Welke videokaart voor grote scans en autocad

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb even julllie hulp even nodig.

Ik moet een beslissing nemen welke grafische kaart we moeten aanschaffen voor een HP computer waarop gewerkt word met grote scans en autocad.

Op dit moment gebeurt het dat de PC steeds totaal vastslaat. Het herinstalleren van windows heeft totaal geen effect.

Om nu helemaal van het probleem af te zijn willen we de interne videokaart uitschakelen en een goede 32 of 64 MB grafische (AGP heeft voorkeur).

Er word geen 3d op gedaan maar wel hoge resoluties worden gebruikt (1600x1200*32). Dus geen geforce kaart neem ik aan.

Welke kaart moet ik gaan bestellen ? Ik kom er even niet uit.

PS. kan op de HP Vectra VL400 DT de interne grafische kaart worden uitgeschakeld zodat we een andere kaart kunnen plaatsen ?

Aub geen search roepen, ik moet snel beslissen en kan niet gaan zoeken.

Ik dank u vriendelijk!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Probeer een Nvidia Quadro4 te halen als budget geen probleem is.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Allardie
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

er zit nu deze geintegreerd op:??
Matrox Millennium G450 AGP 4X met 16 MB videogeheugen of Geïntegreerde Intel 815 Direct AGP met gebruik van 8 MB gereserveerd hoofdgeheugen
die 815 dus? als je er een matrox g450 ofzo insteekt zoals daar staat zal het wel al verbeteren.

Maar ik heb weinig verstand van specifieke eisen van autocad etc. Misschien is een radeon wel goed ofzo????
Dit komt trouwens ook van HP.com:
The hp Vectra VL400 has an integrated video chip on the system board. This video chip is automatically disabled if an AGP card is installed in the AGP slot. This is not the case if a PCI video card is installed in a PCI slot.

• Dukey
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Radeon's zijn ook gamekaarten. Voor Autocad moet je een goede OpenGL kaart hebben, oftewel een Quadro. Voor echte pro AutoCAD kaarten moet toch eens verder kijken. Een Matrox is een echt goede 2D kaart en zal in ieder geval beter presteren dan die INTEL.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Snel en niet zoeken doen we hier niet aan :

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#welkevk

Dit topic is gesloten.