel eens met ze...
En lees het regelement door :)
Dat jij iets verneukt en dat iemand tegen je zegt dat je het verneukt hebt omdat je te dom bent om op een afspraak te wachten is niet mijn fout...
probeer je expres flamerig te doen ofzo?

In het regelement staat dat je niet aan het abonnee overdragingspunt mag komen, kortom, waar de coax je huis binnenkomt.
Is ook dus niet gebeurd, alleen maar splitter opgehangen.
Ik heb al met die lui gebeld (STAAT IN TOPIC).
Ik heb niks verneukt.
Ik ben niet te dom om te wachten op een afspraak, gebrek aan intelligentie heeft er weinig mee te maken. Gebrek aan intelligentie veroorzaakt juist dingen als bijvoorbeeld tegen de regels van een forum in een potje zitten flamen. Ik dank u.

//edit: het bovenstaande is inmiddels geregeld :)
en mijn verbinding stort weer in, ik hoop dat de signaalmeters eindelijk es komen en voor de rest tot later :P

Verwijderd

13.3 De Abonnee zal het kabelmodem niet aan anderen dan het personeel van Essent Kabelcom of door haar aangewezen personen of instanties overhandigen. Tevens is het de Abonnee of derden, behalve op verzoek van Essent Kabelcom of door haar aangewezen personen of instanties, verboden met betrekking tot het kabelmodem technische handelingen te verrichten of veranderingen aan het kabelmodem aan te brengen. Reparatie-, herstel- of omwisselingskosten aan het kabelmodem komen voor rekening van de Abonnee indien het defect door hem/haar is veroorzaakt of veranderingen aan het kabelmodem met toebehoren zijn aangebracht zonder toestemming van Essent Kabelcom.

:)

• m-m
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 17:12 schreef Aneurism het volgende:
13.3 De Abonnee zal het kabelmodem niet aan anderen dan het personeel van Essent Kabelcom of door haar aangewezen personen of instanties overhandigen. Tevens is het de Abonnee of derden, behalve op verzoek van Essent Kabelcom of door haar aangewezen personen of instanties, verboden met betrekking tot het kabelmodem technische handelingen te verrichten of veranderingen aan het kabelmodem aan te brengen. Reparatie-, herstel- of omwisselingskosten aan het kabelmodem komen voor rekening van de Abonnee indien het defect door hem/haar is veroorzaakt of veranderingen aan het kabelmodem met toebehoren zijn aangebracht zonder toestemming van Essent Kabelcom.

:)
Heel leuk, zie je dat gemarkeerde stukje?
Ga nu op zoek naar de Verhuizingsregeling en lees dat je een verhuisafspraak moet maken. Op het nieuwe adres moet het modem voor de installateur klaarliggen. Kortom, je moet het _zelf_ loshalen van de kabel in je oude huis, meenemen naar je nieuwe huis en daar op de keukentafel leggen tot er een mannetje komt.
Ik ben trouwens op zoek naar een oplossing voor mijn probleem, niet om te horen dat dat ik het kabelmodem alvast heb opgehangen misschien niet mag. Jammer genoeg hebben de signaalmeters het verzuimd op te komen dagen.

Verwijderd

offtopic:
[quote]
lange verhalen
[/quote]

Heb je ook pics van je AOP en WCD ? + modem?
Modem is niet kapot, anders zou hij het helemaal niet doen.
wat voor coax heb je gebruikt?
meer info please.

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Volgens mij moet @home na de installatie bij @home intern nog iets laten 'omzetten'.
Ik heb inmiddels 2 keer zo'n monteur over de vloer gehad (januari 2000 in m'n vorige huis, september 2001 in m'n huidige huis) en beide keren belde hij na afloop van de montage met een soort 'monteurshelpdesk' om te vragen of ze de aansluiting wilden 'activeren'.

Makes sense to me... Anders zou iedere idioot een kabelmodem kunnen installeren op een splitter en lekker gaan inetten :?

~~ meesterprutser ~~

• m-m
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 17:19 schreef DraiC het volgende:
offtopic:
[..]

