Toon posts:

[Samba] toevoegen aan nt domain trust en passwords

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
moguh,

Probleemje hier n.l. :

Ik wil mijn samba server toevoegen bij het nt domain.
en de passwords delen zodat de gebruikers geen last hebben met passwords etc
Zoals hier omschreven : http://de.samba.org/samba/ftp/docs/htmldocs/DOMAIN_MEMBER.html

alles uit gevoerd alleen heb ik een probleem met :

root# smbpasswd -j DOM -r DOMPDC -UAdministrator%password

als ik dit doe dan (met de goede gevens nl)
krijg ik dit :

cli_net_auth2: Error NT_STATUS_NO_TRUST_SAM_ACCOUNT
cli_nt_setup_creds: auth2 challenge failed
modify_trust_password: unable to setup the PDC credentials to machine DOMPDC. Error was : NT_STATUS_NO_TRUST_SAM_ACCOUNT.
2002/03/26 10:01:40 : change_trust_account_password: Failed to change password for domain DOM.
Unable to join domain DOM.

DOM en DOMPDC en -UAdministrator%password zijn anders nl
maar wegens privacy niet genoemd, server is een RH 7.2 maar dat zou niet uit mogen maken.

Administrator en password van nt PDC kloppen.

Wie o Wie weet een suggestie ik zie het ff niet kijk er vast overheen :(

tnx

• wigwam
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 18:46
een samba server kan niet als BDC draaien volgens mijn

Verwijderd

Topicstarter
hj moet niet als BDC draaien alleen de password checken op de PDC en dat zou moeten kunnen volgens samba.

Alleen er is geen trust en dat begrijp ik niet moet ik mischien wat op de NT instellen iemand een idee

Verwijderd

Topicstarter
niemand dus een id ?

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Al geprobeerd met <domain>\administrator%password??
(of met dubbele \\: <domain>\\administrator%password)

Controleer ook ff de logs van die PDC, misschien staat in de securitylog wel een hint over wat er fout gaat.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Ben wel op de hoogte van NT maar niet van samba en het eerste wat mij opvalt als ik het artikel bekijk is dit/
"There is existing development code to join a domain without having to create the machine trust account on the PDC beforehand. This code will hopefully be available soon in release branches as well"

Volgens mij moet je dus eerst een trust leggen voor je dit kan doen.

• wigwam
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 18:46
samba kan niet als BDC draaien volgens mij alleen als PDC.Ik wil het namelijk precies omgekeerd Windows2000 server als BDC en SAMBA als PDC.

[topic=451499/1/25]

• jlokerse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Wat een trust tussen computer a en b doet is er voor zorgen computer b ervan uit gaat dat computer a de authorisatie al uitgevoerd heeft en dat dus zelf niet meer doet.

De foutmelding die je geeft i.c.m. met de opmerking in de documentatie over experimentele code over het niet nodig hebben van een trust geeft dus aan dat wat je wilt doen een een trust vereist.

Let op een trust werkt maar 1 kant op alks je dus wilt dat het twee kanten op werkt moet je twee trust instellen !!!
Pagina: 1