Toon posts:

Programma reverse engineeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee of dit het goede forum is om dit te posten, maar... DivX liefhebbers onder ons kennen vast wel het leuke programma'tje DivX Plus waarmee je DivX via je Hollywood Plus-kaart kunt versturen.

Nou werkt dit programm onder Win95, Win98, WinME en Win2K, maar niet onder WinXP. De maker van het programma heeft aangegeven hier ook niets aan te willen veranderen.

Mijn vraag: is er hier iemand die het programma zo zou kunnen aanpassen dat het wel op WinXP draait? Het programma is te downloaden op http://www.doom9.org/Soft21/Players/divxplus.exe

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:00

TheDane

1.618

oei oei

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 17:13

QuasaR

One ring to rule them all

Reverse engineeren is illegaal.
Dit mag dus niet en volgens mij mag je er dus ook geen topic over openen.

Daddy of 3 :)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op dinsdag 26 maart 2002 11:32 schreef QuasaR het volgende:
Reverse engineeren is illegaal.
Dit mag dus niet en volgens mij mag je er dus ook geen topic over openen.
Volgens mij is het legaal mits het voor eigen gebruik is.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Reverse engineren is idd illegaal, en erg lastig.. Waneer je toch iets dergelijks van plan bent kun je beter contact opnemen met de maker van het programma. Ik neem aan dat de enige reden voor het niet aanpassen is dat hij er zelf geen tijd in wil steken, niet omdat hij het nooit aan de praat wil krijgen in WinXP..

Dit topic gaat dicht vanwege het illegale karakter, maar ook omdat het een verkapt scriptrequest is (Je vraagt namelijk of iemand anders het wil doen :) )

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

"nieuwe" P&W faq

:? Ik wil graag ff die exe openmaken mag dat?

Policy mbt decompilen en reverse engineren. Dit is in principe gewoon illegaal (net als cracks, passes, warez etc) en voor ons daarom niet/nauwelijks na te gaan of er wel of niet illegaal gedrag getoond wordt. Daarom hebben we besloten het als illegaal te beschouwen en zijn dit soort topics niet gewenst.

Zie ook deze quote van cutter
Doordat artikel 6 van de Softwarerichtlijn en artikel 45m Aw stellen dat decompilatie onder omstandigheden is toegestaan, is iedere decompiler per definitie inzetbaar voor zowel wettelijk toegestaan, als voor inbreukmakend gebruik van software. De overweging bij de Auteursrechtrichtlijn geeft aan dat decompilers niet verboden zijn. Dat kan impliceren dat de zinsnede 'uitsluitend bestemd om de ongeoorloofde verwijdering of ontwijking van softwarebeveiliging te vergemakkelijken' in de Softwarerichtlijn, betekent dat omzeilingsmiddelen alleen onder de bepaling vallen, indien zij uitsluitend bestemd zijn om inbreukmakende handelingen te faciliteren. Wanneer zij tevens op basis van het auteursrecht niet te verbieden gebruik van software mogelijk maken, vallen ze er niet onder.
Decompilen mag voor het tot stand brengen van intercompatibiliteit, zorgen dat proggies (interfaces) met elkaar kunnen communiceren. Dayt mag alleen als je zonder het decompileren de intercompatibiliteit niet tot stand kan brengen en je het proggie rechtmatig in je bezit hebt.
Of je nu voor studie mag decompileren weet ik niet. Je mag wel proberen de achterliggende gedachten te achterhalen door het laden, in beeld brengen, de uitvoering, de transmissie of de opslag van het programma.
Er wordt eigenlijk niet meer gesproken van decompileren maar van 'omzeilen van een technische voorziening' in de voorstellen voor een nieuwe auteurswet. Onder omstandigheden mag dat.
Kern van de door de commissie voorgestelde bepaling is dat de wetgever ingrijpt op het moment dat de betekenis en ratio van de beperkingen onder artikelen 16 (ten behoeve van onderwijs), 16b en 16c (privé-kopiëren), 16h (reprografisch verveelvoudigen), 16n (verveelvoudigen voor preserveringsdoeleinden), 17b (efemere vastleggingen door omroeporganisaties) en 22 (gebruik in het kader van gerechtelijke en bestuurlijke procedures) in het gedrang komt.
Dit zijn een aantal situaties wanneer decompilen zou mogen, maar die moeten nog verder uitgewerkt worden in een op de nieuwe auteurswet gebaseerde aanvullende regeling (ook wel Algemene Maatregel van Bestuur (AMVB) genoemd)
<hr>
oftwel wij staan het hier niet toe :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.