Ik ben bezig een programma te maken om via de computer lichten aan te sturen via de paralelle poort. Mijn progje is klaar behalve dat hij de waarde naar de lpt1 moet schrijven. Hij moet dus niet heel even die waarde aan nemen maar die waarde constant aan houden. Ik weet hoe dat zit me die pinnen dat 8=128 en 7=64 enz. Dat heb ik ook al helemaal ingebouwd dus ik heb waarde 'a' en die waarde moet lpt1 worden en blijven tot dat ik hem verander. Ik gebruik visual basic 5.0
[Standaard vragen mode]
Wat heb je al geprobeerd? Wat voor foutmeldingen krijg je daar bij? Wat lukt er precies niet?
[/standaard vragen mode]
Er zijn al heel wat topics voorbij gekomen m.b.t. het rechtstreeks aansturen van de parallele poort, je zou de search eens kunnen gebruiken.
Wat heb je al geprobeerd? Wat voor foutmeldingen krijg je daar bij? Wat lukt er precies niet?
[/standaard vragen mode]
Er zijn al heel wat topics voorbij gekomen m.b.t. het rechtstreeks aansturen van de parallele poort, je zou de search eens kunnen gebruiken.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
een beetje meer info graag....Op dinsdag 26 maart 2002 10:26 schreef joukehofman het volgende:
Ik ben bezig een programma te maken om via de computer lichten aan te sturen via de paralelle poort. Mijn progje is klaar behalve dat hij de waarde naar de lpt1 moet schrijven. Hij moet dus niet heel even die waarde aan nemen maar die waarde constant aan houden. Ik weet hoe dat zit me die pinnen dat 8=128 en 7=64 enz. Dat heb ik ook al helemaal ingebouwd dus ik heb waarde 'a' en die waarde moet lpt1 worden en blijven tot dat ik hem verander. Ik gebruik visual basic 5.0
welk os? (met 2k kun je bijvoorbeeld niet direct aansturen, dan moet je dlportio gebruiken)
Ik heb iets dergelijks vroeger in DOS ook gemaakt (een lichtcomputer) onder QB. Toen was het nog lekker sim-pel; gewoon met OUT een waarde naar de poort schrijven. Dit gaat in VB inderdaad niet meer werken.
Wat je zou kunnen proberen is: Open "LPT1:" For Binary As #1, en er dan waarden naar te schrijven. Ik weet alleen niet of Bill er automagisch nog control characters oid tussen gaat zetten. Als dat het geval is zal je inderdaad met DLPortIO aan de slag moeten.
Wat je zou kunnen proberen is: Open "LPT1:" For Binary As #1, en er dan waarden naar te schrijven. Ik weet alleen niet of Bill er automagisch nog control characters oid tussen gaat zetten. Als dat het geval is zal je inderdaad met DLPortIO aan de slag moeten.
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Ik draai windows 95 op de "licht computer"
ik heb nog niks geprobeerd. Ik weet dat je in qb gewoon out kon doen dus ik dacht dat dat ook met vb kon. dus als iemand mij zou kunnen helpen graag. dus ik heb een waarde 'a' die loopt van 0 tot 255 en die moet dus de lpt1 aanzetten.
ik heb nog niks geprobeerd. Ik weet dat je in qb gewoon out kon doen dus ik dacht dat dat ook met vb kon. dus als iemand mij zou kunnen helpen graag. dus ik heb een waarde 'a' die loopt van 0 tot 255 en die moet dus de lpt1 aanzetten.
Verwijderd
Misscien moet je iets geduldiger zijn, en beter lezen, al 2 mensen geven aan dat je dlportio moet gebruiken..
ze zeggen dat ik dat nodig heb als ik win2000 of xp heb. ik draai win95 en ze zeggen hierboven dat ik dan direct kan aansturenOp woensdag 27 maart 2002 00:07 schreef Yarvieh het volgende:
Misscien moet je iets geduldiger zijn, en beter lezen, al 2 mensen geven aan dat je dlportio moet gebruiken..
Verwijderd
ik heb niet gezegd dat je het niet kan met dlportio onder win95 heOp woensdag 27 maart 2002 00:14 schreef joukehofman het volgende:
[..]
ze zeggen dat ik dat nodig heb als ik win2000 of xp heb. ik draai win95 en ze zeggen hierboven dat ik dan direct kan aansturen
Misschien een loze opmerking.. maar als je zelf nog niks hebt geprobeerd, wat verwacht je dan van ons?Op dinsdag 26 maart 2002 22:38 schreef joukehofman het volgende:
Ik draai windows 95 op de "licht computer"
DLPortI/O is onder elk windows OS te gebruiken. Er zitten voorbeelden bij voor C++ en VB.
Zoals al gezegd, als je de search had gebruikt had je al wat kunnen vinden (inclusief kant en klare VB code die gebruik maakt van DLPortI/O).
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()