Toon posts:

[SBlive5.1]Geregeld een kraak in winamp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

voordat jullie verder lezen. Ik heb alles gelezen in het grote problemen topic. En ook gepost.

Ook heb ik de nieuwste drivers van creative.com.

Alles werkt ook goed. Alleen hoor ik als ik een liedje afspeel onder winamp een geregelde kraak. Gewoon ff "scrunch" hoor je dan. Op een vast tempo zeg maar.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Driverprobleem? Of misschien een instelling onder winamp?

Ik heb de directsound output aan staan. En dan als device: SB live wave device ( of iets )

Verder staat de priority op Normal, maar als ik die hoger zet helpt ook niet.

Alvast bedankt he. :+

Verwijderd

heb je dat ook met windows media player, zo ja, dan is het maybe irq probs, zonee, check ff andre winamp..

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13
welk os draai je? ik had dit probleem ook onder windows MS met de WDM drivers. Heb het opgelost door de VxD drivers van de cd te pakken. Staan ergens in een Win9x map op de cd.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 11:59 schreef dj-krok het volgende:
heb je dat ook met windows media player, zo ja, dan is het maybe irq probs, zonee, check ff andre winamp..
Helaas ook met Media player.

Hoe moet ik dat oplossen als het IRQ prob is?
KAn namelijk niks daaraan verdanderen. :(
Op dinsdag 26 maart 2002 12:35 schreef BB_ApoC het volgende:
welk os draai je? ik had dit probleem ook onder windows MS met de WDM drivers. Heb het opgelost door de VxD drivers van de cd te pakken. Staan ergens in een Win9x map op de cd.
Ik draai windows XP.

Verwijderd

Toet, probeer is in je bios te kijken, naar irq instellingen, zet ze als ze er nog niet op staan allemaal op auto, anders geef je ze allemaal anders irq adres..

wat je ook kan proberen is je geluidskaart in een ander slot prikken, soms pak tie het dan wel..

suc6

be free 2 ask more..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 13:25 schreef dj-krok het volgende:
Toet, probeer is in je bios te kijken, naar irq instellingen, zet ze als ze er nog niet op staan allemaal op auto, anders geef je ze allemaal anders irq adres..

wat je ook kan proberen is je geluidskaart in een ander slot prikken, soms pak tie het dan wel..

suc6

be free 2 ask more..
Ok ik ga ff testen, thnx m8

p.s. Het is niet leuk man :P

p.s.2 Ff tussendoor, ik kom op windowsupdate en daar staat een driverupdate voor dat ding. Moet ik die installeren? Of is die slechter...

Verwijderd

test het zou ik zeggen//

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm, ff in bios gekeken. Alles stond op Auto.

Maakt het nog uit waarop ik de IRQ's zet dan? Of moeten ze alleen maar verschillend zijn?

Ik ga hem zo es in een ander pci-slot persen.

Hopen dat dat helpt.

Heb ook btw die drivers van microsoft update geinstalleerd, maar zonder suc6. :(

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

maat van mij heeft een andere geluids kaart gekocht, terratec ofzo geloof ik, probleem meteen opgelost...

je hebt zeker een via chipset of niet? daar mee werkt ie niet lekker samen :(

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Ik had ook een SB Live en ook gekraak af en toe, en bij sommige spellen was het niet om aan te horen.
Laatste drivers geprobeerd, andere PCI sloten etc etc.
Ook een SB 128 PCI geprobeerd: was ook niks.
Toen maar een Terratec DMX Xfire 1024 erin gehangen en alles liep weer als een zonnetje.
Voor mij geen Creative creaties meer in mijn sjipsdoos.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 15:23 schreef Radar het volgende:
Ik had ook een SB Live en ook gekraak af en toe, en bij sommige spellen was het niet om aan te horen.
Laatste drivers geprobeerd, andere PCI sloten etc etc.
Ook een SB 128 PCI geprobeerd: was ook niks.
Toen maar een Terratec DMX Xfire 1024 erin gehangen en alles liep weer als een zonnetje.
Voor mij geen Creative creaties meer in mijn sjipsdoos.
Ja maar moet toch ook anders kunnen :( Zonde man.
Op dinsdag 26 maart 2002 15:19 schreef DAMAGE het volgende:
maat van mij heeft een andere geluids kaart gekocht, terratec ofzo geloof ik, probleem meteen opgelost...

Geen Via nee, ( asus p2b mobo ) wel zuur. ER moet toch een oplossing zijn...