Heb je ook pics van je AOP en WCD ? + modem?
wat voor coax heb je gebruikt?
meer info please.
kan worden gefixt (pics dus), ik heb de standaard 1 meter lange dikke coaxkabel gebruikt die de installateur in 't oude huis ook had gebruikt. Dat kan haast het probleem niet zijn.
Ik ga es ff zien of mn spycam in de donkere meterkast een foto wil maken. brb.
Op woensdag 27 maart 2002 17:21 schreef enter.nu het volgende:
Volgens mij moet @home na de installatie bij @home intern nog iets laten 'omzetten'.
Ik heb inmiddels 2 keer zo'n monteur over de vloer gehad (januari 2000 in m'n vorige huis, september 2001 in m'n huidige huis) en beide keren belde hij na afloop van de montage met een soort 'monteurshelpdesk' om te vragen of ze de aansluiting wilden 'activeren'.

Makes sense to me... Anders zou iedere idioot een kabelmodem kunnen installeren op een splitter en lekker gaan inetten :?
Toch is t zo. Toen ik het modem hier voor het eerst inplugde kreeg ik gewoon verbinding. In de eerste instantie zei de techsupport ook inderdaad dat dat moest gebeuren, maar ik zit hier waarschijnlijk op hetzelfde wijkkastje dus dat werktte gewoon. Ze hebben dat toen trouwens voor me geactiveerd. (Moest even macadress oplezen enzo). Heeft helaas voor mn verbinding niet geholpen.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op woensdag 27 maart 2002 17:19 schreef DraiC het volgende:
Dat is niet helemaal waar... Ik heb genoeg gevallen meegemaakt waarbij mensen _soms_ een brakke/geen verbinding hadden, en dat het met een nieuwe modem over was.

• m-m
  • Niet online
:s spycam zit zonder batterijen

//edit: |:( @home hiero aan de foon claimt dat er geen afspraak is gemaakt, yep ze hebben hun zaakjes aardig op orde daar

Verwijderd

modem hoeft niet geprovisioned te worden, anders deed hij het helemaal niet.
Het begint mij steeds meer op een verkeerde splitter te lijken, teveel splitters tussen aop en modem, slechte stekkers op coax....

• m-m
  • Niet online
Zo dat was een lichtelijk geirriteerde supportdude.
De macadress instellingen enzo voor de verhuizing zijn pas vanmiddag doorgedrukt en sindsdien is er geen storing meer geweest en is, naar zijn zeggen, alles in orde. Ik hoop dattie gelijk heeft en dat mijn verbinding inderdaad in orde blijft.
Wel vreemd, want maandag, toen ik die gegevens doorgaf zei die gozer dat het binnen een half uurtje zou moeten werken.
* m-m houdt zn vingers gekruisd

Verwijderd

nog een cynische naschop
Dat ze erachter komen dat je je eigen modem hebt geinstalleerd en het niet meer doet, of dat je hoopt dat je connectie blijft :P ??

• m-m
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 18:46 schreef Aneurism het volgende:
nog een cynische naschop
ik kan het weer niet laten te happen
Dat ze erachter komen dat je je eigen modem hebt geinstalleerd en het niet meer doet
dat ik zelf mn modem heb geinstalleerd weten ze en gaven me groot gelijk :z
, of dat je hoopt dat je connectie blijft :P ??
:+ nee, kheb liever dat ie wegvalt, internet is zo overbodig

• maontje

maontje

better off Playing

Op woensdag 27 maart 2002 13:40 schreef m-m het volgende:

[..]

das al gebeurd, dat hebben ze eergister aan de telefoon voor me gedaan :)
[..]

mja idd. ze zijn er trouwens nog niet, maar ik heb weer eens ff internet holadiehee holadiehoo ;).
DAt kan @home wel doen via de telefoon. Maar de monteur moet wel even alles nalopen of het wel goed is gedaan.
(ben nl zelf monteur @home)

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ik hoop dat je modem snel weer naar behoren werkt.

Je bent verhuist dus je hebt mazzel, de eerstkomende 7 maanden hoef je geen rekening te verwachten van die apen daar. Volgens @home ben ik namelijk verhuist (niet dus) en heb nog nooit een rekening ontvangen van ze...
Schrale troost voor je maar toch >:)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• m-m
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 20:11 schreef maontje het volgende:

[..]

