Aptiva kraakt met Winamp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:13
Al veel gelezen hierover in de search, maar veel oplossingen liggen al boven mijn niveau in computer kennis!

Ik heb een AMD K6 450 Mhz. met 128 RAM.

Eerst draaide ik win98 SE en deed mijn geluid het prima (voor zover dat gaat met een onboard geluidskaart)
Daarna WinXP gedraaid en toen kraakte het geluid af en toe als de proc. het moeilijk kreeg. XP draaide niet lekker bij mij, dus installeerde ik Win2k.
Win2k draait perfect op mijn pc. Er is alleen een probleem met Winamp. In winamp kraakt het geluid echt heel erg. Overige mediaplayers doet ie het prima in. Enig idee hoe dit kan?

Het enige wat ik weet over de geluidskaart is wat ik vind onder mijn configuratiescherm:

ESS Solo1 PCI AudioDrive (WDM)

Weet iemand wat ik kan doen? Ja, nieuwe geluidskaart... Hbe ik ook al geprobeerd, maar die werkte ook al niet optimaal (onder XP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:58
Misschien als je onder Winamp de DirectSound Output plugin selecteert? Wil ook nog wel eens helpen.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je moet proberen in de bios de PCI latency wat hoger te zetten. Net zolang proberen totdat het niet meer kraakt. Wat je namelijk doet is de tijd die de PCI bus neemt om iets te zenden naar de southbridge / CPU verlengen. Met als resultaat geen gekraak. Bij mij is het op die manier een keer gelukt het kraken weg te halen. Als je deze optie niet hebt in de bios moet je het programma WPCREDIT van www.h-oda.com halen en even wat tijd erin steken. Het is namelijk niet makkelijk. Voordeel van dit programma is dat de instellingen die je verandert maar tijdelijk zijn.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Aangezien het probleem zich alleen met WinAmp voordoet, schop ik het draadje naar [forum=10]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:13
Dit gebeurt overigens alleen bij het afspelen van CDŽs merk ik net...

Maakt dat het makkelijker?