Toon posts:

Word gek van de herrie!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een TT Dragon Orb 3 7k.. kortom, flink wat enorme herrie.. Nu wil ik hier van af, maar ik wil eigenlijk nix inleveren op de koel prestaties .. Het boeit me niets hoeveel het moet kosten, maar ik vraag gewoon: Welke zouden jullie nemen als geld geen probleem was.. En nu niet over water cooling beginnen want ik ben niet zo technisch ;)
In mijn hoofd draaien de volgende coolers rondjes:
- TT Volcano 7
- Silverado Noise Control

Of een los koelblok en er dan een 80*25fan ophangen..

Verwijderd

bovenste als ik mocht kiezen...mja..TT heeft me altijd goede diensten bewezen :+

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

%search%

Ik zou voor een Alpha PAL8045 of een Swiftech MCX462 gaan.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
Jaja search.. i know.. maar ik wilde het ff opnieuw horen nou goed ;)
Btw die alpha valt af.. die heb ik al een keer gehad.. vond het t brakste ding dat ik ooit heb gehad..

maaruh met die swiftech, opzich lijkt me die wel phat.. koelt die veel beter dan een TT7?? En wat voor fan zou je erop hangen?? Papst?

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

heb je een goede airflow in je kast?
want anders kan ik je ook nog de silverado aanraden tot 10 volt hoor je hem amper en als je em op 12 volt laat draaien dan valt hij volgens mij nog steeds onder de stille koelers

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een chieftek kast, big black one ;) , met onderin 3 casefans voor intake, en naast de CPU 2 case fans voor out...

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 13:18 schreef NFA-DK het volgende:
Btw die alpha valt af.. die heb ik al een keer gehad.. vond het t brakste ding dat ik ooit heb gehad..
Die alphabrak, het is 1 van de beste coolers.... had je hem wel goed gemonteerd???

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Op dinsdag 26 maart 2002 13:18 schreef NFA-DK het volgende:
sorry ?!?
brakste ding ?

Dat ding is net zo goed als de swiftech ... (geen discussie daarover hier ;))

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Topicstarter
Ow nee was vorige type denk ik ... zie m nu op plaatje en lijkt er niet op ;) Maar oke... AHUM ;)
Hoeveel koelt die dan beter dan een TT7.. kzie net die HHC en de TT7 staat op plaats 2 bij die gasten

• JaWa
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

Op dinsdag 26 maart 2002 13:25 schreef NFA-DK het volgende:
Ik heb een chieftek kast, big black one ;) , met onderin 3 casefans voor intake, en naast de CPU 2 case fans voor out...
hmm had ik eigenlijk ook wel kunne raden met zon sig
18.1 tft :9~

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Wat d8 je van een Zalman CNPS6000Cu?
Ik heb nu zo'n blaastoren van TT, maar dat ding hoort bij mij tot de grootste miskopen op pc gebied tot nu toe....

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op dinsdag 26 maart 2002 13:38 schreef NFA-DK het volgende:
Ow nee was vorige type denk ik ... zie m nu op plaatje en lijkt er niet op ;) Maar oke... AHUM ;)
Hoeveel koelt die dan beter dan een TT7.. kzie net die HHC en de TT7 staat op plaats 2 bij die gasten
HCC = evenveel geluid als niet meer als die je nu hebt

Ik heb ook de Alpha >:) bevalt me goed op een Xp1700+ @ 1850 Mhz :9~

Turn it off and on again.

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 07:05
hmz als we dan toch bezig zijn, ik heb een super orb op een duron 800, daar wil ik dus ook vanaf, alleen zit ik met een probleem. Een abit kt7a waardus mooi transistor om de socket heen zitten. Iemand een goeie kooler daarvoor?

