regiovrij echt nuttig?

Pagina: 1
Acties:

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik zit (nog steeds) te denken over een dvd drive. Het gaat mij er vooral om dat ik leuk films kan kijken, en dat ik van m'n videodvd's een backup kan maken op cd. Ik weet het, dat kan lang duren, maar oh wat zitten er veel uren in een nacht.

De 16 speed drive van pioneer lijkt mij een erg goeie, lekker snel enzo, maar ik hoor steeds dat ie niet regiovrij te krijgen is. Nu is mijn vraag: is het echt nuttig om hem regiovrij te maken? Ik koop toch nauwlijks dvd's, huur denk ik eigenlijk alleen maar van de videotheek, en op data-dvd's zit toch helemaal geen code what so ever.

Is het dus echt nuttig om een regiovrije drive te hebben?

En dan heb ik nog een vraagje: ik heb momenteel een ultra scsi kaart met cd-writer en cd-rom, lijkt me wel leuk om de dvd ook als scsi te hebben. pioneer heeft de 10 speed geloof ik wel als scsi. Wat weegt meer, die 10 speed met scsi of die 16 speed met ide? (oftewel, welke kan ik beter kiezen)
alvast bedankt voor het antwoord op de zoveelste dvd vraag.

Verwijderd

Je beantwoord zelf je vraag al, als het je weinig uitmaakt, dan is het niet nuttig.

• RdB_IA
  • Niet online
ja, ik zie nu dat m'n vraagstelling nogal dom was.
Eigenlijk bedoel ik: kom je vaak dvd's tegen met een andere regiocode, zijn die in nederland veel in de omloop? Ik ben dus niet van plan om veel dvd's te kopen en hoe groot is dan de kans dat je dvd's tegenkomt van een andere regio dan die hier normaal is?

• eenTurk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02-2025

eenTurk

Intel Inside = *** outside

Er zijn zat videotheken die regio 2 (Europa) en regio 1 (USA) DVD verhuren. Het verschil is:
regio 1 is 3 maanden eerder beschikbaar (maar geen NL ondertiteling). Als je denkt dat je 3 maanden kan wachten dan heeft het inderdaad geen nut om regiocode vrije DVD-ROM drive te kopen.

Maar tijdens het backuppen van DVD maakt de ondertiteling niet uit omdat je de ondertiteling niet kan kopieren op (V-)CD. Mij lijkt dat je beter een regiocode vrije drive kunt kopen en dan 3 maanden eerder kan backuppen.

By the way backup is iets wat je kan doen met een DVD die je legaal hebt gekocht. Als je van een videotheek huurt en dan "backupped" dan is dat gewoon illegaal rippen.

Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)

• UniMatrix|IA
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik koop dus wel regelmatig DVD's, met name SF, en dan is het aanbod regio 2 erg mager. (Met The Matrix, Blade Runner en Starship Troopers heb je het wel gehad) Vandaar dat nu ongeveer de helft van mijn DVD's regio 1 is. Er is ongeveer 4x zoveel uit op regio 1 en veeeel eerder. Zo heb ik een regio 1 box met de drie Star Trek TNG films, terwijl in regio 2 alleen Insurrection net uit is.

• RdB_IA
  • Niet online
van die illegaal/niet illegaal, ik weet het allemaal wel ja....ik was ook van plan om alleen m'n eigen dvd's te backuppen hoor;)

maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties..en dat van die ondertiteling..ik wist niet dat je die niet kon opnemen op vcd! (zo leer je elke dag weer wat nieuws..al was vandaag wel een uitzonderlijke dag*zucht*)

misschien mensen die wel de ondertiteling kunnen opnemen? (of kan het gewoon echt niet???)

Verwijderd

ondertiteling kan wel (met bijv. DVD2Mpeg Squeezer )
en waarom persé een vcd

de meeste rips zijn in DiVX of Mpeg

en neem gewoon regiovrij
waarom zou je jezelf beperkingen opleggen

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

backuppen van gehuurde dvd's is legaal
tijdens de huurperiode daarna is het pas illegaal !!

Beste film ooit

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik snap het niet meer geloof ik..

Kan het zijn dat je alleen regio 2 DVD's in een regio 2 DVD speler kan KIJKEN.

En dat je via een regio 2 DVD speler alle regio's kan kopieren?

Of zit die beveiliging in de hardware zodat ie absoluut geen byte van de DVD kopieerd?

Nothing is impossible

• Aaargh!
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Als je een DVD ript dan haal je de CSS code weg.
de DVD-regio zit in de CSS...

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

aaaaahhhaaaa dus als m'n drive regio2 locked is , kan ik nog wel regio 1 dvd's naar m'n HD rippen en daarna gewoon kijken :) :7

/me is erg blij met zulke omzeilingen.

maar dan zit ik nog wel met het ntsc probleem ,want zwart wit beeld kijken op m'n tv is niet grappig

iemand daar nog een truukkie voor ??
'kheb een cinemaster decoder kaart...

• Xenomes
  • Laatst online: 17-08 11:14
He hallo nog even een toevoeging.....

Als je een DiVX Backup maakt kan je ook de subtitles exporteren !!!!

zie http://www.digital-digest.com/dvd/index.html

Dan kan je met een DiVX viewer de flim met ondertiteling kijken !!!!!!

Groetjes GoGo

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
:) Sterker nog: Met behulp van FlaskMpeg encodeer je die ondertiteling er gewoon in :)
Kun je hem gewoon met Media player afspelen ;)
Tuurlijk wel ff die DivX codec installeren!

Edit: Ik soms niet spreken kunnen :(

Nothing is impossible

• RdB_IA
  • Niet online
bedankt voor jullie replies weer....maar hoe zit het nou..als je een andere regio dvd hebt dan het apparaat wat jij hebt, dan kan je hem dus wel kopieren maar niet kijken???!?!?!?...(en na het kopieren kan je hem natuurlijk wel kijken...)
Pagina: 1