DD geluid zenden over Marmitek gigavideo 50

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:18

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Topicstarter
Ok heb het nog niet uit kunnen testen. Maar misschien iemand anders wel.

Thuis heb ik een pc met een audigy kaart erin.
Audigy kaart is verbonden met een coaxiale kabel naar de versterker. (Zo krijg ik dus mijn DD / DTS geluid over mijn boxjes....

maar nu komt het.
Ik heb vorige week een gigavideo 50 setje gekocht zodat ik mijn dvd beneden ook kan kijken.

Nu heeft mijn lieve moeder een leuke denon DD/DTS versterker gekocht...
Situatie is dat wij beneden geen dvd speler hebben.

Nu zat ik zo te denken. Kan ik boven mijn audigy aansluiten (coaxiale kabel) op bijv. de linker audio kanaal van de maritek transmiter.

Beneden waar de receiver staat. sluit ik dan ook een coaxiale kabel op de marmitek receiver (ook linker kanaal) en deze sluit ik dan aan op de DD/DTS versterker....

allemaal leuk zo
Maar......WERKT DIT ???

heeft iemand dit al eens geprobeerd ?

hoor het graag

Greetz
Mark

Legion 7i i9 3080 32gb

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Staat duidelijk in de handleiding:

werkt niet! :(

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Lijkt mij ook dat het niet werkt.. Je wilt dus een digitaal signaal HF versturen.. dat is niet makkelijk.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
heb ergens gelezen dat het kan, vraag niet waar, zoek met google ofzo

Verwijderd

werkt no way niet, spreek uit ervaring... trek een stevige coax kabel dan..

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:23

joker1977

Tweakert

Werkt idd. niet. De Marmatek zal een frequentiekarakteristiek hebben die a-lineair is en is uitgerust met filters voor -3dB punt bij lage- en hoge-frequenties. Kortom: Funest voor een hoogfrequent digitaal signaal :(

Maar het goede nieuws is: Een coaxiale kabel, geschikt om DTS/DD5.1 overheen te jakkeren is niet zo duur (reken op 30 gulden voor zo'n 10 meter). En die kabels zijn niet dik en flexibel. Bovendien kun je zelf gemakkelijk aan 1 kant de connector eraf knippen en later er weer een tulp op solderen, zodat je aan een 7-8 mm. boortje genoeg hebt om door muren te gaan ed.

Verwijderd

van http://www.marmitek.nl
<quote>
Kan ik Dolby Pro Logic signalen versturen met de GigaVideo 30 ?
Ja, Dolby Pro logic werkt via het Stereo kanaal van de GigaVideo 30. Dolby digital /AC3 zijn digitaal en kunnen niet draadloos worden verstuurd. Veel PCs geven echter de mogelijkheid op AC3 om te zetten naar Pro Logic.
</quote>
Weliswaar iets ander type, maar uitleg blijft gelden lijkt me..

s

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 06 mei 2002 00:09 schreef sokki het volgende:
van http://www.marmitek.nl

Weliswaar iets ander type, maar uitleg blijft gelden lijkt me..

s
een IETS ander type lijkt me een zware understatement ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
Hoi Sokki

Welkom op GoT

Bij elke post staat een datum. Houdt even rekening met die datum, wanneer je reageert.

Topics van meer dan een maand oud, mog je best in reageren. Maar doe dat bij voorkeur alleen als je ECHT iets toe te voegen hebt.

En niet zoals nu, twee topics over marmitek omhoogschoppen door een stukje uit hun faq te kwooten

Dank :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.