DAt kan @home wel doen via de telefoon. Maar de monteur moet wel even alles nalopen of het wel goed is gedaan.
:) dat zeiden ze inderdaad dat de monteur dat komt doen :) Maar goed, da's pas over een paar week.
Tech-support had gelijk, mn verbinding is prima in orde gebleven!
* m-m is een gelukkig mens
Op woensdag 27 maart 2002 20:22 schreef VageGast het volgende:
Je bent verhuist dus je hebt mazzel, de eerstkomende 7 maanden hoef je geen rekening te verwachten van die apen daar. Volgens @home ben ik namelijk verhuist (niet dus) en heb nog nooit een rekening ontvangen van ze...
Schrale troost voor je maar toch >:)
hehe, we hebben een verhuizingsafspraak staan en tot nu toe heb ik al 3 keer die lui moeten vertellen wat ons nieuwe adres is (ik heb nogal veel zitten bellen laatste dagen, elke keer weer stond nog het oude adres weer in het systeem). Maar ja, ik ga het ze niet verwijten (pot-ketel: ik ben namelijk geonorganiseerd als de _pest_)

Bij de eerste installatie trouwens (meer dan jaar terug) heeft de monteur het 'professioneel' aangepakt...
UTP kabel doortrekken? Geen probleempje joh! Dikke boor in het plafond zetten, zo'n 10 cm van de muur af en nog in de isolatie van de verdieping erboven terechtkomen, daar een gat van 5 x 5 cm met grof geweld in de muur maken, de utp kabel erdoorhalen en voilla. Ziet er _echt_ niet uit. Ik kan het alleen niet beter.. :X

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 20:11 schreef maontje het volgende:

[..]

effe voor maontje

Als monteur zal je toch moeten weten, tot het probleem in het signaal zou moeten liggen!!!

Dit probleem kan namelijk, zo als ik het hoor nooit aan instellingen liggen. Maar aan het router signaal!!!

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• m-m
  • Niet online
Vanochtend knipperde die dus weer oranje :s

ik ga zometeen ff centimeter van de essent-groene-coax-kabel eraf halen en er een mooi nieuw doorvoerplugje (hoe heten die dingen officieel? van die ronde pluggen)aanmaken... Heb namelijk een plausibele theorie: groene kabel komt @ meterkast binnen, gaat naar CTU-01-essent data/radio/tv splitter en dan weer een tv-splitter waar die split in witte kabel naar boven, en... groene kabel naar huiskamer. Ik denk dat de orginele binnenkomst van de kabel dus in de huiskamer is en dat de vorige eigenaar van dit huis die kabel in 2en heeft geknipt en er een splitter voor naar boven tussen heeft gehangen.... (vanwege dat soort acties zal die regel er ook wel zijn dat je er niet aan mag komen)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:00

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 27 maart 2002 17:12 schreef Aneurism het volgende:

[hier stond een quote uit de voorwaarden van Essent]
Leuke quote, maar er staat dus nergens dat hij niet zelf z'n modem mee mocht nemen voor de verhuizing. Hij heeft het modem niet aan anderen gegeven, hij heeft er geen technische handelingen aan verricht en hij heeft ook geen veranderingen aan het modem toegebracht.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• m-m
  • Niet online
'yay', een dikke 24 uur zonder internet gezeten :'(, TV-signaal is nog altijd haarscherp, ik heb 2 keer de coaxkabel van nieuwe plugjes voorzien. Ik zie niet in hoe het aan het signaal kan liggen, tenzij er iets bij Essent fout zit. Er is ook nog es iets misgegaan bij de administratie van @Home, das inmiddels via de telefoon opgehelderd. Tech-support zei dat misschien alsnog een signaalmeting moet gebeuren, en dat het ook een goede mogelijkheid is dat het modem inderdaad niet meer goed functioneerd. Aangezien er al 2 monteurs hebben replied vroeg ik me af of die misschien nog een aantal hints hebben? Zou me heel erg helpen :) :).

