Toon posts:

Geluidskaart nodig voor standalone DivX player

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie topictitel. Het is voor een DivX speler, dus 5.1 geluid heeft geen zin. Daar zorgt mijn pioneer versterker wel voor. Ik heb dus een simpel stereo geluidskaartje nodig. Ik zat te twijfelen tussen de Soundblaster 128 en een goedkoper geval, zoals het 16 bits kaartje van de mycom voor €13,50. Het voordeel van deze laatste is wel dat ie lekker klein is; ik wil de speler namelijk in een koffer bouwen.
Nu is mijn vraag dus: Geven die dingen echt kutgeluid, of moet je wel een ontzettende audiofiel zijn om het verschil uberhaupt te merken..? Hij hoeft dus alleen MP3 af te spelen.

Verwijderd

Alleen mp3 ? Gewoon die SB128 pakken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar die is groohoot, ik wil liever die kleine, als het geluid er tenminste niet op achteruit gaat.

Verwijderd

Maakt geen ene zak uit! Zorg wel daje d'r fatsoenlijke drivers bij krijgt!

Verwijderd

wat denk je zelf? een Creative kaartje of een noname kaartje, welke zal beter geluid geven? Ik heb zelf ook een PCI 128 gehad en het zijn prima kaartjes... kan eigenlijk geen een noname tegenop! (maar dat is mijn mening :))

Verwijderd

o, ik las niet goed, andere goedkoper ? Dan die pakken... maakt echt gaan zak uit hoor.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
voor dezelfde prijs heeft safeway een 4 kanaals geluidskaart en voor iets meer (5 euro ofzo) een 5.1 kaart, is leuk voor ac3 divx

Verwijderd

Topicstarter
Mja maar ik heb op mijn pioneer versterker toch maar 1 * 5.1 analoge aansluitingen. Dus die DivX player komt gewoon op een stereo-ingang te zitten; heb ik toch nog Dolby Surround.

Ik kom er zojuist achter dat ik nog een cheap pci-kaartje heb liggen met FM801 geluidskaart. Die zijn zelfs beter dan de SB kaartjes volgens mij. I think it'll do the job! :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47
zoveel verschil maakt de geluidskaart in zo'n geval nou ook weer niet hoor

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 10:23

joker1977

Tweakert

In sommige DiVX'en zit Dolby Digital 5.1 geluid (jawel! echt waar!). Zijn te herkennen aan het gebruik van de AC3-codec.

Ik heb dat eens getest en het werkt (eindelijk) als een trein met mijn Soundblaster! Live VE (zelf S/P DIF opgezet).

Dus: Als je een 5.1 receiver hebt, loont een geluidskaart met S/P-dif doorgave mogelijkheden wel degelijk.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 26 maart 2002 17:04 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
zoveel verschil maakt de geluidskaart in zo'n geval nou ook weer niet hoor
Om even aan te geven dat er wel degelijk kwaliteitsverschil is bij el-cheapo kaartjes:

Ik heb voor een mp3-servertje eens de goedkoopste kaart van Dixons gehaald. Nou, zodra de driver werd geladen (volume werd ingesteld) hoorde ik me toch een potje ruis over m'n speakers dat 't niet mooi meer was.

Kaart direct omgeruild voor een SBLive, wat een verademing.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 12:58 schreef xoploosx het volgende:
Ja maar die is groohoot, ik wil liever die kleine, als het geluid er tenminste niet op achteruit gaat.
Riser Card?

Verwijderd

hmm.....Ac3 is zeker sweet,
ik zoek namelijk muziek daarvan :)
Heb (al) 2 nummers, 5.1 Rulez0rz

Verwijderd

een goede geluidskaart is een
lenco 5.1pci

lenco type mxs9700

dolby digital ondersteuning

24bit spdif in/out 44.1k en 48k format
gekocht voor 35euro

trust heeft ze ook
en hercules heeft ze ook

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-03 17:31
Ik zou voor de 128 gaan. Prima kaart, geen overbodige shit en een stuk minder ruis en vaak betere driver ondersteuning dan zo'n goedkoop kreng.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Verwijderd

Ik zou voor de 128 gaan. Prima kaart, geen overbodige shit en een stuk minder ruis en vaak betere driver ondersteuning dan zo'n goedkoop kreng.
GEEN RUIS???? gvd wat maakte dat kreng een kutgeluid op mijn mooie jbl studiospeakers >:) .
Ik heb nml een Sb128 en die heeft naast slechte driverondersteuning voor win9x/ME ook nog last van ruis/vervorming ( set je versterker erg hard en hoor het ruisen;) druk op de muteknop bij volumeinstelling en..... Weg ruis . Op de andere pc zit gelukkig een audigy en goede bekabeling , en nu is het mijn versterker die de ruis veroorzaakt op (zeer) hoog volume :+ .
Echter: ik zou toch voor de 128 gaan bij dei keuze, aangezien die ac97 (achtige) oplossingen NOG slechter zijn.

O. Ja nog een tip: Mute alles, behalve je wav/normale volume, omdat cdrom/line/microfoon -ingangen altijd ruizen
en vooral bij die SB128 ( in vergelijking met audigy )

/me heeft spijt van het Flamen, maar het lucht wel op >:)

Verwijderd

een geluidskaart kopen waar een
ess solo1 op zit deze goed kopen geluidskaarten heb minder ruis dan een soundblaster 128
Pagina: 1