Verwijderd

Die voeding in je kast is al stil dus dat voordeel heb je al. Als je niet alle mogelijkheden voor die overige koelers benut en ze in ieder geval niet op 12 maar op 7 of nog liever vijf volt laat draaien heb je daar ook geen herrie meer van.
Kan je alleen de silverado aanraden, die heb ik namelijk zelf ook gehad (nu een stille Zalman maar die koelt uiteraard iets minder, de andere koelers zijn ongetwijfeld net zo goed of nog beter maar die ken ik niet.
Al met al moet je zo volgens mij van de herrie af zijn, tenzij je nog een irritant mobofannetje hebt (ball bearing) of een herrieschijf. Kun je altijd je kast nog isoleren.....suc6

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

De TT vulcano 6 Cu schijnt een aardig goede koeler te weze voor 12 euro of zo :)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk het mag wel ietsie herrie maken hoor.. maar ik word er nu gewoon echt gek van.. Kheb er een hele poos niet echt super op gelet, maar begin me er nu echt aan te ergeren.. Maaruh hoeveel meer presteert zo een Swiftech/Alpha beter als een TT7?? Is dat die 80€ meer waard? Btw, voeding is inderdaad stil. Mobo fan zit er niet meer op (Abit KG7Raid), heb er nu gewoon koelblok op gemaakt..

• Sailorman
  • Laatst online: 03-08 21:49
Ik heb nu een Zalman CPNS3000+. Het ding ziet er erg apart uit, is volledig van koper en je hoort hem gewoon NIET. Het ding houdt mijn Duron 900 op 42 graden (en ik heb een brakke airflow in mijn kast).

Ik weet echter niet hoe die koeler zich houdt bij een overgeklokte XP1700. Er zijn ook zwaardere uitvoeringen van deze koeler in de omloop (gold plated :9~ en de Zalman CPNS6000) en je kan de 92 mm fan die meegeleverd wordt simpel vervangen door een sneller - groter exemplaar.
Nog een voordeel: je moet wel heel lomp zijn wil je hiermee je core slopen, het installeren gaat erg soepel.

Afbeeldingslocatie: http://www.space-promotion.nl/media/6000cub.gif

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 14:08 schreef Sailorman het volgende:
Nog een voordeel: je moet wel heel lomp zijn wil je hiermee je core slopen, het installeren gaat erg soepel.
Sorry hoor, maar core crushen hoort er echt niet bij.. op mn werk zet ik er per dag wel 20 op dus praat me daar niet over ;)..

Maar danke voor alle info.. ik gaat het allemaal eens op een rijtje zetten

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

De volcano 7 heb ik pas bij een vriend geinstalleerd!

Goed ding, CPU is idle 34 graden ofzo (is een XP 1800+). Verder zit er dus een sensor op dat hij harder gaat draaien als het warmer word. Hij is nog niet boven de 3000rpm uitgekomen toen ik windows installeerde en wat spellen speelde enzo. Goed ding en erg stil.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Wat dacht je van een Alpha 8045 met een Papst fan erop :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Wat een TERINGZOOI joh .. :P :+

Verwijderd

De TT vulcano 6 Cu schijnt een aardig goede koeler te weze voor 12 euro of zo
Ik heb de Vulcano6 CU (gehad, nu een DragonOrb3) en ook die maakt de herrie van een opstijgende boeing 747.

• Semper Fight
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Ik heb sind gisteren mijn Alpha PAL8045 met Papst 8412 N/2G.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel wat meer van de alpha had verw8t.

Ik heb een XP 1800 en die ging naar de 52 (is gemeten met PC-Alert III) graden met BurnK7.
Let wel, de proc is niet OC'ed :( ik vind dit nogal vrij hoog.

Ik heb een heel klein beetje ASIII gebruikt, en met een bankpasje uitgesmeerd.

Het blok zelf is niet echt warm

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 15:23 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:
Ik heb sind gisteren mijn Alpha PAL8045 met Papst 8412 N/2G.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel wat meer van de alpha had verw8t.

Ik heb een XP 1800 en die ging naar de 52 (is gemeten met PC-Alert III) graden met BurnK7.
Let wel, de proc is niet OC'ed :( ik vind dit nogal vrij hoog.

Ik heb een heel klein beetje ASIII gebruikt, en met een bankpasje uitgesmeerd.