Verwijderd

als ik dit zo allemaal doorlees heb je zelf al flink wat lopen klooien om dat modem online te krijgen en te houden ;)
in princiepe zou je dus gewoon moeten wachten tot de 19e wanneer de installateur de zaak in je nieuwe woonsituatie weer goed aansluit.
dat de helpdesk van @home jou graag helpt om je voor die tijd weer te voorzien van internet is te begrijpen, maar niet juist. het gebeurt vaak dat er telefonisch door @home een hoop wordt geprobeert, samen met de klant. dit resulteert dan in 3/4 van de gevallen dat @home alsnog een installateur langsstuurt, die dan op locatie een heel andere conclusie trekt dan @home telefonisch.
ik kan je nu ook wel vertellen hoe en wat, maar ik kan niet zien hoe die CAI-situatie is bij jou. je weet zelf niet eens waar die groene kabel het huis binnenkomt.

nu weet ik niet of je een koop of een huurhuis hebt. als de vorige bewoner zelf heeft lopen kloten met de CAI aansluiting, ben jij, als nieuwe bewoner, verantwoordelijk voor zijn geklooi.

nah goed, een hoop geblaat van mij :)

wat je nu kan doen is wachten tot de 19e. wat je had kunnen doen is eerder bellen met @home voor die verhuisafspraak.
ga aub niet verder lopen klooien met die CAI aansluiting. alleen als je daarvoor, zoals ik >:), het materiaal voor hebt...

• m-m
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 10:38 schreef eppo1313 het volgende:
als ik dit zo allemaal doorlees heb je zelf al flink wat lopen klooien om dat modem online te krijgen en te houden ;)
*guilty*
in princiepe zou je dus gewoon moeten wachten tot de 19e wanneer de installateur de zaak in je nieuwe woonsituatie weer goed aansluit.
eigenlijk wel ja, maar ik had zelfs nog ruim van te voren die afspraak gemaakt....
dat de helpdesk van @home jou graag helpt om je voor die tijd weer te voorzien van internet is te begrijpen, maar niet juist. het gebeurt vaak dat er telefonisch door @home een hoop wordt geprobeert, samen met de klant. dit resulteert dan in 3/4 van de gevallen dat @home alsnog een installateur langsstuurt, die dan op locatie een heel andere conclusie trekt dan @home telefonisch.
tsja, t blijft giswerk voor die lui, ze kunnen t ook niet zien vanaf daar natuurlijk
ik kan je nu ook wel vertellen hoe en wat, maar ik kan niet zien hoe die CAI-situatie is bij jou. je weet zelf niet eens waar die groene kabel het huis binnenkomt.
mjawel, in de meterkast gewoon wel. (oorspronkelijk dus woonkamer, maar aangezien dat via meterkast ging is die daar blijkbaar doorgeknipt). Ik zal de situatie eens schetsen. In de meterkast komt de groene kabel naar boven, daaraan zit een verdeeldoosje (de WCD dus) met daarop de logische verdeling radio/tv/data. Vervolgens zit er op de TV aansluiting een splitter, met doorgetrokken kabel naar boven en een (groene!) kabel naar de huiskamer. Aan de data-poort zit een stukje coax van 1 meter (destijds door de monteur @ oude huis gefixt) dat naar het kabelmodem gaat.
TV-beeld is trouwens (zonder antenneversterker, die is kapoet) haarscherp, nergens ook maar een beetje storing.
nu weet ik niet of je een koop of een huurhuis hebt. als de vorige bewoner zelf heeft lopen kloten met de CAI aansluiting, ben jij, als nieuwe bewoner, verantwoordelijk voor zijn geklooi.
Helaas wel...
nah goed, een hoop geblaat van mij :)
wat je nu kan doen is wachten tot de 19e. wat je had kunnen doen is eerder bellen met @home voor die verhuisafspraak.
ga aub niet verder lopen klooien met die CAI aansluiting. alleen als je daarvoor, zoals ik >:), het materiaal voor hebt...
Tot de 19e w88 vind ik geen fijn idee, dan moet ik dus wel betalen voor een maand geen internet, en ik heb toch 2 weken van te voren gebeld, dat leek mij toch echt een redelijke termijn.
Materiaal heb ik wel hoor :P >:)
Heb laatst ook al de gamma-kwaliteit coax kabel naar boven vervangen door wat dikkere, omdat er wel wat problemen met storing _waren_ daar.
Misschien dat ik maar eens met een serieele link inlog op t modem en even kijk naar de signaalsterkte. Dan heb ik daar iig een concreet antwoord op, of het daaraan ligt. Ik ben dr namelijk nog steeds niet zeker van, het ene moment met 250 kb/s kunnen leechen en daarna niet eens genoeg signaal hebben om te kunnen aanmelden zonder dat er ook maar iemand aan kabels zit oid vind ik vreemd. Zekers gezien t feit dat TV-ontvangst goed is en dat ik de stekkertjes e.d. prima heb gemonteerd.

