[LCD] lcd en led meter op 1 parallele poort?

Pagina: 1
Acties:

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 22:05
zoals topic zegt is dit mogelijk, ik had de search al gebruikt , maar kon geen info vinden of dit kon.

voor de duidelijkhei: is het mogelijk om 2 apparaten aan te sluiten op 1 parralelle poort? zoniet, als er een extra lpt poort ingezet wordt, is dit dan wel aan te sturen met de bijbehorende software voor lcd of ledmeter?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
heb je weleens 2 printers op 1 poort gezien?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:05
Op dinsdag 26 maart 2002 13:32 schreef Mister_X het volgende:
heb je weleens 2 printers op 1 poort gezien?
nee, maar wel een scnanner en printer ;)

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het kan wel, maar niet beide tegelijk. Moet je een extra lpt kaart kopen.

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 22:05
Op dinsdag 26 maart 2002 13:36 schreef maartenb het volgende:

[..]

nee, maar wel een scnanner en printer ;)
pcies daarom vroeg ik het me ook af. extra lpt kaartje kan dus wel begrijp ik. geeft dit geen problemen met de software?

Verwijderd

Ik heb een kaartje met 2 lpt poorten (isa) uit een oud pctje gesloopt maar ik krijg die nog niet aan de praat, of ik krijg I/O fouten ,of hij ziet alleen het kaartje als lpt2, niet lpt 1 en 2.

Als het kaartje werkt heb ik zometeen 3 lpt poorten >:)
kom maar op met die keesmots met ledjes..

Verwijderd

t werkt inderdaad niet want dat schema van ledmeter die ik had gepost gebruikt ongeveer dezelfde pinnetjes als je LCD helaas ...........

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 26 maart 2002 13:41 schreef gh0stw4lk3r het volgende:

[..]

pcies daarom vroeg ik het me ook af. extra lpt kaartje kan dus wel begrijp ik. geeft dit geen problemen met de software?
Zolang je maar een andere lpt poort kan kiezen met de software die je gebruikt. De meeste proggies voor lcd's ondersteunen dat wel.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op dinsdag 26 maart 2002 13:38 schreef Slackware het volgende:
het kan wel, maar niet beide tegelijk. Moet je een extra lpt kaart kopen.
klopt maar probeer maar eens te scannen en te printen gelijk

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53

Super_ik

haklust!

tuurlijk kan dat wel, hebben jullie de hardware van een printerpoort welles beter bekeken :? jullie zitten echt maar wat te blaaten zeg :{

je hebt toch een enable lijn voor je lcd, dan kun je toch met wat gepiel stellen, enable=1 ==> lcd enable=0 ==> andere ding. gewoon simpele buffer ertussen, runs like hell

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 14:45 schreef doehetzelver het volgende:
Ik heb een kaartje met 2 lpt poorten (isa) uit een oud pctje gesloopt maar ik krijg die nog niet aan de praat, of ik krijg I/O fouten ,of hij ziet alleen het kaartje als lpt2, niet lpt 1 en 2.

Als het kaartje werkt heb ik zometeen 3 lpt poorten >:)
kom maar op met die keesmots met ledjes..
er zitten bij de meeste ISA kaarten jumpertjes op om de IRQ en de DNA in te stellen, dat moet je goed doen en je moet ook via jumpertjes hem als LPT2 zetten

en 3 lptpoorten? dat gaat volgens mij niet(weet ik niet zeker maarja).

maar die oude ISA kaartjes hebben bijna nooit Plug&Play dus dan moet je het handmatig doen.

Verwijderd

De pc waar ik het kaartje uit heb had dus ook 3 lpt poorten, 1 standdar op het mobo en dat uitbreidingskaartje heeft 2 lpt poorten aan boord, dus als ik het goed jumper dan zou ik aan 3 lpt poorten kunnen komen.
Pagina: 1