okee... Dit lijstje is samengesteld door Tweaker, scheelt mij een hoop werk - Dank daarvoor

Qua volgorde kan ik me er wel in vinden. Writer's block is echt verreweg het beste, maar gaat slechts over 5 partijen en is daarom niet voor iedereen geschikt. Tevens is het invullen veel werk... Als je echter van plan bent te kiezen tussen de wat grotere partijen en Fortuyn/LN echt niet ziet zitten, is dit de ideale test.
Op zaterdag 23 maart 2002 20:29 schreef Tweaker het volgende:
De stemhulp-sites heb ik even op een rijtje gezet van goed naar minder-goed/slecht (imo oc).
Welke test
Beschrijving van de test
Voordelen
Nadelen
Welke partijen doen mee
De tests:
Writers block
14 vragen/onderwerpen met bij elke vraag 5 zeer uitgebreide, lange stellingen. Per onderwerp kun je aangeven hoe belangrijk je het vindet en elke stellin is te jureren met hel-eens/eens/neutraal/niet-eens/hel-niet-eens.
Per onderwerp kun je aangeven hoe belangrijk je het vindt en bij elk onderwerp meerdere vragen, zeer uitgebreid.
De typische geloofskwesties (abortus, drugs, euthenasie, ed) komen niet aan bod.
Alleen de "5 grote partijen".
Kieshulp
40 korte standpunten te beantwoorden met hel-eens/eens/niet-eens/hel-niet-eens.
Meeste dingen komen aan bod.
Meeste standpunten zijn wat simpel.
Alle partijen aanwezig behalve LN en LPF.
Stemadvies
38 korte standpunten te beantwoorden met hel-eens/eens/niet-eens/hel-niet-eens.
Meeste dingen komen aan bod.
Meeste standpunten zijn wat simpel, lijkt veel op Kieshulp en er staan nog enkele oudere partijen bij (misschien een vorige versie van kieshulp).
Alle partijen aanwezig behalve LN en LPF.
Stemwijzer
30 korte simpele standpunten, die alleen met een/neutraal/oneens kunnen worden beantwoord.
Je kunt per onderwerp aangeven of het belangrijker is dan andere en bijna alles komt aan bod behalve drugs.
Erg simpele vragen en alleen een/neutraal/oneens mogelijk.
Elke partij is aanwezig
Wat stemt u?
7 onderwerpen met per onderwerp 5 uitgebreide stellingen waarvan er bij elk onderwerp 1 kan worden gekozen.
Uitgebreide stellingen
Jammer dat je niet elke stelling individueel kan jureren en je krijgt een stemadvies per vraag, niet erg handig.
Alleen de "5 grote partijen".