Verwijderd

ik kan me voorstellen dat je wel wat beters kan vinden dan werken als installateur i.o. @home, maar als je ooit eens werk nodig hebt... :P

nou ja, misschien dan toch een gaar modem (voeding). alhoewel, (slecht) signaal kan ook. moet meneertje-Essent maar ff komen opmeten.

jammer dat ik in Tilburg woon, had het best willen zien :D *D

• PolarBear
  • Niet online
2
Op zaterdag 30 maart 2002 18:35 schreef m-m het volgende:
Zekers gezien t feit dat TV-ontvangst goed is en dat ik de stekkertjes e.d. prima heb gemonteerd.
Zucht, TV en Data HOEVEN niets met elkaar te maken te hebben qua storing. Het kan een indicatie zijn als de TV stoort. Data zit op andere freqenties....

• m-m
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 21:48 schreef PolarBear het volgende:
2
[..]

Zucht, TV en Data HOEVEN niets met elkaar te maken te hebben qua storing. Het kan een indicatie zijn als de TV stoort. Data zit op andere freqenties....
weet ik wel, maar wat ik bedoel is dat als ik de coax vernield heb zoals gesuggereed werd, de tv-ontvangst waarschijnlijk ook niet goed zou zijn. Hoeft niet, maar toch.
Op zaterdag 30 maart 2002 21:34 schreef eppo1313 het volgende:
ik kan me voorstellen dat je wel wat beters kan vinden dan werken als installateur i.o. @home, maar als je ooit eens werk nodig hebt... :P

nou ja, misschien dan toch een gaar modem (voeding). alhoewel, (slecht) signaal kan ook. moet meneertje-Essent maar ff komen opmeten.

jammer dat ik in Tilburg woon, had het best willen zien :D *D
Hoe verdient t :P >:)
Tsja, ik weet het niet met dat opmeten.. Feit blijft dat mijn modem eigenlijk nog niet hier hoort te hangen (hoewel ik in t systeem wel officieel hier aangesloten ben dankzij helpdesk). Dus ze zouden kunnen zeggen, meneer u hoort hier ook nog geen internet te hebben, u moet op de installateur wachten, hier heeft u een rekening met voorrijkosten van fl 450,-. Of zijn ze niet zo?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 26 maart 2002 14:55 schreef Pc123 het volgende:
Volgens mij kost zo'n ding ongeveer 500 gulden, misschien iets minder, 1200 gulden is echt veel te veel.
die krengen kosten een kapitaal, en je wilt niet weten wat er in zit. Voor een paar tientjes aan onderdelen :[

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 15:38 schreef dreeke het volgende:

[..]

die krengen kosten een kapitaal, en je wilt niet weten wat er in zit. Voor een paar tientjes aan onderdelen :[
eheheh, denk je dat. De ontwikkeling van zon modem alleen al. |:(

• m-m
  • Niet online
Ben weer online!

Heb trouwens geinterfaced met mn modem, ik zal even wat cijfers voor de experts geven (ff overgetikt van laptop):

STU System configuration Menu
Station ID: 289
User Text:
Administration Control: Offline
Operation State: Offline
Restart Option: None
Restart Cause: HCX Directed
Current Time: THU JAN 01 00:01:29 1970 <-- eh? :P
INB: ready
Continuous Pilot Tone Enable: Disabled
HCX Ping: Enabled
AIM: None
Service Group: 1
DES Key Size: 40-bit key
Upstream Security: Disabled <- klinkt fijn, maar modem was dus niet aangemeld en derhalve geen upstream cap

Upstream Modulation: QPSK
Transmit Frequency (KHz): 29000
Transmit Offset: 43046
Transmit Power (dbmV): 58
Receive Frequency (KHz): 141000
Receive Signal S/R Estimate (dB): +32
Receive Signal Level (dbmV): -7
Receive Clock Offset (ppm): +10
Receive Carrier Offset: - 2.50 Khz
Receiver Group ID: 9

De waarde bij Receive Signal Level lijkt me erg laag (ik heb hier dus geen verstand van he), maar goed.
2 rebootjes later toevallig zag ik het beestje weer opstarten en verdomd er verscheen 'HandleDnldInfoResp' en hij begon zichzelf weer es te flashen. En nu kan ik dus weer es GoTten.

