Toon posts:

Standaard ISDN 'protocol'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb even een vraagje met betrekking tot ISDN modems.
Vaak is het zo dat bij het installeren van een ISDN
modem vaak meerdere 'modems / protocollen' worden geinstalleerd.

Klein voorbeeld:
Eicon ISDN X75 modem
Eicon ISDN V120 modem
Eicon ISDN HDLC modem
Eicon ISDN PPP Internet modem

Allemaal leuk, maar X75 en V120 zijn volgens mij in eerste instantie niet voor internet bedoeld? Of wel?

Is er een soort 'standaard' protocol voor ISDN modems, zeg maar zoals de V90 voor 56K analoge modems.

Verwijderd

http://www.telecomwereld.nl/isdnp.htm

hier staat wel wat info geloof ik (google rules :P )

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:03

Exirion

Gadgetfetisjist

->[IT]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
die protocollen worden meestal geinstalleerd idd. daarnaast kun je als in inbel adapter (of zoiets, iedere win versie heeft het beestje weer een ander naampje) meestal iets van "PPP" of "channel 0" en "channel 1" gebruiken. en als het echt moet kan je x75 en 120 best gebruiken om te inetten. het enige nadeel van x75 is volgensmij alleen dat je er niet mee kan mailen.

Verwijderd

X75 wel verbinding geen data en voor 120 moet je apart abotje hebben geloof ik. maar dis lang geleden voor mij en ik ben nog nie helemaal wakker :P

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

Op dinsdag 26 maart 2002 12:20 schreef QBiT het volgende:
die protocollen worden meestal geinstalleerd idd. daarnaast kun je als in inbel adapter (of zoiets, iedere win versie heeft het beestje weer een ander naampje) meestal iets van "PPP" of "channel 0" en "channel 1" gebruiken. en als het echt moet kan je x75 en 120 best gebruiken om te inetten. het enige nadeel van x75 is volgensmij alleen dat je er niet mee kan mailen.
Dit klopt grotendeels alleen bij X75 kun je nix verzenden.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Op dinsdag 26 maart 2002 13:47 schreef bfs-4112- het volgende:

[..]

Dit klopt grotendeels alleen bij X75 kun je nix verzenden.
handug !
Pagina: 1