Verwijderd

even voor de helpende live afkrakers
ik heb een msi bord met via chips, en xp, en een live!1024 en t werkt perfect...

maar je moet wel eventjes in je bios een vast IRQ opgeven en er voor zorgen dat dat niet gebruikt kan worden (handmatig de IRQs doorkloppen voor alle kaartjes dus)

vervolgens moet je je live! zo ver mogelijk weg prikken van de andere kaarten, en in mijn geval moest ik m'n output volume op 0% zetten ... anders blies ik mn output devices op. (phono in... |:( )

als je het regelmatig hebt, probeer dan eens je instellingen van winamp te klussen. verder prebufferen, of een andere output te selecteren.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 16:02 schreef KnetterGek het volgende:
even voor de helpende live afkrakers
ik heb een msi bord met via chips, en xp, en een live!1024 en t werkt perfect...

maar je moet wel eventjes in je bios een vast IRQ opgeven en er voor zorgen dat dat niet gebruikt kan worden (handmatig de IRQs doorkloppen voor alle kaartjes dus)

vervolgens moet je je live! zo ver mogelijk weg prikken van de andere kaarten, en in mijn geval moest ik m'n output volume op 0% zetten ... anders blies ik mn output devices op. (phono in... |:( )

als je het regelmatig hebt, probeer dan eens je instellingen van winamp te klussen. verder prebufferen, of een andere output te selecteren.
Ok ik ga het ff proberen, maakt het nog uit welke IRQ's ik voor wat gebruik?

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 15:19 schreef DAMAGE het volgende:

Dat is het bekende Southbridge 686B Bug... Heeft niks met dit te maken..

MAar probeer is met irq te stuntelen jah, of try nieuwste sblive drivers

en uhh of ander slot kan ook nog..

Maar dload eerst ff de nieuwe liveware3.0 met drivers.. enzo

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 16:38 schreef dj-krok het volgende:

[..]

Dat is het bekende Southbridge 686B Bug... Heeft niks met dit te maken..

MAar probeer is met irq te stuntelen jah, of try nieuwste sblive drivers

en uhh of ander slot kan ook nog..

Maar dload eerst ff de nieuwe liveware3.0 met drivers.. enzo
Ok ik ga ff met die IRQ's stuntelen. Maar maakt het niet uit welke IRQ ik voor welk apperaat gebruik?

Of moeten ze alleen verschillend zijn?

Ik ben gewoon naar www.creative.com gegaan. En daar stond XP en LIVE 5.1 dus die drivers gedownload, is toch goed?

Alvast bedankt voor de reacties, na het eten ga ik in iedere geval testen in ander PCI slot, en IRQ's :P

Verwijderd

Topicstarter
Jongens nou breekt mijn klomp!! Tering...

Geen kraakje meer aan de lucht :P

Ik heb uhm ff in een ander pci-slot gestouwd, en gaan.

maar eerder d8 ik het ook al, maar gloof het nu echt :)

Ik hou jullie ff op de hoogte.

edit 1:

GVD , te vroeg gejuigd :( Het lijkt wel dat als ik meer processoractiviteit krijg dat het erger word. :(

Verwijderd

GRMBL, tzit ook niet mee met jouw.. hmmz..

Uhh, probeer je geluidskaart is helemaal onderaan je pci lijst. i.i.g niiet gelijk onder je agp kaart, dan ff stuntelen met je irq op je bios, totdat alles stabiel is, en als je een live5.1 heb dan zijn dat de goeie drivers..

Ik had vroeger ook zo iets, alleen dan nog tikkie ernstiger..

Maar na veel gekloot en gekut kreeg ik het aan de praat, maar toen kreeg ik een andre mobo.. :S

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 10:14 schreef dj-krok het volgende:
GRMBL, tzit ook niet mee met jouw.. hmmz..

Uhh, probeer je geluidskaart is helemaal onderaan je pci lijst. i.i.g niiet gelijk onder je agp kaart, dan ff stuntelen met je irq op je bios, totdat alles stabiel is, en als je een live5.1 heb dan zijn dat de goeie drivers..

Ik had vroeger ook zo iets, alleen dan nog tikkie ernstiger..

Maar na veel gekloot en gekut kreeg ik het aan de praat, maar toen kreeg ik een andre mobo.. :S

Suc6
Allejesus, bedankt man. Alles geprobeerd, zonder suc6.

Zit ik de net achter mijn bakkie, weer me de klere te ergeren aan dat ritmische gekraak :P

Zie ik mijn DU-meter op het ritme vrolijk meeknipperen! Dus ik denk hooppaa, uitzetten en gaan. :)

Betersss...

( hoop dat ik niet weer te vroeg juich ;) )

Ik laat het nog ff weten...mzzls

edit1: Het is nog niet trug gekomen. Maar ok met Du-meter aan niet. :P Vaaag... maar wel beter.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
[topic=288637/1/50]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 11:36 schreef tbusquet het volgende:
[topic=288637/1/50]
Stond toch al in mijn verhaal dat ik daar alles al gelezen had? Maar toch bedankt...

p.s. al een tijdje zonder kraak :P vaaaag...
Pagina: 1