• Xandrios
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op zondag 31 maart 2002 15:38 schreef dreeke het volgende:

[..]

Wat dacht je van een goede Cisco router? kost soms €100.000+ terwijl er maar voor mischien €10.000 aan onderdelen inzitten....

Allemaal kosten van de ontwikkeling....

Overgins, er zit in zo'n kabelmodem ook heel wat dure electronika hoor...
Zeker wel wat meer as die 'paar tientjes'...

• m-m
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 16:45 schreef Cutebritney het volgende:
Overgins, er zit in zo'n kabelmodem ook heel wat dure electronika hoor...
Zeker wel wat meer as die 'paar tientjes'...
idd, het is een heuze PC met een home-made proc en draait op unix (VxWorks). Kost wel ff wat hoor.

//edit:
gesearched:
iemand anders heeft een receivesterkte van -3 (prima internet)
Nog weer iemand anders (gevonden via google) die een dump van een praatje met zn modem online heeft gezet heeft -9 en een goede connectie. Hm.

• m-m
  • Niet online
Overigens, even een indicatie hoe vaak mn verbinding eigenlijk down is:

http://www.ipng.nl/graph.php3?dev=sit246&type=ping

kan de link niet plaatsen als img omdat GoT niet snapt hoe & werkt |:(
dat lijkt me duidelijk dus...Waar je dus WEL paars ziet was er verbinding

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 16:42 schreef m-m het volgende:

Transmit Offset: 43046
De transmit power is te hoog dit hoort maximaal
54 (dbmv) te zijn. Dit komt omdat er te veel ruis op
de kabel zit, waardoor het modem teveel signaal moet versturen....

Dus het binnenkomende signaal is niet goed genoeg voor het modem. Hoef je op de tv niets van te merken.

Zal essent toch ff de lijn moeten checken.

• m-m
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 20:19 schreef Alfadelta het volgende:

[..]

De transmit power is te hoog dit hoort maximaal
54 (dbmv) te zijn. Dit komt omdat er te veel ruis op
de kabel zit, waardoor het modem teveel signaal moet versturen....

Dus het binnenkomende signaal is niet goed genoeg voor het modem. Hoef je op de tv niets van te merken.

Zal essent toch ff de lijn moeten checken.
Kijk es! Daar heb ik wat aan :)
T viel net trouwens even kortstondig weg maar is alweer terug. Als ie wel in kan loggen is de signaalsterkte die binnenkomt (-7) hetzelfde als het wel lukt. Weird.
Ik zal ter vergelijking eens een stats-lijstje posten van WEL aangemeld met eronder wat het was voor de duidelijkheid :Y)

STU System Configuration Menu

Station ID: 331
was: 289, zal wel puur zijn hoeveelste modem aangemeld op comcontroller

User Text:

Administration Control: Operational
was: Offline, logisch
Operation State: Online
idem, zie hierboven
Restart Option: None
Restart Cause: HCX Directed
Current Time: SUN MAR 31 11:02:33 2002
komt al meer in de buurt :P
INB: Ready
Coninuous Pilot Tone: Disabled
HCX Ping: Enabled
AIM: None
Service Group: 1
DES Key Size: 40-bit key
Upstream Security: Enabled
was dus disabled, maar zodra aangemeld kickt die in
Transmit Offset: 43037
was 43046, aha, random waarde of van betekenis?
was ook -7, maar even voor de duidelijkheid dat dit bij aanmelden blijkbaar geen verschil maakt

Type "M" to modify or RETURN to exit:

Verwijderd

hmmmmm,
Wat ik denk, is dus dat er waarschijnlijk in het EV kastje bij jou (binnen een straal van 180 mtr) een filtertje weggehaald moet worden.
Er moet dus echt nodig een monteur komen om die lijn door te meten.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zondag 31 maart 2002 21:18 schreef DraiC het volgende:
hmmmmm,
Wat ik denk, is dus dat er waarschijnlijk in het EV kastje bij jou (binnen een straal van 180 mtr) een filtertje weggehaald moet worden.
Er moet dus echt nodig een monteur komen om die lijn door te meten.
Wat is dat precies voor filter dan?

