Toon posts:

Creative 3DBlaster TI500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat 1 van jullie me kan helpen met het volgende probleem:

Ik heb 2 systemen, ik heb vorige week een nieuwe videokaart gekocht: Creative Geforce3 TI 500.

Deze zit in het snelste systeem. (Thunderbird 1400, 768Mb DDR, MSI K7T Pro raid, SB live 5.1 miro pctv, 3com 3c905b, 2 x HD maxtor 40Gb, LG 16x10x40, LG DVD 16x48,DVR Pioneer AO3, sony E400 19")

Wat nou het probleem is dat het beeld niet stil staat, en dan bedoel ik niet dat de frequentie te laag staat want die staat op 85Hz. Maar het beeld lijkt op een stel bactieren die nog al bewegelijk zijn. (hetzelfde effect als bij een niet afgestemde zender op de TV.) ik heb dus wel gewoon beeld, ik zie alles wel, in een spel is het al haast niet meer zichtbaar.

Het ligt niet aan de videokaart, want als ik de Creative Geforce 3 in mijn andere systeem doe is het probleem niet. en het ligt ook niet aan de monitor want als ik een andere monitor aan het systeem hang zie je het ook. Maar als ik mijn oude videokaart terug doe (geforce 2 GTS pro 64Mb) dan is het probleem ook weg.

echt heel vreemd.
Kan het zijn dat dit een compatibiliteitsproblem met het moederbord (K7T pro raid) is omdat hij het in het andere systeem wel goed doet?

Het is ook geen software probleem want het is ook na een nieuwe installatie al voor dat ik maar 1 driver geinstalleerd heb. Ik dacht dat het misschien aan de fans liggen die in het systeem zitten, dat die storen, maar als ik die los trek helpt ook niks.

Ik weet het gewoon niet meer, sorry dat het een beetje een lang verhaal is, maar ik heb gewoon zo veel mogelijk details verteld. ik hoop dat 1 van jullie een suggestie heeft.

alvast bedankt voor de moeite! :)

Verwijderd

Heb je al met refreshrates lopen frutten?

En de monitor van de 'slechte' pc op de pc gehangen waarop die kaart het wel goed doet?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 11:00 schreef Sinterklaas het volgende:
Heb je al met refreshrates lopen frutten?

En de monitor van de 'slechte' pc op de pc gehangen waarop die kaart het wel goed doet?
Als je het helemaal gelezen had had je het volgende gelezen:

Wat nou het probleem is dat het beeld niet stil staat, en dan bedoel ik niet dat de frequentie te laag staat want die staat op 85Hz. Maar het beeld lijkt op een stel bactieren die nog al bewegelijk zijn. (hetzelfde effect als bij een niet afgestemde zender op de TV.) ik heb dus wel gewoon beeld, ik zie alles wel, in een spel is het al haast niet meer zichtbaar.

Het ligt niet aan de videokaart, want als ik de Creative Geforce 3 in mijn andere systeem doe is het probleem niet. en het ligt ook niet aan de monitor want als ik een andere monitor aan het systeem hang zie je het ook. Maar als ik mijn oude videokaart terug doe (geforce 2 GTS pro 64Mb) dan is het probleem ook weg.

Verwijderd

http://cweb.msi.com.tw/eforum/?target=article&tid=13160

gaat over problemen van MSI mobo's met Geforce3 & 4 kaarten

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 11:27 schreef solofonz het volgende:
http://cweb.msi.com.tw/eforum/?target=article&tid=13160

gaat over problemen van MSI mobo's met Geforce3 & 4 kaarten
Bedankt! ik had goede hoop toen ik begon te lezen, maar ik zie er niet iets tussen staan dat op mijn probleem lijkt.

maar toch bedankt, was de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een suggestie?

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Heb je windows opnieuw geinstalleerd??

Heb je het probleem ook als je nog bij je POST scherm zit?

Heb je de nieuwste drivers geinstalleerd (weet niet of er nieuwe VIA drivers nodig zijn, weet niet of dat mobo een via chipset heeft)

Heb je iets overclocked staan in je computer (FSB of zo).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 14:05 schreef hiostu het volgende:
Heb je windows opnieuw geinstalleerd??

Heb je het probleem ook als je nog bij je POST scherm zit?

Heb je de nieuwste drivers geinstalleerd (weet niet of er nieuwe VIA drivers nodig zijn, weet niet of dat mobo een via chipset heeft)

Heb je iets overclocked staan in je computer (FSB of zo).
Nieuwe install (+ format) helpt niks.
Detonator 14.x tot en met 28.x helpt niks.
via 4in1 4.31 t/m 4.38 helpt niks.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vandaag een nieuw moederbordje kopen, kijken of het daar mee opgelost is. ik hoop het. ;(

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 10:49 schreef m_x het volgende:
Ik ga vandaag een nieuw moederbordje kopen, kijken of het daar mee opgelost is. ik hoop het. ;(
Op mijn werk hebben wij ook problemen gehad met MSI en Geforce3&4. We hebben toen alles geprobeerd maar niets hielp. Uiteindelijk een Geforce2 erin gedaan en alles werkte perfect. MSI zuigt op dit moment gewoon heel erg. Ik hoorde dat de mobo's nu worden teruggestuurd om er een extra condensator erop te laten zetten waardoor het weer moet werken. We zullen zien.
Pagina: 1