Het blok zelf is niet echt warm
Vreemd , heb ook de PAL8045 , echter met delta 80 MP (4000 rpm) , houd em stressed toch netjes op 38 C ( niet oc'ed) .
Dus zit je heatsink goed , moet je et verschil zoeken in de fan :) .

Verwijderd

Ik zou voor waterkoeling gaan als geld geen optie is...

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Op dinsdag 26 maart 2002 14:08 schreef Sailorman het volgende:
Ik heb nu een Zalman CPNS3000+. Het ding ziet er erg apart uit, is volledig van koper en je hoort hem gewoon NIET. Het ding houdt mijn Duron 900 op 42 graden (en ik heb een brakke airflow in mijn kast).

Ik weet echter niet hoe die koeler zich houdt bij een overgeklokte XP1700. Er zijn ook zwaardere uitvoeringen van deze koeler in de omloop (gold plated :9~ en de Zalman CPNS6000) en je kan de 92 mm fan die meegeleverd wordt simpel vervangen door een sneller - groter exemplaar.

[afbeelding]

Heb ik ook ja, flex ding!

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 14:58 schreef NuKeFaCe het volgende:

[..]

Wat een TERINGZOOI joh .. :P :+
Jajaja niet op de rotzooi letten.. pakje marlboro hier, jean paul gaultier daar.. hehe... maar wel phatte TFT, geef toe!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ff opnieuw dan...
Ik heb duz voorin 3 fans voor in... naast de cpu 2 voor out.. das goed tot zover lijkt me ;) Nu ben ik niet tevreden met geluid/C.... Hijs nu idle 45C en dat vind ik prima, maar niet met het geluid wat erbij komt.. Ik ga niet beginnen aan waterkoeling omdat ik echt totaal niet thuis ben op dat gebied, en ik totaaaaal niemand ken die het voor me wilt doen.. Kortom, ik zit er nu sterk over te twijfelen om die Swiftech of Alpha te nemen.. maar met welke fan erop??

• Bramster
  • Laatst online: 18:08
de Dragon Orb 3 is een super heatsink, maar de fan maakt erg veel herrie, ik heb er een 80mm opgezet en het werd dus wat stiller en koelde hetzelfde

nu heb ik mijn PIII 800 zelfs passief gekoeld met dat blok, en hij staat er ook nog los op en zonder koelpasta
(de heatsink staat er los op omdat de bevestigingspunten op de socket zijn afgebroken, die dragonorb blijft toch zwaar :( )

de temps zijn nu 34 graden idle en ongeveer 60 stressed
met fan erop is het idle iets van 24 en stressed max 30/31

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar een XP 1700 @ 2100 zal ik maar niet passief koelen :D

• Bramster
Op dinsdag 26 maart 2002 18:07 schreef NFA-DK het volgende:
Ja maar een XP 1700 @ 2100 zal ik maar niet passief koelen :D
ehehe, nee, maar de dragonorb blijft toch een goeie heatsink

als je die XP 1700 @ 2100 nou passief zou koelen dan kan je op de heatsink wel een eitje bakken, ehehe

Verwijderd

[off topic]
Hey Zalmanfanaten, is zo'n waaierkoeler als de 3000 of 6000 een beetje makkelijk te installeren? Ik heb nogal weinig ruimte in m'n kast zo te zien, neemt die waaier erg veel ruimte in?
[/off topic]

• Bramster
Op dinsdag 26 maart 2002 18:22 schreef Edwin_2002 het volgende:
[off topic]
Hey Zalmanfanaten, is zo'n waaierkoeler als de 3000 of 6000 een beetje makkelijk te installeren? Ik heb nogal weinig ruimte in m'n kast zo te zien, neemt die waaier erg veel ruimte in?
[/off topic]
hij is best wel groot volgens mij, en ik dacht dat je die koeler met schroeven in je mobo vastmaken (moet je natuurlijk wel gaten in je mobo hebben, eheh)

• Acid_Burn
  • Laatst online: 11:09

Acid_Burn

uhuh

offtopic:
hey NFA-DK, je ondertitel verneukt de layout :(

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Heb zelf een zalman 5005cu. Dat ding hoor je niet. Het enige wat ik nu nog hoor is mijn voeding die brompt. Is een A-open. Iemand ideetje, hoe ik dat er uit haal

"Is your mother proud of you ?"

