Toon posts:

Progje om pc af te sluiten na te hoge temp. CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De fan van mijn ventilator heb ik eraf gehaald en er een 8 cm casefan voor in de plaats gehangen op 7 volt.
Nu moet ik er niet aan denken dat s'nacht tijdens het downloaden de fan ermee kapt, of dat er een draadje doorbrandt ofzo. Een AMD brandt al door na 5 seconden geen cooling, dacht ik :'(
Dus heb ik een progje nodig dat de pc direct uitschakeld bij een te hoge temperatuur.

CPU cool kan dat, maar voor de versie onder XP is geen registratie code, en dan krijg je van die irritante shareware schermen die je per boot 3 keer moet wegklikken.

Weet iemand een goed programma??

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 22:05
mbm (motherboard monitor ) kan dit ook

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Motherboard monitor (search!) http://mbm.livewiredev.com/

En je Athlon fikt echt niet na 5 seconden door als de fan ermee kapt. Het wordt gewoon..uhm HEET en dan crasht je computer.

I reject your reality, and substitute my own.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:49

Sjaak_Afhaak

Bleh!

MBprobe is ook errug lekker. de site lijkt anders nergens op, maar het programmaatje vind ik persoonlijk een stuk beter dan MBM..

Hier staat tekst

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 22:05
btw als opdrachtregel om je pc af te sluiten is: (win9x,me) "c:\windows\rundll.exe user,exitwindows"

Verwijderd

je kan ook vcool gebruiken, daarmee kan je ook instellen dat je proc. naar beneden gethrottled wordt alzie boven een bepaalde temp komt, of gewoon afsluiten.

ow btw, je TB kan best wat hebben hoor qua temperatuur :)

zolang je niet overclocked heeft je TB een maximale bedrijftemperatuur van 95 graadjes.

(als je hem oc'd heb je natuurlijk kans datie al bij lagere temps de brui geeft)

Verwijderd

Combinatie van MbM5, en ShutdownNOW.

Beide via Google te vinden.

Verwijderd

Is dit niet standaart een functie die op de meeste moederboards zit?

Of maak ik nu een newbie opmerking?

Verwijderd

shutdown now kost geld ;(

• sMoOhT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Als ik mbm 5 opstart dan reset die mijn pc meteen. weet iemand hoe dat kan

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 14:49
Staat dit ook niet vaak in de bios? werkt vast wel beter dan zo'n stom proggel...

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Je kunt in de bios waarschijnlijk ook instellen dat de comp moet nokken bij bijvoorbeeld 70 graden (zo staat ie bij mij). Hoef je niets extra's te installeren.

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 12:11 schreef SiQDiZ het volgende:
shutdown now kost geld ;(
|:( |:(
Stom stom stom.. Nie aan gedacht.....

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:49

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Op dinsdag 26 maart 2002 11:52 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
MBprobe is ook errug lekker. de site lijkt anders nergens op, maar het programmaatje vind ik persoonlijk een stuk beter dan MBM..
MBprobe heeft een ingebouwde functie om de computer uit schakelen.. (maar heb er gelukkig geen ervaring mee :) )

Hier staat tekst

Pagina: 1