vastlopen en spontane reset

Pagina: 1
Acties:

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
kklantje van mij heeft een target systeem met een xp1600+ 256mb ddr ram (a-merk) DFI AD70-SC ATX VIA-KT266 SOCKET-A MAINBOARD nieuwe maxtor u133 enzo allemaal wel leuk, maar...

het systeem loopt vast en reset spontaan, windows [xp] gaat dan de boel reparen al dan niet met verlies van data [mail] iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? lijkt me hardware probleem, ik heb het geheugen al weer terug gezet of langzame settings maar dat mocht niet baten.

extra info: geen aarde aangesloten en buitengebied.

iemand ervaring hiermee?
tips?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 22:25

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Maak eerst je kast eens open en zet er een grote tafelventilator bij de erin blaast, kijk dan of hij nog steeds vastloopt of reset. Ligt waarschijnlijk aan de temp in je kast en de temp van je proc.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 21:33
spontane reboots zijn gewoon 't gevolg van'n blue screen onder windows XP.

Er is een manier om dat af te zetten, onder je systeemeigenschappen als ik het goed heb.

In't vervolg zie je dan welke module / fout er optreedt.

This space intentionally left blank.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Misschien dat je er via deze site uit kunt komen:
http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm

En deze natuurlijk
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152244#XP40
XP reboot automatisch bij het vinden van een fout?

Start, configuratiescherm, Prestatie en onderhoud, Systeem, Tabblad geavanceerd, optie Opstart en herstelinstellingen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Buzzman/faq/Systeemfout.jpg

Verwijderd

Misschien bord of geheugen stuk ?

Nieuw kan ook kapot zijn...

• B3U5
hmm okay thanks, dat zou het vinden van het probleem wel iets makkelijker maken denk ik. fact is wel dat er dus een BSOD optreed, hetgeen op zich al verontrustend is...

meer tips? keep them comming...

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op dinsdag 26 maart 2002 13:28 schreef Beus het volgende:
hmm okay thanks, dat zou het vinden van het probleem wel iets makkelijker maken denk ik. fact is wel dat er dus een BSOD optreed, hetgeen op zich al verontrustend is...

meer tips? keep them comming...
Is niet verontrustend hoor. Hier zijn namelijk al redelijk wat topics over geweest. Om te kijken wat het probleem is kun je even kijken in je error-log.

Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Logboeken. Hierin staat welke programma's de fouten veroorzaken.

• B3U5
mjah ik heb ook gemerkt dat er al wat meer over het resetten stond. met dat ene vinkje zie je ook wat er fout gaat. de logboeken zijn veel criptischer...

winxp vondt dat de vga driver (s3 savage4) in een oneindige lus terecht was gekomen. |:( anyway drivertje downloaden en het lijkt weer goed te gaan. *D
Pagina: 1