Verwijderd

sparefilter dacht ik, weet het niet zeker.
Zit in het EV kastje tussen de multitap en jou kabeltje naar huis.

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 21:18 schreef DraiC het volgende:
dat is niet het geval bij essent. bij UPC is dit daarintegen wel waar.

• m-m
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 22:01 schreef eppo1313 het volgende:

[..]

dat is niet het geval bij essent. bij UPC is dit daarintegen wel waar.
enig idee wat het wel kan zijn :?

• m-m
  • Niet online
Iemand trouwens een idee of het mogelijk alle 'access-denied's te omzeilen in het com21-menu? Ik ben namelijk wel nieuwsgierig naar de HCX-ping, maar die optie is helaas op slot.

• maontje

maontje

better off Playing

Op woensdag 27 maart 2002 21:49 schreef Constantyn het volgende:

[..]

effe voor maontje

Als monteur zal je toch moeten weten, tot het probleem in het signaal zou moeten liggen!!!

Dit probleem kan namelijk, zo als ik het hoor nooit aan instellingen liggen. Maar aan het router signaal!!!

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>
Hoeft niet. Als je bijv. de aansluiting niet goed hebt gemaakt kan dat voor een storing zorgen bij De provider aangezien Essent een open netwerk heeft, zou dit kunnen lijden tot een slechter signaal of erger nog geen signaal in je netwerksegment. Vandaar.. En wat betreft het signaal en instellingen als het com21 modem op de verkeerde server geprovisioneerd staat gaat dit ten kosten van de snelheid als dan blijkt dat ook je aansluiting niet goed is kun je wel raden wat er gaat gebeuren..

• tafmaf
  • Laatst online: 12-08 23:06
Op dinsdag 02 april 2002 20:56 schreef maontje het volgende:

[..]

Hoeft niet. Als je bijv. de aansluiting niet goed hebt gemaakt kan dat voor een storing zorgen bij De provider aangezien Essent een open netwerk heeft, zou dit kunnen lijden tot een slechter signaal of erger nog geen signaal in je netwerksegment. Vandaar.. En wat betreft het signaal en instellingen als het com21 modem op de verkeerde server geprovisioneerd staat gaat dit ten kosten van de snelheid als dan blijkt dat ook je aansluiting niet goed is kun je wel raden wat er gaat gebeuren..
ahem er zijn maar weinig regio's die open zijn hoor
de meeste regio's van @home hebben de onderband dicht zitten

• m-m
  • Niet online
Gister even gebeld, (om even in Essent-termen te blijven:) er kon vandaag nog een 'mannetje' komen, die is net weer weg :) Stond uiteraard in hun bestand nog weer op het verkeerde adres dus kreeg eerst een telefoontje offie wel t goede adres had enzo, even hierheen gedirect. Komt binnen, sluit apparatuur aan op datapoortje, kijkt. Rijdt weg naar kastje, belt weer op "Zet de TV eens aan en zeg wanneer die wegvalt", is 5 minuutjes bezig, komt terug, meet weer even. Klaar.
Ik heb ff geinterfaced weer me mn modem, Transmit staat nu op 35 dbmV. Hopelijk / Waarschijnlijk the end :)
Nog ff bedankt, iedereen die geholpen heeft @ GoT (mede namens mijn MSN-verslaafde broertje ;) )

//edit:
lol!
hij belde net weer op of zn schroevendraaier hier lag, die was hij namelijk kwijt :P

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 14:52 schreef m-m het volgende:. Rijdt weg naar kastje, belt weer op "Zet de TV eens aan en zeg wanneer die wegvalt", is 5 minuutjes bezig, komt terug, meet weer even. Klaar.
Dus toch in het EV kastje bezig geweest.

misschien ligt zijn screwdriver daar >:)

• m-m
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 17:15 schreef DraiC het volgende:

[..]

Dus toch in het EV kastje bezig geweest.

misschien ligt zijn screwdriver daar >:)
juh, ik wou m nog vragen wat ie precies had gedaan, maar zn nederlands was dermate slecht dat me dat toch maar geen goed idee leek :P
en idd, ik zal straks es ff kijken of zn schroevedraaier daar int gras ligt >:)
Pagina: 1