Remember there are no stupid questions, just stupid people...
Packages die upgraded worden en daardoor andere packages willen verwijderen en/of nieuwe packages willen installeren, die worden 'achtergehouden' bij een normale upgrade.
Om deze toch te installeren moet je apt-get dist-upgrade doen of handmatig 'apt-get install packagenaam'.
Om deze toch te installeren moet je apt-get dist-upgrade doen of handmatig 'apt-get install packagenaam'.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
En zelfs bij een 'dist-upgrade' willen sommige packages nog 'held back' zijn. Dit kan dan door de volgende redenen:
- Ze zijn 'dependant' op packages die nog niet in het archive zitten (vb. nu het nieuwste galeon en nautilus package, dat nog op een mozilla package wacht dat nog niet klaar is)
- Ze zijn handmatig op 'hold' gezet door de beheerder (lokale root user). Dit is handig als je een eigen gepatch-te versie hebt (zoals ik met ssh gedaan heb, vanwege exploits enzo).
Dit kan je doen door:
echo "packagenaam hold" | dpkg --set-selections
te doen.
De hold weghalen is een simpele:
apt-get install packagenaam
Dan gaat de hold weg en heb je weer standaard 'installed'
Mark
- Ze zijn 'dependant' op packages die nog niet in het archive zitten (vb. nu het nieuwste galeon en nautilus package, dat nog op een mozilla package wacht dat nog niet klaar is)
- Ze zijn handmatig op 'hold' gezet door de beheerder (lokale root user). Dit is handig als je een eigen gepatch-te versie hebt (zoals ik met ssh gedaan heb, vanwege exploits enzo).
Dit kan je doen door:
echo "packagenaam hold" | dpkg --set-selections
te doen.
De hold weghalen is een simpele:
apt-get install packagenaam
Dan gaat de hold weg en heb je weer standaard 'installed'
Mark
Of mbv dselect upgraden.Op dinsdag 26 maart 2002 12:05 schreef mithalph het volgende:
dselectOp dinsdag 26 maart 2002 19:13 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Of mbv dselect upgraden.
dselect is nogal fragiel en omslachtig IMO. Met apt is het allemaal veel vlugger geregeld.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Het kan nog veel omslachtiger (maar wel erg makkelijk) met kpackage. (apt-get install kpackageOp woensdag 27 maart 2002 09:12 schreef mithalph het volgende:
[..]
dselect![]()
dselect is nogal fragiel en omslachtig IMO. Met apt is het allemaal veel vlugger geregeld.
Dat hangt er maar net vanaf wat je wilt doen. Als ik alle packages in een bepaalde sectie op hold zou willen zetten, wil zien welke nieuwe packages er allemaal zijn of zoeken naar een package, dan kan dat vaak veel sneller met dselect. Daarnaast vind ik het ook voor het gewone dagelijkse updaten een prima pakket, ik gebruik het zelf dan ook elke dag. Apt gebruik ik eigenlijk alleen voor het installeren van packages waarvan ik de naam al ken en om zijn source-build functie. En fragiel? Ik heb er nog nooit ook maar de minste onstabiliteit in gezien, laat staan een crash ermee of zo...het is niet minder robuust omdat het zo'n curses-schermpje heeftOp woensdag 27 maart 2002 09:12 schreef mithalph het volgende:
dselect![]()
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Pagina: 1