Hoi,
Ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen.
Ik heb de volgende code al maar deze is natuurlijk
niet juist anders zou ik hier niet posten!
Alleen bij het uitvoeren van 'rmdir($dirhandle)' en de dir is niet leeg dan krijg ik een error die niet opgevangen wordt door het if statement. Nou kan ik een '@' voor rmdir($dirhandle)==0 zetten maar dan werkt mijn if statement ook niet.
De bedoeling is dus om een LEGE dir te verwijderen. Als de dir niet leeg is dan mag hij ook niet verwijderd worden. En moet hij een error terug geven.
Ik had in eerste instantie dit:
Alleen ik heb niet echt het idee dat dit juist is en dat het
in elke situatie werkend zal zijn!
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
EDIT: OEPS titel vergeten, sorry.
kan ik zo te zien niet meer veranderen!?!
Ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen.
Ik heb de volgende code al maar deze is natuurlijk
niet juist anders zou ik hier niet posten!
PHP:
1
| <?/* BEGIN code */$dirhandle='a_path'; if (rmdir($dirhandle)==0) { $feedback='Dir not empty'; } /* EINDE code */?> |
Alleen bij het uitvoeren van 'rmdir($dirhandle)' en de dir is niet leeg dan krijg ik een error die niet opgevangen wordt door het if statement. Nou kan ik een '@' voor rmdir($dirhandle)==0 zetten maar dan werkt mijn if statement ook niet.
De bedoeling is dus om een LEGE dir te verwijderen. Als de dir niet leeg is dan mag hij ook niet verwijderd worden. En moet hij een error terug geven.
Ik had in eerste instantie dit:
PHP:
1
| <?/* BEGIN code */$dirhandle='a_path';//lees eerst '.' en '..' inreaddir($dirhandle); // dit is de '.'readdir($dirhandle); // dit is de '..'if ((readdir($handle)== false) { $feedback='Dir not empty'; } else { rmdir($dirhandle); $feedback='Dir removed!'; } /* END code */?> |
Alleen ik heb niet echt het idee dat dit juist is en dat het
in elke situatie werkend zal zijn!
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
EDIT: OEPS titel vergeten, sorry.
kan ik zo te zien niet meer veranderen!?!