[cgiscripts?]Krijg CGIproxy niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb net Apache geinstalleerd. Die werkt.
Ook even /apache/cgi-bin/printenv bekeken via de website en dan werkt ie gewoon, dan krijg ik geen foutmelding
Maar zodra ik de cgiproxy script probeer te laden (nph-proxy.cgi) dan krijg ik "De pagina kan niet worden weergegeven."
Iemand een idee wat ik nu fout doe? Dit is overigens mijn eerste ervaringen met CGI. En zit nu op de sites van Apache en CGIproxy te lezen maar kom er nog niet uit.

Ik heb chmod a+x nph-proxy.cgi gedaan.
nph-proxy.cgi staat ook in de cgi-bin dir
En in httpd.conf toegevoegd: AddHandler cgi-script cgi
In apache log staat: [Tue Mar 26 13:25:01 2002] [error] (2)No such file or directory: exec of /usr/local/apache/cgi-bin/nph-proxy.cgi failed.
Als ik doe perl ./nph-proxy.cgi dan lijkt ie wel gewoon te werken.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Staat nph-proxy.cgi wel in een directory die bereikbaar is voor Apache? En staat het bestand inderdaad in /usr/local/apache/cgi-bin zoals het logbestand aangeeft?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• robbertb
  • Niet online
Op dinsdag 26 maart 2002 15:16 schreef odysseus het volgende:
Staat nph-proxy.cgi wel in een directory die bereikbaar is voor Apache? En staat het bestand inderdaad in /usr/local/apache/cgi-bin zoals het logbestand aangeeft?
#l /usr/local/apache/cgi-bin
total 224
-rwxr-xr-x 1 root root 214857 Mar 26 03:05 nph-proxy.cgi
-rwxr-xr-x 1 root root 268 Mar 26 02:46 printenv
-rwxr-xr-x 1 root root 757 Mar 26 02:46 test-cgi

En test-cgi werkt wel gewoon vanaf de website en staat in zelfde directory. Dus staat wel goed volgens mij

• robbertb
  • Niet online
Ik heb em al werkend.
Het pad naar perl stond verkeerd in nph-proxy.cgi (moest zijn /usr/bin/perl)

Maar ik gebruik deze proxy dus zodat ik op school toch op alle sites kan kijken.
Hij draait nu, maar heb er nog niet zo veel aan, omdat hetzelfde adres veld nog erachter komt te staan. op school worden de sites gefilterd of er in het adres "sms" of "warez" of "chat" oid in staat. Is hier nog iets aante doen met cgi proxy of heb ik dan ander programma nodig?
Volgens mij moet dat wel kunnen met CGIproxy met de routines
sub proxy_encode {}
en sub proxy_decode {}
Damn ik ben wel een eitje zeg, ik had niet goed gekeken, moest gewoon die #jes eronder weghalen :)