Toon posts:

SBLive, XP, PCDJ = Reverb ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, vage titel, maar het geeft wel de trefwoorden aan van het probleem. Ik ben al tijden (weken) op zoek naar oplossing voor dit probleem. De SBLive geeft in 4 speaker modus, onder XP, alleen irritante reverb geluiden over de kanalen. Dit is niet te verhelpen met de EAX controls, en auto-EAX is uitgeschakeld. Het probleem is vervelend, omdat ik bij het programma 'PCDJ Blue' van VisioSonic (wat ik legaal in bezit heb omdat het bij de Numark DMC MP3 controller hoort), geen gebruik meer kan maken van de SBLive modus sinds ik XP heb. Want de live mode stuurt channel 1 naar front en channel 2 naar rear.. dus vette echo onder de beats is niet werkzaam.
Misschien ligt het er ook wel aan dat er geen officieele downloadable LiveWare!XP is... Iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen is, of is die echo nu eenmaal onder XP in 4 speaker mode omdat XP drivers van de Live! immer buggy zijn? Graag enige info / hulp hierbij want mijn huide oplossing [Win98 ernaast draaien] is wat onpraktisch,..

Overigens kon in geen andere topics vinden met de Live en echo/reverb in XP maar mocht een dergelijk probleem eerder besproken zijn, wees dan zo vriendelijk f linkje te geven.

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Waarschijnlijk niet de oplossing voor jouw probleem, maar gewoon gebruik maken de WDM drivers die bij XP zitten zal zeker geen reverb geven. Tenminste, hier werken een SBLive!, een EWX24/96 en PCDJ-Red prima samen zolang 'k maar WDM drivers gebruik.
Helaas gaan LiveWare en een stabiel systeem volgens veel PCDJ users niet bepaald goed samen.

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Uhm, een oplossing voor jouw probleem weet ik zo niet, maar ik weet wel dat XP en SB live! een hele hoop rotzooi geven... Ze schijnen totaal niet met elkaar overweg te kunnen en voor zover ik weet is daar nog geen oplossing voor... Sorry... :'( D'is 1 van de vele redenen waarom ik lekker op 98SE blijf draaien (al begin ik steeds meer voor Linux te voelen... :) )

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Topicstarter
Aha, okay, er zal wel niets aan te doen zijn behalve dat creative eens goed gaat werken aan een goede driver. Voor mij geen creative meer, want m'n vorige live! was ook nog niet zo lang geleden kapot gegaan en toen kocht ik nog meteen een nieuwe vanwege goede support/compatability onder 98SE. Maar okay, de WDM drivers gebruik ik wel, de laatste versies, ik kan deze drivers ook aanspreken vanuit PCDJ, ook in 4 speaker mode, de reverb is dan weg, maar het irritante is dat dan het pitch'en van het geluid niet werkt. Op een of andere manier laat de driver dat niet toe. En ik heb zeker weten de nieuwste van winupdate/creative al gehad. Doffe ellende dus dat XP support.. dan maar win2000 setup ernaast maken gok ik. Of verder met 98se erbij.
Het vervelende gewoon is dat zo'n Numark DigitalMediaController MP3 19" apparaat 1300 piek gekost heeft en enkel met PCDJ te gebruiken is.. en ik verwacht dus een relaxte support van VisioSonic/Numark.. niet dus. Grom. :) Nog enig idee bij wie ik nu precies moet klagen, bij Microsoft, VisioSonic, Creative of Numark? Licenties zijn wel in orde dus das geen probleem..

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Op dinsdag 26 maart 2002 13:11 schreef ViSioN_TFH het volgende:
Het vervelende gewoon is dat zo'n Numark DigitalMediaController MP3 19" apparaat 1300 piek gekost heeft en enkel met PCDJ te gebruiken is.. en ik verwacht dus een relaxte support van VisioSonic/Numark.. niet dus. Grom. :) Nog enig idee bij wie ik nu precies moet klagen, bij Microsoft, VisioSonic, Creative of Numark? Licenties zijn wel in orde dus das geen probleem..
Mwah ik snap niet echt wat er te klagen valt want als het goed is was je voor de aankoop al op de hoogte van wat je Numark DMC jou gaat bieden. Het enige wat 'k zelf slecht vind is dat de support & updates van PCDJ érg, érg traag gaat en de software na een jaar nog steeds niet stabiel genoeg is.

Jouw probleem met Live! icm. XP en PCDJ moet op te lossen zijn aangezien er genoeg mensen zijn die met deze configuratie werken en tevreden dan. Ik zou zeggen, vergeet LiveWare, switch terug naar de WDM drivers en net zo lang proberen totdat je een stabiele setup hebt.
Zelf kreeg ik gewoon *niet* voor elkaar om de DMC en een Terratec EWX stabiel te laten samenwerken onder Windows 2000. Onder XP heb ik daar geen last van en tot op de dag van vandaag heb ik geen flauw id waar het aan kon liggen terwijl 'k normaal gesproken toch echt niet wakker lig van een paar dagen hardcore-configureren ..
Tis Visiosonic die een half product heeft geleverd als je het mij vraagt ..

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Verwijderd

Als je gebruik wilt maken voor je rear uitgang en evt meerdere geluidskaarten, heb je volgens mij PCDJ Red nodig, teminste, ik heb hem, met een sblive, en ik heb geen problemen, en ik draai ook in xp...dus....

Verwijderd

Topicstarter
Ja, leuk en aardig dat je zegt dat het mijn 'config' fout zou zijn, maar ik weet haast zeker dat deze SBLive! niet aan de praat te krijgen is op de juiste manier. En ik ben er al lange tijd mee bezig, en bepaald geen onbekende op dat gebied. Overigens, de verschillende CTxxxx typen van de SBLive! verschillen erg qua gedrag onder windows XP, in principe heb ik nog geluk dat mijn huidig SBLive! verder goed werkt in XP. Ja, ik wist verder ook van te voren wat ik kocht met een DMC, maar helaas hadden we het toen nog niet over de windows XP. Verder vind ik dat de PCDJ geen goede support geeft, en dat er enorme, voor hun toch duidelijk zichtbaar aanwezige bugs geweest moesten zijn, in
de meeste releases. Oa scrollen met de jogdial is soms verneukt [hij gaat hoe dan ook naar boven], bepaalde mp3's slikt ie gewoon niet en leest ie als zijnde 'vijf seconde stilte', van 5.0 update was er ook gewoon een versie die continu stotterde en de buffers niet vol kon houden [ondanks de 1200mhz / 756mb bak zonder verder apps] gewoon super irritante bugs waarvan niet anders kan, of ze moeten aan het licht gekomen zijn bij beta testen. Maar okay, dat was de discussie niet. Het ging over het feit dat het gewoon niet gaat werken met mijn SBLive op XP,.. misschien tijd voor een andere 4 channel WDM kaart, maar ga iig niet lopen emmeren dat ik zelf niet in staat zou zijn een stabiele config te creeeren als dit technisch gezien wel mogelijk zou zijn zonder zelf WDM/DirectSound drivers voor de SBLive! te schrijven die front en rear als gescheiden virtuele SB's zien.
Pagina: 1