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

7 volt mod?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

ik zou ook je kast wat geluidsisoleren!!!
en tjah misschien van die zalman waaiers??? :?

tjah ik heb zelf een koeler van een tientje en heb 450@600 mhz lopen,,,

jah mensen ik heb een 600mhz'er !!!!!! :+

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:35
Ik heb hier een zalman 3000+,
installeren stelt niets voor tis alleen een beetje krap
in men micro-case met de fan die erbij zit

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik heb silverado.. : is stil..koelt goed..
MAAR INSTALLEREN!! :( ik heb me proc ermee gemold.. dat opzetten van dat ding met dat bijgeleverde stukje metaal om hem mee vast te zetten is KUT!!!! dat mag ik nu rustig zeggen omdat et me 400 gulden extra heb gekost..en dat is KUT :(

duz... een die je vastmaakt op het mobo en je er normaal op kunt zetten..dat is een silverado dus niet.. :) alsje

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Sailorman
  • Laatst online: 03-08 21:49
Op dinsdag 26 maart 2002 18:22 schreef Edwin_2002 het volgende:
[off topic]
[/off topic]
Ik zou zeggen, neem een kijkje op de zeer goede en uitgebreide Zalman website, schrijf de maten op en meet op je moederbord of er genoeg ruimte is. De waaier is veeel kleiner dan je op de plaatjes zou zeggen.
Het installeren is een fluitje van een cent. In de doos zit een speciale pin met hendel waarmee je het metalen beugeltje vastzet. Een heel verschil met mij oude Vulcano II waarbij ik zowat de schroevendraaier doormidden moest breken om het zooitje vast te krijgen.

edit:

Nadeel, de fan zit niet op de heatsink maar zit aan een beugel die je vastschroeft op de bevestiging van je insteekkaarten. Wil je je videokaart of zoiets vervangen, moet je eerst de beugel losschroeven |:(

Verwijderd

Topicstarter
Swiftech MCX462-BA with Delta FFB-80HP fan

Goeje keuze?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Op vrijdag 29 maart 2002 15:07 schreef NFA-DK het volgende:
Swiftech MCX462-BA with Delta FFB-80HP fan

Goeje keuze?
Is een goede keuze, maar komt met veel herrie. Neem een 80MP voor wat minder herrie en toch nog steeds vrij goede koelperformance.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 22:07 schreef gitaarwerk het volgende:
ik heb silverado.. : is stil..koelt goed..
MAAR INSTALLEREN!! :( ik heb me proc ermee gemold.. dat opzetten van dat ding met dat bijgeleverde stukje metaal om hem mee vast te zetten is KUT!!!! dat mag ik nu rustig zeggen omdat et me 400 gulden extra heb gekost..en dat is KUT :(

duz... een die je vastmaakt op het mobo en je er normaal op kunt zetten..dat is een silverado dus niet.. :) alsje
Hehehe .. ik heb ook een Silverado. Het is een relaxte koeler, maar de montage is een bitch ja. Maar dat weet je al voordat je 'm koopt. Gewoon rustig doen.

• silitek
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

tja..altijd weer de zelfde vraag!! Juiste combi tussen koeling en stilte.. Mijn ervaring is probeer eens zelf wat in elkaar te knustelen. Zo heb ik mijn HCC gecombineerd met een fan van een standaard koeler die ik kreeg bij aanschaf van een Tualatin proc...Moet zeggen ( voor mij ) perfect!!!
Koelt super en heerlijk stil.

Tubes....It's what make music music!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb de tt vulcano 7 en op 4000rpm is het niet een echte cooler. hij kan geloof ik 5500 halen.
hij is wel een stuk stiller dan zo'n 7000rpm janker en ook m'n oude vulcano 6 maakt een stuk meer herrie :)

als je er een papst fzo opzet heb je een goede combinatie.
Pagina: 1