IDE CD-ROM ombouwen?

Pagina: 1
Acties:

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
heej

ik heb ff een vraagje, ik heb hier een IDE CD-ROM speler liggen, waar verder niets meer mee wordt gedaan.
we hebben hier (school) ook een hele hoop PC's zonder CD-ROM speler.

Vraag:
ik heb ooit ergens gezien, dat je een CD-ROM speler hebt, met een paralle ansluiting.
Kan je dit zelf maken, dus ombouwen van IDE naar Parallel?
of is dit veel te complex, en kan dat niet zonder dure hulpmiddelen?

alvast bedankt,

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-03 13:46
Op dinsdag 26 maart 2002 13:13 schreef AMD_er het volgende:
heej

ik heb ff een vraagje, ik heb hier een IDE CD-ROM speler liggen, waar verder niets meer mee wordt gedaan.
we hebben hier (school) ook een hele hoop PC's zonder CD-ROM speler.

Vraag:
ik heb ooit ergens gezien, dat je een CD-ROM speler hebt, met een paralle ansluiting.
Kan je dit zelf maken, dus ombouwen van IDE naar Parallel?
of is dit veel te complex, en kan dat niet zonder dure hulpmiddelen?

alvast bedankt,
jah dat kan en zeker naar usb ( stond pas nog een review over een van die dingen ) maar ik kan nu verder niet hier op ingaan want ik zit @ school :7

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik denk dat je toen een externe cdrom speler met een scsi aansluiting hebt gezien deze lijken vrij veel op een paralle aansluiting (meen ik)

en een ide cdrom-speler ombouwen naar scsi zal denk ut vrij moeilijk gaan omdat het allebij totaal verschillende interfacesen (:?) zijn.

Verwijderd

DAT het kan weet ik zeker, omdat ik er hier een naast me heb liggen....

HOE het moet durf ik niet te zeggen. Als ik het kastje openmaak, is het een interface kaartje, met een IDE aansluiting daarop, en een paralelle uitgang er op.

Er moet dus wel iets tussen, maar ik weet niet hoe of wat, of waar je het zou moeten regelen.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Eind vorig jaar heeft er een print gestaan in elektuur voor zoiets.

Weet niet meer precies welk nummer en of het precies is wat je zoekt, maar kijk eens op www.elektuur.nl

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Er zijn zowel Parallel-to-IDE als Parallel-to-SCSI-converters op de markt!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1